Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nobile snowboard.

  • milkman

    Medlem
    20 september, 2007 vid 09:18

    Jag har en från förra året hemma för lagom peng.
    Får hem några för vintern i oktober.
    De kostar 3300 utan bindningar.

  • ziik

    Medlem
    20 september, 2007 vid 14:57

    Vilka längder tar du hem Jens? Säljer du även bindning?
    Och lägg gärna ett PM med vad som är lagom peng 😉

  • vallevall

    Medlem
    21 september, 2007 vid 07:47

    kan man inte åka på en vanlig snowboard?

  • nic

    Medlem
    21 september, 2007 vid 08:45

    @vallevall 416864 wrote:

    kan man inte åka på en vanlig snowboard?

    Jorå, skillnaden är att den är lite bredare så fötterna inte går i, större radie på midjan (rakare) så att den tar kant bättre å sen är den riktig twintip vilket inte många vanliga snowboards är nuförtiden.

    nic

  • gogga

    Medlem
    21 september, 2007 vid 08:52

    Mest av nyfikenhet:
    jag har bara snökajtat en gång ordentligt och då gjorde jag det med min snowboard… Den ville hela tiden ta “för mycket höjd” så det kändes som att jag bromsade kraften hela tiden… Är detta ett vanligt fel som blir bättre med en bräda som är anpassad för kite eller är det jag som är för van vid vatten?

  • tjoppe

    Medlem
    21 september, 2007 vid 09:22

    Det är säkert midjan du har på din snowboard som gör att du svänger lite hela tiden. En rakare midja så borde du inte känna samma effekt.

    //Pär

  • nic

    Medlem
    21 september, 2007 vid 09:53

    @gogga 416895 wrote:

    Mest av nyfikenhet:
    jag har bara snökajtat en gång ordentligt och då gjorde jag det med min snowboard… Den ville hela tiden ta “för mycket höjd” så det kändes som att jag bromsade kraften hela tiden… Är detta ett vanligt fel som blir bättre med en bräda som är anpassad för kite eller är det jag som är för van vid vatten?

    Eftersom du tänker på det är det bara att rikta ner brädan lite till ett rent skär (eller så rent du kan få med vanlig bräda vilket är helt ok) så får du mer fart. Eller sänka kraften/farten å utnyttja överskottet till att gå max uppvind med rent skär. Skönare åkning på snö överhuvudtaget så.

    nic

  • haze

    Medlem
    21 september, 2007 vid 10:04

    Har alltid kitat med min vanliga snowboard. Inte haft problem alls med det. Allt är bara en vanesak.

    Vallevall: Du kommer inte ha några problem alls. Då du framför allt är en av de bättre snowboard åkar här på forumet.

  • surfstore-se

    Medlem
    21 september, 2007 vid 10:31

    @ZIIK 416609 wrote:

    Någon firma som tar hem denna? är lite sugen… fryser ju snart 😉

    Vi har även BEST snowkiteboards hemma på lager.

    http://www.bestkiteboarding.com/07SnowKiteboard;jsessionid=ac112b6b1f4331fdad253d784d319c8fc735a4f428a6.e3eTa3aSaxmTe34Pa38Ta38PaNj0

    Riktigt snygg och billig.

  • ziik

    Medlem
    21 september, 2007 vid 11:08

    Går som sagt hur bra som helst att köra på vanlig bräda. Skaffade en “riktig” twin förra vintern för att få “samma” känsla åt båda håll. Men den gick av en överriggad dag… Lite dyrt. Höll i tre veckor…

  • ziik

    Medlem
    21 september, 2007 vid 11:08

    eller så var det bara jag som var för tjock 😉
    Santas brädor är väl inte kända för att hålla…

    Dock den enda jag hittade som var ren twin och BRED nog åt mina labbar.

  • langens_kite

    Medlem
    21 september, 2007 vid 11:38

    @gogga 416895 wrote:

    Mest av nyfikenhet:
    jag har bara snökajtat en gång ordentligt och då gjorde jag det med min snowboard… Den ville hela tiden ta “för mycket höjd” så det kändes som att jag bromsade kraften hela tiden… Är detta ett vanligt fel som blir bättre med en bräda som är anpassad för kite eller är det jag som är för van vid vatten?

    Det största problemet är att många snowboard åkare är rent kass på att ÅKA bräda. Finns hur många som helst som kan det mesta i en park, men klarar inte av att köra ett riktigt skär.
    Om du inte kan hålla ett skär kommer du varken att kunna ta höjd eller hålla fart.
    Hur funkar det att åka utför med en kite snowboard?

  • nundy

    Medlem
    21 september, 2007 vid 12:03

    @ZIIK 416952 wrote:

    Går som sagt hur bra som helst att köra på vanlig bräda. Skaffade en “riktig” twin förra vintern för att få “samma” känsla åt båda håll. Men den gick av en överriggad dag… Lite dyrt. Höll i tre veckor…

    Jag knäckte min bräda i maj i år med. Någon som vet om nobilebrädorna är extra styva eller förstärkta på något sätt? Det blir ju extra påfrestning bakom bindningen när man ligger på skäret hela tiden.. och det var just där min knäcktes också..

  • ziik

    Medlem
    21 september, 2007 vid 13:07

    Känns som att en kite snowboard skulle bli rätt slö i pisten med tanke på att radien brukar ligga runt 20 meter istället för runt 10.

    Kollar man på airevo’s kite snowboard har den olika på tå och häl. Hörde nått mummel om att någon av nobiles längder kanske skulle få det i år. Men det är som sagt bara vad jag hört.

  • gadget

    Medlem
    21 september, 2007 vid 13:11
    nic;416891 wrote:
    … riktig twintip vilket inte många vanliga snowboards är nuförtiden.

    nic

    Vad menas med det!
    Alla snowboards är väl “riktig” twintip…
    Kriteriet är väl att både nose och tail är identiska, eller ???????

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nobile snowboard.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.