Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing off topic.. behöver en "lantmätare"

  • off topic.. behöver en "lantmätare"

    Publicerad av kristjans på 3 april, 2009 vid 12:49

    Har någon på forumet kunnskaper inom lantmätning!!

    Skulle nämligen behöva hjälp med mätning av en yta inför ett vattenrelaterad projekt i gbg området..

    Om ni har möjlighet för att hjälpa till eller känner någon som kan, får ni gärna maila mig på:

    kristjan@nordicsurfers.com

    vogon-jeltz svarade 15 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • vogon-jeltz

    Medlem
    3 april, 2009 vid 15:55

    Ska höra med min personliga mullvad som är deep undercover i Länstyrelsen skåne

  • samhansson

    Medlem
    3 april, 2009 vid 16:43

    http://www.stegraknare.se/

    då var det klart!

  • kristjans

    Medlem
    3 april, 2009 vid 16:48

    haha Sam. men du, det är ju bara du som kan gå på vatten, så om jag köper en stegräknare kan du komma å gå runt åt mig..

  • skotten

    Medlem
    4 april, 2009 vid 03:50

    measure it on google earth man : )

  • kristjans

    Medlem
    4 april, 2009 vid 20:58

    google earth funkar endast för det inledande stadiet och vi har kommit betydligt längre i nu, så vi behöver “faktiska”/exakta mått.

  • chohoo

    Medlem
    6 april, 2009 vid 08:02

    Ruvar på en drös förträngda kunskaper i området, samt hela mätningskungörelsen i en låda på vinden, men befinner mig inte i Gbg och har inte heller någon teodolit skräpandes hemma. I dina kläder skulle jag ta kontakt med t.ex. en KY-utbildning som utbildar mätningsingenjörer, några väg och vattenbyggare från Chalmers, eller något liknande och låta dem göra ett elevprojekt. Det har jag använt i andra sammanhang med väldigt bra resultat. Studenter gillar att jobba med verkliga case och du får ditt arbete gjort. Alla glada.

  • litease

    Medlem
    6 april, 2009 vid 14:32

    Vad ska det bli för “vattenrelaterat” projekt? Något vi kommer ha användning av?

  • vogon-jeltz

    Medlem
    6 april, 2009 vid 15:07

    Anar Cabelpark projektet i Gbg?!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing off topic.. behöver en "lantmätare"

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.