Taggad: 

  • Publicerad av jnorr på 2 juni, 2004 vid 06:00

    Hittade lite information om att det går en Nordisk Cup i år enligt följande:

    June 12. – 13. Køge, Denmark
    August 30. – July 1. Yyteri, Finland
    September 5. – 6. Varberg, Sweden
    September 25. – 26. Moss, Norway

    Jag hittade informationen på danska brädseglarförbundets sida. (http://www.dbo.dk/). Är det någon som vet något mer om detta? Jag har inte sett något om det på SVF’s sidor, vet någon varför?

    mvh Jonas S-285

    jnorr svarade 19 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 juni, 2004 vid 07:32

    Vårat förbund är som bekant inte så aktivt, vilket kan vara orsaken till att dom inte vet om den…

  • swe876

    Medlem
    2 juni, 2004 vid 11:14

    Man kan säkert säga mycket om förbundet och hur det sköts men att säga att förbundet inte är aktivt i ett anonymt internetforum känns orättvist. De som engagerar sig i förbundet gör det ideellt utan ersättning. Alla medlemmar är välkomna att dra sitt strå till stacken. Om du tycker att förbundet inte är tillräckligt aktivt föreslår jag att du engagerar dig, går på årsmöten, kontaktar styrelsemedlemmar med förslag och så vidare. Förbundet blir inte bättre än det vi medlemmar gör det till.

    Eller hur?

    Jona – SWE876 (som inte är engagerad i förbundet, dock ordförande i JBSS)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 juni, 2004 vid 11:34

    OK!

    Är det någon som skall till Köge? Det ligger ju bara ett par mil söder om Öresundsbron.

    Hälsningar

    Sebastian

  • jnorr

    Medlem
    2 juni, 2004 vid 12:34

    Jag har funderingar på att åka men det beror lite på hur det blir med tävlingen i Karlskrona.

    /Jonas

  • dala

    Medlem
    2 juni, 2004 vid 13:28

    Vi (Vikingstrands vindsurfingklubb) arrangerar deltävling 3 i Skåneserien för Formula Lördag 12 Juni på Råå söder om helsingborg.
    Alla är välkommna. Anmälan 11:00 100:- senior, korv och dricka ingår.
    Skepparmöte 11:30, start 12:00

    Annars hade jag åkt.

    De seglare som brukar segla internatinellt vet om den Nordiska cuppen.

    Förbundet funkar helt OK för mig, Vad är det du saknar ??

    I år har vi fått träningsläger för formula, Två deltävlingar i SWT, dock utan vind, men det är ju inte förbundets fel,ett bra nyhets utskick med EM rapport, samt en ofta uppdaterad hemsida.

    Dala, SWE-131 //

  • watertouch

    Medlem
    2 juni, 2004 vid 14:11

    Formulatävlingen i Karlskrona är inställd.

  • jnorr

    Medlem
    3 juni, 2004 vid 06:00

    Jag håller med Jona och Dala angående det arbete som utförs inom SVF, själv är jag inte aktiv och är tacksam att andra är det. Dock tycker jag att det kanske kunde ha vara bra om det angavs på förbundets hemsida att det finns en Nordisk Cup (NC) i vilken man är medarrangör, vilket är kul och till förbundets fördel. Detta kanske aktualiseras än mer nu eftersom det inte blir någon tävling i Karlskrona vilket gör Köge till ett bra alternativ som dessutom ingår i NC. Det vore väl kul om det dök riktigt många svenskar på dansk mark.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.