Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Ny ranking på GP3S – 1x10s… ?

  • benke-2

    Medlem
    20 februari, 2009 vid 16:19

    För du vet ju de att: Känns ju inte som att man behöver dubbla GPSer i Sverige, eftersom Hagarevet är för kort för 10 sek mycket över 45 knop, om inte sandrevet blir 200 m längre.
    Men det är ju rätt jämt där på toppen vet du, med Albauta, Chris L, vm Martin och Fimpen med 10 sekundare mellan 49-49,6 knop så det är ju bra att den som som blir först över 50 har dubbla GPSer.
    Finns ju ett antal till som kan bli först över 50.
    Det är ju bra att det finns naturliga ställen som är minst lika bra som lö kanalen för 10 sek max, där stranden är halvmåneformad så att man slipper en del rullande chopp.

  • jester

    Medlem
    20 februari, 2009 vid 17:58

    Hmmm… Kom just på en nackdel.. Jag får ju dubbelt så många GPser att hjälpa ställa in.. Damn! 🙂

  • jester

    Medlem
    20 februari, 2009 vid 23:30

    Ny firmware för GT31 finns ute som krävs för detta oxå. GPSresults har släppts i en ny version oxå (6.0), som kan öppna två filer (samma tillvägagångsätt som att slå ihop två filer efter varandra, bara det att man får två alternativ nu). Nackdelen är att eftersom det är en såpass stor ändring så måste man förnya licensen för GPSResults (om man inte köpt programmet i år). Så ta med detta i eran budget oxå!

    Firmware finns här: http://mtbest.net/setting-up-navi-GT31.htm

  • joth

    Medlem
    21 februari, 2009 vid 14:00

    @Jester 531192 wrote:

    Vill dock understryka återigen, att om man vill fortsätta lägga upp sina sessioner så går det utmärkt med en GT11 som vanligt. Det är alltså om du vill slåss för äran att vara snabbast i Sverige eller internationellt som dubbla GT31 krävs.

    Gäller det även snabbast i Sverige på 1 timme? 😉

  • surferboy

    Medlem
    21 februari, 2009 vid 16:01

    Det är ju visserligen jämnt i Svenska cupen i speed men inte så jämnt att vi behöver införa att alla skall ha två GPS:er framöver. Hittar vi ett spot som funkar för världsrekord får vi kanske tänka om men nu känns det väldigt onödigt.

    @P Malmkvist 531461 wrote:

    Så du menar att 2*gt31 behövs för svenska cuppen?
    Det jag vänder mig emot är inte syftet att få bättre och mer exakt mätning.. Syftet med 2*gt31or verkar vara att få internationelt erkända gps:er som slutligen kan användas för the outright rekordet..
    Men för att någonsin erhålla outright rekordet måste en oberoende person från wssr vara på plats för att se att allt går ok till har jag fått för mig.. Då spelar det ingen roll ifall vi handlar 5*gt51or för att få en på 3 decimalen exakt mätning om vi ändå behöver betala en stor mängd pengar för den oberoende mätningen.. Mao slänga pengarna i sjön för rekordförsök som inte blir ett dugg billigare eller officielt erkända..

  • klang

    Medlem
    22 februari, 2009 vid 09:08

    @joth 531604 wrote:

    Gäller det även snabbast i Sverige på 1 timme? 😉

    Nej, nya regler där… det är ett average som kommer att gälla… 5 x 1h 😛

  • getwet

    Medlem
    22 februari, 2009 vid 09:25

    Klangen, ska du med till Danmark och träna inför denna säsong. Ska dit en vecka, andra veckan i maj, tänkte träna 5×1 dygn…..+2 dagar i baren!

  • hanko

    Medlem
    22 februari, 2009 vid 16:18

    @Surferboy 531615 wrote:

    Det är ju visserligen jämnt i Svenska cupen i speed men inte så jämnt att vi behöver införa att alla skall ha två GPS:er framöver. Hittar vi ett spot som funkar för världsrekord får vi kanske tänka om men nu känns det väldigt onödigt.

    Thank you Gustav. Bra talat ! Jag har ju precis förlorat min GPS-oskuld så jag skulle inte orka med fler “partners” på armen! Nu längtar jag efter nästa “ligg” så jag kan posta en session till på GPSSS.

  • klang

    Medlem
    23 februari, 2009 vid 20:23

    @getwet 531700 wrote:

    Klangen, ska du med till Danmark och träna inför denna säsong. Ska dit en vecka, andra veckan i maj, tänkte träna 5×1 dygn…..+2 dagar i baren!

    Låter grymt… däremot har jag lagt om min semester strategi, ingen är längre än två dagar. Anledningen är att jag ändå står på stranden resten av dagarna med antingen brutna ben eller master 😛

    Skämt och sidor, jag kommer att ligga lågt nu i vår. Är pappa-ledig och tänkte fixa det där sista knopen med några extra ringar på magen. Absolut förbjudet att motionera i onödan… däremot så låter de där +2 dagarna i baren precis i min linje…

    Tack ändå, nästa år då jä…r

  • kapten-k

    Medlem
    23 februari, 2009 vid 20:35

    @Klang 532048 wrote:

    Låter grymt… däremot har jag lagt om min semester strategi, ingen är längre än två dagar. Anledningen är att jag ändå står på stranden resten av dagarna med antingen brutna ben eller master 😛

    Skämt och sidor, jag kommer att ligga lågt nu i vår. Är pappa-ledig och tänkte fixa det där sista knopen med några extra ringar på magen. Absolut förbjudet att motionera i onödan… däremot så låter de där +2 dagarna i baren precis i min linje…

    Tack ändå, nästa år då jä…r

    Jag slänger i hop nåt riktigt flottigt att äta då, har ju gått ner till 85kg!

  • filipl

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 13:58

    Jag tycker att den stora vinsten med de nya reglerna är att vi går mot en utveckling där det räcker med en repa på 10 sekunder och där det inte krävs fem stycken.

    Detta borde ju göra speed klart mer intressant för alla de windsurfare som gillar att segla fort, men som även har andra mål med och inriktningar på sin segling än att köra fort.

    Filip

  • bjornen

    Medlem
    7 mars, 2009 vid 16:03
  • bjornen

    Medlem
    7 mars, 2009 vid 16:09

    @Jester 531026 wrote:

    Saxat från GP3S:
    Detta är alltså ett steg mot att ha officiella rekord med GPS. Har inte riktigt koll på hur långt arbetet gått gentemot WSSRC, men det kommer nog mer info om detta inom kort.

    http://www.speedworldcup.com/general-news/handheld-gps-world-record-claims-not-recognized-by-iswc-an-2.html

  • budda

    Medlem
    7 mars, 2009 vid 16:10

    där ser man

  • budda

    Medlem
    7 mars, 2009 vid 16:11

    @Bjornen 533913 wrote:

    @Jester 531026 wrote:

    Saxat från GP3S:
    Detta är alltså ett steg mot att ha officiella rekord med GPS. Har inte riktigt koll på hur långt arbetet gått gentemot WSSRC, men det kommer nog mer info om detta inom kort.

    http://www.speedworldcup.com/general-news/handheld-gps-world-record-claims-not-recognized-by-iswc-an-2.html

    ja där ser man.

Sida 5 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Ny ranking på GP3S – 1x10s… ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.