Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nya småfilmer från Halmstad

  • Nya småfilmer från Halmstad

    Publicerad av endy på 7 januari, 2009 vid 09:56

    Nu har äntligen “vintern” dragit igång, vi seglar för fullt i Halmstad och det ser bra ut framöver, skaffa rätt neoprene, ut och kör!
    Filmerna hittar ni på O’hana under galleri http://www.ohana.se Enjoy!

    snaffe svarade 15 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • ola-h

    Medlem
    7 januari, 2009 vid 10:15

    Såg kul ut.

    Tror du jointen verkligen gick av pga kyla eller var den gammal? Kanske bör man köra klassisk fet gummijoint när det är riktigt kallt? (Jag skall kolla med min kompis materialexperten.)

  • endy

    Medlem
    7 januari, 2009 vid 11:44

    Den gick av i det härliga sista krashen, kände på gummit och det var verkligen stenhårt (jointen är vanligtvis hård) men jag tror att det kan ha haft lite med kylan att göra.

    Hade bräda/segel liggande 15-20 min och då i “böjt” läge, det kanske påverkade i kylan.
    Iaf se till att ha koll på jointen, nu var jag inte så långt ut, men annars hade det blivit en mycket kall simtur in.

  • lars_k

    Medlem
    7 januari, 2009 vid 12:00

    En klassisk fet BOGE-joint är det enda man kan lita på i vågorna. Samt US-kopp (ploppar ej ur eller går av som Pin) och alu-längare (som bara böjer sej vid överbelastning, går ej av som kol). Men det är ju bara mina menlösa åsikter…får väl ändra mej om någon av mina grejer mot förmodan skulle fallera. 😛

    Kul filmer f.ö! Alltid kul att se filmer från Hstd.

  • basse

    Medlem
    7 januari, 2009 vid 12:07

    Skitkul filmer. Jag blev nästan sugen…. fast väntar nog till SA om 3½ vecka!

  • dr-masse

    Medlem
    7 januari, 2009 vid 12:26

    @Lars_K 524288 wrote:

    En klassisk fet BOGE-joint är det enda man kan lita på i vågorna. Samt US-kopp (ploppar ej ur eller går av som Pin) och alu-längare (som bara böjer sej vid överbelastning, går ej av som kol). Men det är ju bara mina menlösa åsikter…får väl ändra mej om någon av mina grejer mot förmodan skulle fallera. 😛

    Kul filmer f.ö! Alltid kul att se filmer från Hstd.

    Ah, om livet vore så enkelt.

    Jag har sett trasiga US-koppar (plasten sprucken). Alu-förlängare som går av. Och pin som håller.

    men, men…:wink:

    fast en sak håller jag med om. En fet BOGE joint kan hålla overkligt länge. och att det är kul med filmer från Halmstad!

  • lars_k

    Medlem
    7 januari, 2009 vid 12:38

    Jo, det är klart att allt kan paja. När det gäller US-kopp gäller det att byta ut när det börjar bli slitet. Verkar som nötningen accelererar när det börjar glappa. Och glappa gör det rejält efter en säsong. Jag har fått rejält ovala hål i längaren och US-koppen innan jag bytte. Men grejorna har aldrig fallit isär.
    Jag byter till ny mastfot varje säs, och längaren när den är sliten. Allt som slits har en begränsad livslängd. Till slut pajjar det.
    Personligen har jag helt klart sett och hört talas om mest problem med pinnar, kol-längare och tendon-joints. Men håller man koll på sina prylar och byter när det är slitet så håller det säkert.
    Jag skulle dock inte segla en meter med skiten, haha. 🙂

  • snaffe

    Medlem
    7 januari, 2009 vid 18:30

    @Endy 524269 wrote:

    Nu har äntligen “vintern” dragit igång, vi seglar för fullt i Halmstad och det ser bra ut framöver, skaffa rätt neoprene, ut och kör!
    Filmerna hittar ni på O’hana under galleri http://www.ohana.se Enjoy!

    Grymt seglat i vinterkylan!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nya småfilmer från Halmstad

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.