Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nu får ni kamma er

  • Nu får ni kamma er

    Publicerad av kelvinsnr01 på 20 augusti, 2001 vid 16:48

    FAn vad tråkigt det är att gå in här nu!!!!!!!
    Är det ingen som har lite skvaller och bus att berätta!!!!!
    Det kan ju inte fortsätta att vara så stelt som här är just nu!!!
    Kom igen nu boys and girls!!!!
    MVH MR Westcoast

    teabag svarade 22 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 augusti, 2001 vid 17:36

    dags å kamma ägget, elle

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 augusti, 2001 vid 19:31

    Jag håller med. Ingen som dissar en surfbutik (förhoppningsvis då med rätta), ingen som blivit förbannad över något tilltag, inget snack om var de bästa surfarna finns i landet osv. Dock ständig massa inlägg om var man kan köpa fotstroppar, jag menar kom igen nu bättre än så kan ni väl. Dessutom har jag ett personligt meddelande till alla som tjatar om resmål typ GC, FuerteVentura osv – använd sökfunktionen. För att förtsätta min gnälltrend så var har Voodoo tagit vägen, har hans tangentbord pajat? Tidigare kunde Voodoo signatur fylla halva skärmen när man kom in på sidan och under alla hans inlägg följde en spirituell diskussion som alltid kom att handla om North. Det värsta är att North nu gör en mast som kostar 16000 och det blir knappt en reaktion, bara ett enstaka gnällinlägg, vad har hänt? Är alla på jakt efter en speciell typ av fotstroppar, eller? Och ska vi vara ärliga fotstroppar är det något att sträva efter. Nej, tacka vet jag den gamla goda tiden då män var män och inlägg inlägg. Fram med bajsmannen och lite fart på diskussionerna, helst då gärna om annat än fotstroppar. Vill i detta sammanhang även ta upp goda exempel, det ultimata kitet fantastiskt ämne, Simmer LE 2000(som SP fortfarande säljer) och vad kassa seglarna i Varberg är. jag menar man måste väl ha någon behållning även på jobbet?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 augusti, 2001 vid 20:19

    Okay då.
    he he, Jag öppnar med fock off på dig din buse.

    holländare, som har blivit påsatt i röven, kallas oftast för den “snyftande” holländaren

  • dr-masse

    Medlem
    21 augusti, 2001 vid 05:56

    “…fram med bajsmannen” – den var inte dålig…

    De här fotstroppsfetischisterna (hur f-n det nu stavas) får ju ta å lugna ner sig lite. Men de finns ju alltid en liten, men hängiven, kategori människor som alltid måste ha tag i det som inte finns att få tag i. Och som, eftersom man inte kan få tag i det, är fullständigt övertygade om att det är jordens pryl man är på jakt efter som vid lyckad nedläggning kommer att göra ägarna snyggare, starkare och bättre. Och om de får tag i det så är det med illa dold glädje som det omsorgsfullt placeras i sitt rätta sammanhang bland de övriga omöjliga att få tag i prylarna. “Ööööh, ere där liksom en Goya Carbon Cut fena? De trodde jag var omööööööjliga att få tag i! Åsså haru såna där da Fine Glamour Stroppar, fan va hårt. Funkar de bra på din helt unika Evidence bräda?”. Detta är kommentarerna som får omöjligtattfåtagi grabbarna att somna med ett småleende på läpparna, drömma sött och vakna med duktig ångest eftersom de har samma hängseltampar som tre personer till i landet. Något måste göras. “Undrar om man kan få Robby Naish att personligen sätta sig vid symaskinen och tråckla ihop ett par sjyssta hängselelinor bara till mig?” är den naturliga följdfrågan för dessa personer i gryningens karga stund.

    Sådärja. Nu var jag lite elak igen. Oroväckande vad roligt det var (innerst inne är jag en dålig människa), nästan vodoo fart på tangenterna, även om hans mest verkar vara fyllda med klister numera (se där, ett ironiskt litet påhopp på allas vår västeråsare fick jag med oxå).

    Jo, för att slå på ditt inlägg oxå! Ha, ha! Här skriver du ett skönt inlägg med välriktat gnäll lite här och där, lite politiskt korrekt beröm oxå, där summan av kardemumman är att det är för lite drag och för få profiler här, typ. Skriv inte anonymt, då. Hörrö. Du kan väl skaffa dig ett skönt alter ego typ “fan vad ni är dåliga oj! vad jag är grym!” istället för att gömma dig bakom den anonyma fegheten (skriver jag som inte använder mitt riktiga namn), tunnis!

    Hmmm, det här kan nog bli något. Nästa gång skall jag nog skriva om North masten.

    Surfa På!

  • stickan

    Medlem
    21 augusti, 2001 vid 06:20

    Att Voodoo kommer att byta märke till nästa år….; )

  • s

    Medlem
    21 augusti, 2001 vid 07:54

    Enligt färska rykten så skall Voodoo i alla fall inte köpa nya Northsegel nästa år!
    Det är ett rykte som heter duga.

    Är det någon sanning bakom?????

    S..

  • s

    Medlem
    21 augusti, 2001 vid 07:58

    Ja, det var ju ingen nyhet….

    Men ryktet har nått mig att han kört över en seglare som låg i vattnet i Apelviken. Guy hade sedan mage att gå och kräva denna överkörda seglare på ersättning för sin pajjade fena…. “Den kostar 1000 kronor” skall han ha sagt. Tillverkar han inte dom själv????
    Den överkörda seglaren pajjade bräda och mast. Guy gör hårda fenor i alla fall.

    S..

  • stickan

    Medlem
    21 augusti, 2001 vid 07:58

    Det är ett HETT rykte om man säger så…;C)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 augusti, 2001 vid 08:12

    Tänk om det kan vara så att denna sport håller på, att som så många andra svenska sporter, att drabbas av det äckliga innesport-syndromet och att just detta avspeglas i tex den osannolika substanslöshet som nu råder på konfen. De e ju as-cool att surfa just nu och många, många nya vill in. Och vad händer då???

    Jo ballfaktorn i sporten ökar med dramatiskt. Mao radikalt mera bjäffs.

    Kanon för affärerna men inte kanon för sportens själ.
    Om ett år kan du vid kassorna på B&W kanske köpa ett komplett wave-kit: Torö-Master-Jump-Platinum/II-Gold för 999:-. Visserligen finns inga stroppar men who cares den ska ju ändå bara vara strappad på biltaket.

    Bakom hörnet finns också en hel windsurfingbilaga i DN där framförallt personer knutna till Svenska Seglingsförbundet, KSSH mm, auktoritärt talar om behovet av att tillföra sporten statliga medel. Givetvis via dom själva. Givetvis förutsätter detta också diverse relevanta regleringar vad gäller sjösäkerheten nu när sporten blivit en bred folksport för det verkligt coola. En statlig utredning sätts till, ……………………

    Läser man Windsurf, Surf och Boards regelbundet så är det helt klart åt det håll sporten är på väg just ditåt: Kommersiellt-Hype.

    Fast visst antalet surfare långt ute på Mysingen kl 20 en sen regnig oktober kväll kommer även i fortsättningen vara grymt få. Mao det finns hopp! Och det är i just den riktningen som allt fler börjar fundera.

    /Mona Sahlin

  • kelvinsnr01

    Medlem
    21 augusti, 2001 vid 08:56

    Kul att vissa av er håller med!!! Klart att man vill höra annat än massa praktiska grejer, det är inte fel att ha seriösa frågor, men det måste varvas med lite, skvaller och bus, det händer ju trots allt en hel del roliga grejer i vårt avlånga land, eller hur!!!!!
    Det är så frustrerande att titta på vädret just nu, det ligger ett tok lågtryck söder om island och det blåser som vanligt en jävla massa på Irland, varför ska dessa hemska högtryck ligga och blockera de vackra lågtrycken som nu tyvärr tar en annan väg en våran!!!
    Ge aldrig upp hoppet!!!!! Någon storm skall väl träffa oss med i höst eller vad tror ni!!!

  • s

    Medlem
    21 augusti, 2001 vid 09:11

    Är det et “Hot” rykte eller är det bara ett hett?????

    Nu börjar det likan någon med ryktena…. 😉

    S..

  • stickan

    Medlem
    21 augusti, 2001 vid 09:14

    Du får dra dina egna slutsatser ;C)

    Stefan

  • s

    Medlem
    21 augusti, 2001 vid 09:18

    Det har jag redan gjort… hahahaha

    S..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 augusti, 2001 vid 09:28

    förra hösten var ju extremt dålig så oddsen har väl höjts för i höst, hoppas jag….

  • stickan

    Medlem
    21 augusti, 2001 vid 09:31

    Dags för en kommentar från Voodoo kanske.
    Eller så kanske han har bytt namn till Grid Lock…
    Eller vad dom där spindel seglena hette förut : )

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nu får ni kamma er

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.