• Publicerad av lukasw på 10 april, 2008 vid 12:20

    Vet nån om man kan windsurfa på Böda Sand??? Hörde att det är lmycket grunt men hur långt ut

    tack

    Lukas:cool2:

    Oregistrerad svarade 16 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • swe-496

    Medlem
    10 april, 2008 vid 12:23

    Klart man kan…Det är ju vatten där;).
    Skämt åsido så tror jag att det gå bra, kanske inte just där alla badgäster håller till. Det är ju inte lika vindsäkert som Hagapark. Man får troligen mest vänta på vind uppe vid Böda Strand…

  • lukasw

    Medlem
    10 april, 2008 vid 12:33

    Tror du att det kan blåsa på midsommar där kommer ha med mig 130liter jp o 115liter med 9,0v8 och en 6,5 bara man planar

    Lukas

  • jakob_s

    Medlem
    10 april, 2008 vid 13:09

    Det kommer kanske att blåsa..
    jättelångtidsprognoserna är dock liite delade gällande vädret på just “Böda strand”
    0-4ms och värme eller ett djupt lågtryck och 35 ms.. båtvädret och dmi.
    Och forecas prognos säger bara “magenta” och “1954” när man får fram deras prognos för midsommar08..
    Midsommar 09 råder det därimot ingen tvivel om…Då är “Böda strand” perfekt för 120 liter freeride.. (köp en sån !)

  • Oregistrerad

    Gäst
    10 april, 2008 vid 14:25

    Jag tror att det kommer att blåsa på midsommarafton, men inte kommer det att bli passande på Böda inte! Har spått i en Gädda jag nyss plockade upp och det verkar som att det blir V-SV.

  • stinger

    Medlem
    10 april, 2008 vid 14:54

    Det är väl tradition att det blåser på midsommardagen så tat lugnt med “sillen” på midsommarafton…

  • dane

    Medlem
    10 april, 2008 vid 15:29

    @lukasw 457472 wrote:

    Vet nån om man kan windsurfa på Böda Sand??? Hörde att det är lmycket grunt men hur långt ut

    tack

    Lukas:cool2:

    Böda sand är en låååång sandstrand, rätt knepig att komma till med bil. Långgrunt är det men inget i jämförelse med Haga. Norr om Böda har du ju en av östra Sveriges bästa vågspot (Trollskogen), men då ska det blåsa rejält från norr. Strax söder om Böda ligger ett ställe som heter Sandby/Sandviken, där är det lätt att komma till med bil, likaså badet vid Böda hamn, eller byrums Sandvik på andra sidan. Jag har (försökt) surfat ett antal gånger på norra ön under sommartid, men aldrig fått nån riktigt bra dag, faktiskt… men det är vacker natur och sköna sandstränder:smirk: .

  • Oregistrerad

    Gäst
    10 april, 2008 vid 16:12

    @lukasw 457472 wrote:

    Vet nån om man kan windsurfa på Böda Sand??? Hörde att det är lmycket grunt men hur långt ut

    tack

    Lukas:cool2:

    hej Lukas

    Kom till janne och se på film på lördag, så kan jag berätta om Böda.
    Var där för “bara” 30 år sedan!

    Tomas

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.