Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Noobie som har några frågor…

  • george_jung

    Medlem
    17 februari, 2005 vid 20:04

    nån sa att dom såg ut såhär

  • luuddee

    Medlem
    17 februari, 2005 vid 21:35

    det e nog olika modeller eller? tror mine mer en wave/wakestyle e den du visa e en sån där speedmojäng..

  • eddie

    Medlem
    17 februari, 2005 vid 22:53

    Nae nu faen grabbs. This is a very low water mark….
    Eller How low can you go?

  • samhansson

    Medlem
    18 februari, 2005 vid 09:46

    var inne i en foil-shop en gång, maxat asså

  • luuddee

    Medlem
    18 februari, 2005 vid 09:57

    grin.gif grin.gif grin.gif

  • martent

    Medlem
    18 februari, 2005 vid 10:16

    Att ni orkar! smile.gif

  • headcase

    Medlem
    18 februari, 2005 vid 10:55

    Var ute i ca 40cm puder snö i tisdags med twintip skidorna.
    Rena helvete var det, som att när man släpar en ko ut ur sumpmarken med en traktor (inte att jag är bonder men man har sett det på tv).
    Kiten hade tillräcklig med drag men skidorna skjunk ner i snön en bra bit.
    Är det bättre med bräda???? har faktiskt alldrig åkte bräda även i backen, Som engelsk man är jag ganska mallig att jag kan åka skidor fast att det inte sitter i arvsmassan.
    men som sagt puder snö är äcklig med skidor om det blir för djup, lagom hårt packat är bäst men för fart föredra jag tjock skara & en jätte stor sjö.

  • zoolander

    Medlem
    18 februari, 2005 vid 12:05

    ja, bräda e bättre i puder..

  • enerik

    Medlem
    18 februari, 2005 vid 12:06

    Ett par fatboy-skidor kanske fungerar?

  • kitesweden

    Medlem
    18 februari, 2005 vid 17:10

    Kör med kiten lite högre upp, om du har tillräckligt med drag så är det inga problem alls med skidor..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 februari, 2005 vid 18:55

    Svar till:


    det går inte att få upp nånting i luften i 2m/s de e ju fan vindstilla i princip. då får man åka eller dra igång kiten.

    [/ QUOTE ]

    2.5m/s gar att fa upp en tubkite men inte att halla den stilla…

  • cortex

    Medlem
    18 februari, 2005 vid 20:24

    Har ni lekt klart i er sandlåda nu?
    Som jag skrev: det finns gott om kites som går att få upp i 2 m/s. Vad jag dessutom skrev var att det inte är kul MEN DET GER BRA ÖVNING I ATT FLYGA EN KITE.
    Våga läsa vad jag skriver…

    Om du kör med skridskor på is så funkar det med 2 m/s. Om du kör med skidor på hårt packad snö så funkar det med 2 m/s. Och JA, när jag kört i så lite vind är det med Psycho2 21 eller Titan 15.5. Dvs foils.
    På is borde det däremot gå att få igång en stor tube om man skate’ar upp fart. Direkt du får lite fartvind i kiten så håller den sig i luften.

    Krav: Jämn vind (vilket det ofta är på vintern), luft med hög densitet (dvs *kall* luft), stenhårt underlag samt öppet sinne för att lära sig flyga sin kite effektivare.

    Om någon är sugen på att ladda hem en tråkig film så har jag en snutt där jag kör med en Titan 15.5 i 2.2-2.3 m/s. Då är det faktiskt nästan lite kul när man får upp farten. Den ligger under
    http://www.kajtech.nu/gallery/view_album.php?set_albumName=Pirttivuopio-2004

    De första 2 minuterna är inspelade inom loppet av cirka 10 minuter och vindstyrkan ändrade sig inte under tiden. Dessutom mättes 2.2 m/s också upp i flygledartornet ca 150 meter från där vi körde. Jag ville kolla så att min vindmätare stämde.

    Som ni ser på filmen skulle det även funkat i 0.2 m/s mindre… och med P2 21 har man garanterat samma drag i 2 m/s så snart man fått upp farten.

    Jag kan bespara er att slösa på fler elektroner genom att svara på detta inlägg själv: Ööööh sovsäck, dööööhhh ICA-kasse. cool.gif

    /Kaj(Tech)

    Svar till:


    Svar till:


    jag vet inte hur det är med foils och grejer! Men jag kan lova dig att du inte kan använda någon tubkite i 2m det är aldelles för lite vind för att den ska orka lyfta! Du kan ju alltid köpa en vindmätare! smile.gif

    [/ QUOTE ]

    jag håller med dig mårten… om nu kitesurf/skiing är en s k “actionsport” då ska den inte utövas i 2m/s även om man kanske kan få upp en “kite”(foil) i luften…

    [/ QUOTE ]

  • samhansson

    Medlem
    19 februari, 2005 vid 10:02

    jevla stökkhålmare, snackesurf

  • george_jung

    Medlem
    19 februari, 2005 vid 10:53

    wört

  • cortex

    Medlem
    19 februari, 2005 vid 12:19

    Svar till:


    jevla stökkhålmare, snackesurf

    [/ QUOTE ]

    Vafan säger du danskj*vel! grin.gif

    (Är faktiskt Uppsalabo numera, har dessutom aldrig bott i Sthm. För att ytterligare komplicera det hela är jag uppväxt på västkusten. Inget fel på Ståkkholmare heller för den delen. Sådeså)

    /Kaj(tech)

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Noobie som har några frågor…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.