Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Om du skulle köpa en Kite bräda?

  • sourra

    Medlem
    1 januari, 2007 vid 18:09

    @MikeTK 356788 wrote:

    Om du själv skulle få välja ,färg,grafik,storlek innan du köper din nya bräda vad skulle du önska dig för nått?

    ett ex: svart med en gul döskalle 160*50? kanske grafiti på hela brädan? eller helt vit?

    Och vad tycker ni är ett rimligt pris för en kitebräda?

    Gemför med dagens priser.

    Jag gör en liten udersökning så är tacksam om alla skriver 🙂

    mvh

    Mike

    Jag diggar de gamla designerna som Train hade på sina snöbrädor (svensk stavning ska det vara! :cool2: ) då det begav sig. Beträffande pris skulle det vara kul att se något som inte kostar så löjligt mycket. Hade en vettig bräda börjat på på 3.5-4K hade man kunnat unnat sig en lite större vagnpark.

  • milkman

    Medlem
    1 januari, 2007 vid 19:59

    @sourra 357003 wrote:

    Hade en vettig bräda börjat på på 3.5-4K hade man kunnat unnat sig en lite större vagnpark.

    Håller med. Kvalitets seriebrädor borde kosta mellan 4,5 och 6 tusen. Lågpris mellan 2,5 och 4 (enklare konstruktion, kanske mer kopia än egenutvecklad för att få ner priset). Jag kan köpa att custom kostar mer, (då menar jag custom, som custom är i surfvärlden – snacka fram brädan med shaper osv)
    Lågprisbrädorna ligger hyfsat rätt idag men jag som säljer brädor har svårt att motivera varför våra brädor ska kosta över 6000 kr som de ska egentligen. Man kan göra grymma snowboards för mycket mindre pengar och konstruktionen är idag nästan densamma. (iofs utan bindning men ett par stroppar från kinaland kan inte va så dyrt)

  • dsl

    Medlem
    1 januari, 2007 vid 23:31

    såhär kanske 😉 nästan gratis..

  • davids

    Medlem
    2 januari, 2007 vid 04:16

    @Matthias 356980 wrote:

    David! Du har definitivt en ALLDELES för kort bräda för att köra med bindningar!. Du kommer aldrig få nått pop med den. Din stance e faktiskt rätt gay! borra om du måste, det värsta e bara att brädan e så kort så du inte kommer få några tippar kvar att popa med. Fixa en fetare bräda och fetare stance så kommer de bli mycket fetare!

    Hmmm… jo jag ska ju köpa en ny bräda faktiskt.. Vad för längd? 135 nåt kanske? Kändes faktiskt lite kefft när jag var ute och provkörde den i förrgår men antog det var för att det var pissig, byig, flodvind… Aja.. ska kolla upp det…

  • psychonauten

    Medlem
    2 januari, 2007 vid 08:59

    Var får man tag på liquidforcebrädor i sverige?

  • skejtar_henke

    Medlem
    2 januari, 2007 vid 11:48

    Varför vill man ha tag i dom?

  • curry

    Medlem
    2 januari, 2007 vid 13:13

    http://www.liquidforce.dk från Dänemark eller från finland…än så länge.

  • snygging

    Medlem
    8 januari, 2007 vid 20:18

    Den här brädan tyckte jag var djkl kol, man blir nästan sugen att köpa bara av grafiken!!
    http://www.kitesurferen.dk/kite/?show=view_article&id=1378&subtype=1&PHPSESSID=80d17f4d122f0027c4d2341ad88e570a

  • psychonauten

    Medlem
    8 januari, 2007 vid 20:29

    @skejtar_henke 357113 wrote:

    Varför vill man ha tag i dom?

    För att dom har stor erfarenhet av brädkonstruktion

  • psychonauten

    Medlem
    8 januari, 2007 vid 20:32

    @Matthias 356980 wrote:

    David! Du har definitivt en ALLDELES för kort bräda för att köra med bindningar!. Du kommer aldrig få nått pop med den. Din stance e faktiskt rätt gay! borra om du måste, det värsta e bara att brädan e så kort så du inte kommer få några tippar kvar att popa med. Fixa en fetare bräda och fetare stance så kommer de bli mycket fetare!

    Jag provade en 123*40 cm med bindningar, den var definitivt inte lättplanad, och riktigt tung i vattnet med bindningar. väger 65kg. Ska ge det en chans till i sommar, men det kändes väldigt för litet.

  • danielo

    Medlem
    8 januari, 2007 vid 21:43

    Ar det nagon som har kollat pa http://www.cardboarding.com
    dom gor custom brador dar du far valja grafik flex stance langd bradd mm
    gors i australien kostar 800 au dollar.

  • zoolander

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 01:57

    jag diggar burton unincs grafik.. tryck ngt i stil med den på en kitebräda så köper jag kanske den

  • fifi

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 02:18

    YES….Zoolander is back!

  • skotten

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 09:44

    Yeah Liquidforce are only selling through DK and Norway just now, the swedish dealer isnt 100% behind kiteboarding yet.

    What about checking out Fanatic, skywalker, Tablas or Best?. I have heard good and bad about them all. Anyone got any opinions?

    Tony

  • pepa

    Medlem
    9 januari, 2007 vid 23:45

    Min nästa bräda blir förmodligen en fish.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Om du skulle köpa en Kite bräda?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.