Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Norra Bohuslän på fredag?

  • Norra Bohuslän på fredag?

    Publicerad av oscar på 29 juli, 2009 vid 07:22

    Kommer troligen vara på Galtö fredag. Funderar på att testa Råssö eller annat ställe då det ska vara kuling V-SV. Vågorna på kosterfjorden kan ju bli minst sagt stora vid hård vind. Någon annan som kör där uppåt?

    Andra tips på ställen?

    oscar svarade 14 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • tiki

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 08:20

    Doh att jag inte var ledig! Kan vid den vindriktningen rekommendera Västra Rossö som jag skrivit om här tidigare. Då kan du enkelt välja mellan att segla på tvärplatt, småskvalp eller dyning på ett och samma ställe. Kanske inte världens mest spektakulära vindsurfing men det bjuder på jämn vind, långgrund sandstrand där det är bra att gå i, utmärkta riggningsytor och framförallt är ett riktigt vackert naturreservat.

  • mangs

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 08:55

    Har hört att Tanum strand ska funka bra på sv-v. Ska tydligen finnas ett surfcenter där nånstans, dock aldrig varit där själv.

  • tiki

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 09:33

    Det finns en strand i princip i “centrala” Grebbestad inte långt ifrån Tanumstrand som funkar fint på sydväst men det är i mina ögon mera inomskärs-småskvalp-segling och inte alls samma kaliber som V. Rossö.

  • oscar

    Medlem
    29 juli, 2009 vid 16:27

    Brukar segla mellan Råssö och Galtö. Men mest öppethavsegling även om det på sina ställe vrider lite runt nån ö så att man få till lite sköna hopp. Tyvärr ingen vågridning.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Norra Bohuslän på fredag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.