Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nybörjare söker kitesurf polare.

  • Nybörjare söker kitesurf polare.

    Publicerad av jokern på 10 oktober, 2013 vid 13:14

    Tjenis.
    Jag är en nybörjare som söker kitepolare att köra kite tillsammans. Gärna andra nybörjare så kan vi hjälpas åt. Min status är att jag har gått en ride kurs och vill givet vis att den andre också gått en kurs så man kan känna en viss säkerhet. Jag bor i Staffanstorp och föredrar att åka till Lomma som är ganska nybörjarvänligt. Har liksom ingen i min bekantskap som håller på med detta som man kan fråga.

    putte30 svarade 10 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • blizzy

    Medlem
    10 oktober, 2013 vid 13:26

    Tre sätt att hitta folk på:
    -Skriv i en tråd här på Surfzone, folk brukar skriva “nån som ska ut till plats x på dag y”. Bara o joina då.
    -Gå med i Malmö Kitemafia på Facebook (400 medlemmar från Malmö/Lund med omnejd). Går även där bra o skriva/svara på “nån som ska ut”-trådar.
    -Åk till Habo en eftermiddag eller helg när det blåser 6-10 m/s på riktningarna SV, V eller NV (de första två är att föredra dock). Sen är det bara att snacka med första bästa person i våtdräkt =)

    Har du bil? Skriv isf att du gääärna plockar upp folk från Malmö eller Lund, så blir du snabbt poppis.
    Ingen bil? Ta med bullar (alt kakor) till stranden o bjud. Alla kommer älska dig!

    Föresten, alla hjälps åt på stranden så du behöver inte hitta andra nybörjare för att hjälpas tillsammans. Tvärt emot är det bättre om du snackar med lite erfarna folk som du kan fråga o som kan komma med tips etc.
    Till skillnad från vågsurfare och hästmänniskor så är vi kajtare ett trevligt släkte, så bara grabba tag i nån så hjälper vi gärna =)

  • jokern

    Medlem
    10 oktober, 2013 vid 14:46

    Jo jag har upptäckt att kitesurfare är ett trevligt folk, det där med hästfolk och vågsurfare har jag hört innan. Jag tackar så mycket för tipset 🙂

  • putte30

    Medlem
    13 oktober, 2013 vid 19:29

    Hejsan.Jag undrar om det är någon som bor runt göteborg/kungälv som är nybörjare inom kite ? och om det finns något bra ställa att åka på som nybörjare i göteborg/kungälvs området ?
    Jag har ej gått någon kurs ännu men jag letar för fullt för att kunna gå en kurs ganska omgånde.jag är så sugen på att komma ut o prova detta..
    m.v.h Patrik

  • kowal

    Medlem
    15 oktober, 2013 vid 12:57

    @Blizzy 717225 wrote:

    Tre sätt att hitta folk på:
    -Skriv i en tråd här på Surfzone, folk brukar skriva “nån som ska ut till plats x på dag y”. Bara o joina då.
    -Gå med i Malmö Kitemafia på Facebook (400 medlemmar från Malmö/Lund med omnejd). Går även där bra o skriva/svara på “nån som ska ut”-trådar.
    -Åk till Habo en eftermiddag eller helg när det blåser 6-10 m/s på riktningarna SV, V eller NV (de första två är att föredra dock). Sen är det bara att snacka med första bästa person i våtdräkt =)

    Har du bil? Skriv isf att du gääärna plockar upp folk från Malmö eller Lund, så blir du snabbt poppis.
    Ingen bil? Ta med bullar (alt kakor) till stranden o bjud. Alla kommer älska dig!

    Föresten, alla hjälps åt på stranden så du behöver inte hitta andra nybörjare för att hjälpas tillsammans. Tvärt emot är det bättre om du snackar med lite erfarna folk som du kan fråga o som kan komma med tips etc.
    Till skillnad från vågsurfare och hästmänniskor så är vi kajtare ett trevligt släkte, så bara grabba tag i nån så hjälper vi gärna =)

    bra tips Martin…. kändes ärligt och bra… Direkt från hjärtat…

  • blizzy

    Medlem
    15 oktober, 2013 vid 13:44

    @kowal 717482 wrote:

    bra tips Martin…. kändes ärligt och bra… Direkt från hjärtat…

    Haha! word. klart det är direkt från hjärtat, jag skojar aldrig om bullar och/eller kakor!

  • putte30

    Medlem
    16 oktober, 2013 vid 11:34

    Låter bra de Blizzy 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nybörjare söker kitesurf polare.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.