Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Öland, testa Ozone & Nobile i Haga/sandbergen sönd

  • Öland, testa Ozone & Nobile i Haga/sandbergen sönd

    Publicerad av milkman på 23 juli, 2011 vid 10:56

    Surfbussen är på Öland just nu. Imorgon verkar det vara en fin dag för demo på Haga/Sandbergen.
    Vi har med nya REO från Ozone (får testas utan vågor denna gång).
    Sen Edge, C4 (mmm), Catalyst och Zephyr (som vi säkert inte behöver imorn)
    Från Nobile är det T5, 2HD och 50/50 som bör testas (framför allt de två sista)

    Vi försöker göra det uppenbart vart ni kan testa och hoppas ni kommer förbi. Strunta i att rigga eget! 🙂

    Fernando är på stranden och nås på: 0763146213

    bladesurfer svarade 12 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • bladesurfer

    Medlem
    23 juli, 2011 vid 18:54

    Oh! Ge mig en Reo till att dema på Grönis!

  • milkman

    Medlem
    23 juli, 2011 vid 20:12

    Snacka med Fernando så kan du ta med en dit!!! Perfekt om du kan låna ut den lite så vi får höra vad folk tycker, vi har ju inte hunnit testa den själva än..

  • reklem

    Medlem
    23 juli, 2011 vid 20:29

    Härligt att ni är på Öland! Hoppas bara ni fick med många kites i små storlekar. 11 till 14 enligt DMI i sundet innebär att det lär blås bra. Själv vill jag testa 50/50 eftersom jag väntat på det. Nu ska jag bara ägna kvällen åt att motivera min kompis som inte kitesurfar och som är på besök över helgen att en blåsig dag på Öland är exakt vad han behöver även om han inte själv vet det ännu.

    //melker

  • haze

    Medlem
    23 juli, 2011 vid 20:32

    Kan inte någon som inte har surfbussen i signaturen säga att de vill testa? 😉

    Såg en tysk med Reo här om dagen. Skulle var kul att testa den faktiskt. Hoppas någon kommer förbi Klitmøller 😉

  • milkman

    Medlem
    23 juli, 2011 vid 20:40

    Ja, tack och lov så demar vi för de vi träffar på stranden, inte de som surfar på Steffo 🙂
    Fast det vore ju kul ifall andra lokala kitare kunde bli lika eld och lågor som vi är för möjligheten att prova nya saker..

    Vi får hitta på nått så du får testa Hasse. Fast just nu vill jag få en åktur själv helst 🙂

  • snoken

    Medlem
    24 juli, 2011 vid 11:59

    Ngn reo i Halland idag ? ngn annan
    än mårten som kommer få hem nån?

    Anders

  • milkman

    Medlem
    24 juli, 2011 vid 12:11

    Inge Reo i halland idag. Men Yann får sina i veckan så du kan alltid testa hans.

    /jens

  • glawing

    Medlem
    25 juli, 2011 vid 06:04

    Ta med en skylt nästa gång. Eller var jag totalt blind. =)

    Va och körde i söndags men fattade inte att ni var där. Hade gärna provat ozone C4 då jag hoppas få ut en på försäkring. 😉

  • reklem

    Medlem
    25 juli, 2011 vid 20:08
    Glawing;663328 wrote:
    Ta med en skylt nästa gång. Eller var jag totalt blind. =)

    Va och körde i söndags men fattade inte att ni var där. Hade gärna provat ozone C4 då jag hoppas få ut en på försäkring. 😉

    Om du är på Öland så är det bara att du hör av dig till mig (skicka PM) så ska vi försöka fixa med demo.

    //melker

  • kitepetersson

    Medlem
    25 juli, 2011 vid 20:16

    hur ser det ut över helgen Fungerar nordliga vindar i Haga Park?

  • andersr

    Medlem
    26 juli, 2011 vid 07:02

    Ja Haga funkar på nordligt. Men om du ska kita så gör det på Sandbergen som ligger strax söder om Haga.

  • bladesurfer

    Medlem
    26 juli, 2011 vid 07:17

    Reo6.jpg

    Fick ca 1h med på Reo 6:an söndags. Blåste tyvärr lite för lite för att göra den rättvisa men är klart positivt överaskad.

    Snabbaste drake jag testat hittills.
    Extremt enkel i styrning och känsla.
    Kände precis vart den låg i fönstret.
    Mycket bra bottendrag för sin strlk.
    Extremt stor skillnad i kraft när man drog in/släppet ut bommen vilket är perfekt till
    “Park and surf”. Gick bra att släppa draken för att fokusera fullt på vågen.
    Hängde stabilt i luften trots byig vind.
    Allt kändes väldigt enkelt och okomplicerat.
    Måste testa mer…..
    Vad ligger den i pris ?

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Öland, testa Ozone & Nobile i Haga/sandbergen sönd

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.