Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nybörjare, vad ska jag köpa? mm…

  • pontuss

    Medlem
    13 augusti, 2003 vid 20:22

    Knatte:

    Ok.. som sagt var så ligger den även lite långt bort. Har inte körkort själv så det blir lite jobbigt att hämta den även om jag är ledig månaden ut.

    Denna annons såg ju annars bra ut:

    Komplett surfutrustning med prylar från 2000 säljes.
    Bräda: Techno 283 152l Segel: Naish 6,5 m2. Dessutom kolfibermast bom och hängsele till bra pris!
    Ring så dealar vi!
    Camilla 0739 83 50 79

    Men ett par frågor, vad är brädan för typ? kallas denna freeride eller vad kallas den? Vilket pris UNGEFÄR kan det handla om? Eftersom jag inte har någon aning om vad priserna kan ligga på så känns det ganska meningslöst att diskutera ett pris med henne på telefonen då jag lika gärna kan bli helt lurad och betala överpris.

  • styret

    Medlem
    13 augusti, 2003 vid 20:29

    techno är nått åt freeridehållet. med inriktning på nybörjare tror jag.
    en bra bräda för dej som kan segla att fortsätta jobba med.
    den är säkert kul iallafall två år.
    sen ska du ju komma ihåg att sen när du har prylar och vill köpa nytt så har du ju en bräda att sälja, då blir inte smällen lika stor. så även om du skulle tröttna på brädan om ett år så har du ju möjlighet att köpa en ny. du kan sälja den brädan du har haft och sen lägga till det som behövs.

    Ola… vad börjar du snacka om freestyle för?

  • Knatte

    Gäst
    14 augusti, 2003 vid 04:55

    Med risk för att klampa rakt in i klaveret…

    En sådan utrustning, borde kosta någonstans omkring 5000-7000 kronor
    (Obs bara en ungefärlig uppskattning: bräda 3-4000 och riggen omkring 2500-3000 kr)
    Själklart kan väl säljaren ha en helt annan uppfattning, lite beroende på skicket mm
    grin.gif

  • jerkz

    Medlem
    14 augusti, 2003 vid 07:13

    Ja som någon annan skrev så är det bra om du köper ett fungerande kit. Då vet du att du kan ut och segla direkt när du kommer hem med grejjerna. (det blir nog billigare också)

    Jag gjorde tabben å köpa först två brädor. Som senare visade sig vara en aning aldre än vad som var tänkt wink.gif Men om man köper allt på en gång behöver man inte oroa sig för om brädorna ska fungera ihop med dagens mastfötter, fenor osv. Som tur var så fick jag ihop det tillslut, men det blev mycket (onödigt) arbete jämfört med ett paketköp.

  • rrd360

    Medlem
    14 augusti, 2003 vid 07:17

    Jag kan bara hänvisa till denna tråd.
    Visserligen avsevärt dyrare men jag fick det jag sökte.

    http://www.steffo.nu/forum/showflat.php?Cat=&Number=106807&page=&view=&sb=5&o=&fpart=all&vc=1

    / Den frälste

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 augusti, 2003 vid 22:12

    Jag är själv nybörjare och har typ en 20 år gammal bräda nu och tänkte uppgradera.
    Vad tror ni om ett kitt som detta för en nybörjare (vill ha kul med den i 2-3 år):
    http://www.steffo.nu/forum/showflat.php?Cat=&Number=130803&page=0&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nybörjare, vad ska jag köpa? mm…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.