Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nu raaaasar priserna på kitegrejer…

  • kajtaren

    Medlem
    27 augusti, 2004 vid 07:30

    Kan säga direkt att den gör. Proffsena byter upp och säsongen för nybörjare är slut. I mars, april blir det ännu värre. De enda vettiga månader å sälja sin kite är frm slutet på maj-juli sen är det köparens lag som gäller. Känner ett par killar som köpte sina Cabrinha 04 kites nya hos SP i maj men nu får dem vara glada om dem får sålt dem för åtminstone halva priset. Ännu värre för de som äger SS kites. Kitebranshen är tuff tongue.gif

  • mrmille

    Medlem
    27 augusti, 2004 vid 09:02

    Jo, det är bara vissa saker som håller priset kvar rätt vettigt. Det känns nästam orimligt att bara få ut halva nypriset för en del saker som inte är mer än ett par månader gamla. Framför allt vad gäller SS kites där skillnaderna i designen var så små i år.

    Men men, dumt att klaga.

  • _rob_

    Medlem
    27 augusti, 2004 vid 09:08

    Bara till att ha is i magen! Fick sålt mina Cabinha Nitro och ss fuel till bra pris. Dumpa inte priserna! Det tjänar ingen på.

    /Wallstreet Walle..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 augusti, 2004 vid 09:20

    is i magen är nog fel ord, man kan torska mkt på, drar parellen till börsen. Passa på och sälj innan det ligger för lågt.

  • kleverboi

    Medlem
    27 augusti, 2004 vid 09:23

    Rätt och riktigt… Priserna rasar men å andra sidan så är det ingen som vill sälja till underpriser…

    Tror att det blir lite flummigt i en så ung bransch där utvecklingen av prylarna gör att en två åt gammal kite i hur fräscht skick som helst kan vara totalt ute pga att de nyare har massa finesser som inte fanns då. Säkerhetssystem och annat etc.
    Men… på ett sätt är det bra att priserna sjunker fort – för fler har råd att köpa prylar och börja åka = bättre för sporten i stort.

    Fast som i alla andra sammanhang är det säljarna som bestämmer andrahandsmarknaden. OM alla höll uppe priserna skulle beg marknaden hålla ett högre snittpris. Kanske beror på att det är så många som får pengapanik som gör att priserna faller.
    Att köpa en nitro -04 för runt 6000-6500 är ju faktiskt ca 40% sänkning och så fort faller inte ens nya bilar – och de räknas till det som man förlorar mest på vid nyköp.

    Keep up the prices!

  • patrikol

    Medlem
    27 augusti, 2004 vid 09:31

    Verkar så köp beg. det är helt sjukt billigt jag kommer aldrig att handla en ny kite pryl igen finns ingen som helst anledning när man efter 6 månader kan köpa grejen för 30% av priset! Men det finns priser på andra hållet med har sett gamla ARX kites till salu här för 3000:-! vad skall då en 03 kite kosta 7000:-? blush.gif

  • stebe

    Medlem
    27 augusti, 2004 vid 09:41

    Svar till:


    Verkar så köp beg. det är helt sjukt billigt jag kommer aldrig att handla en ny kite pryl igen finns ingen som helst anledning när man efter 6 månader kan köpa grejen för 30% av priset! Men det finns priser på andra hållet med har sett gamla ARX kites till salu här för 3000:-! vad skall då en 03 kite kosta 7000:-? blush.gif

    [/ QUOTE ]

    Dagens sanning, ARX drakarna ar alltid sa sjukt overvarderade.. men jag tror cabrinha, naish och ss ar de drakarna som har bast secondhand varde bara for att de ar vanligast i sverige och da tror alla nyborjare att de ar bast for den skull smirk.gif

  • theknee

    Medlem
    27 augusti, 2004 vid 09:45

    tror det handlar mindre om att folk har pengabrist och mer om att vill byta upp sig till en nyare modell med mer finesser.

    Wooopp

    Mvh Daniel

  • yeeah

    Medlem
    27 augusti, 2004 vid 11:27

    hmm allvarligt talat tror jag att priserna är så låga med tanke på best mfl nypriser är bra mkt lägre än tex SS. Om man jämför med deras priser så är faktiskt inte priserna på beg marknaden så anmärkningsvärda. Vem vill betala mer för en beg än en ny???
    sen kan ni komma o säga att SS eller cabrihna är mkt bättre om ni vill……
    dessutom så verkar det som kvalitetsutväcklingen har varit jäkligt hög från år till år då kan man inte direkt räkna med att få ut så mkt, o sist men inte minst hållbarheten o prestandarn hur är den efter ett tag? jmf med marknaden för beg segel oxå sjuka prissdropp.

  • eketeket

    Medlem
    27 augusti, 2004 vid 11:59

    tror faktiskt inte best och pojkarna har så stor inverkan för beg.priserna har varit ungefär lika låga sedan MINST förra våren (-03) och då var inte best med i matchen.

  • skutt

    Medlem
    27 augusti, 2004 vid 14:30

    Det finns dom som tappert hoppas på att fortfarande få ut mycket för sina beg prylar (saxat från BLOCKET)

    Pris: 8 000 kronor
    RRD Supertype 14kvm, -02,Röd
    Svar och Vit säljes
    komplett med bom, pump, linor, bag. Använd TRE
    ggr. Säljes pga för många hobbies. Nypris 15000:-

    Pris: 13 000 kronor
    Kite cabrinha co2 03 16 m2
    breda cabrinha prankster carbon
    våtdräkt neil pryde
    våtsko neil pryde
    hängsle neil pryde wavepro
    kpl som nyt

    Pris: 6 000 kronor
    Jag säljer min Naish Kite
    x2 14 kvm från 03 lagad
    en gång på den stora blåsan.
    Säljes med bom lina sele bräda allt för att kunna
    starta från vattnet samt en instructions dvd för
    hur man riggar upp den och basics för hopp och
    tekniker för olika brädor

    Mycket fin Kite. 4 linor 13,6 m2. Släpptes juli
    2002. Det året var det sista året som deras
    designer Bruno Legaignoux ritade Wipikas drakar
    innan han hoppade över till Takoon. Den här
    draken har super prestanda och har länge varit en
    av dom absolut mest populära drakarna.

    Man blir inte less på Air Blast i och med man
    lätt kan ändra dragens flygegenskaper efter nivå .

    Säljes nu på grund av tidsbrist

    HELT NY. Inkl bom pump och linor endast SEK 6 900
    kr

    C.C

  • pepa

    Medlem
    27 augusti, 2004 vid 15:16

    Jag ska sälja mina grejer svindyrt. Nån som är sugen? Har i pricip allt.

  • casper

    Medlem
    27 augusti, 2004 vid 15:19

    Jag e sugen på en Nitro 10’a, hur svindyr blirden grin.gif

  • kongos

    Medlem
    27 augusti, 2004 vid 15:20

    Nu är det så här.
    Det går inte att förklara för tjejen att jag måste ha en drake, bräda, uppsätning linor eller en till bom som är lika de jag redan har.
    Alltså du ser vad du vill ha. Du säljer snabbt och köper när hon är glad över att en ryggsäck med bös, som hon kallar det, har försvunnit från hallgolvet. Därav låga priser.
    För hemfriden!

    /E

  • pepa

    Medlem
    27 augusti, 2004 vid 19:14

    Ring mig så ska vi snagga cash. 0733-990286

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nu raaaasar priserna på kitegrejer…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.