Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing OnWater SWT Formula 2-3 juni

  • swe-496

    Medlem
    4 juni, 2012 vid 20:02

    Sitter i samma sits jag med med 2 små barn hemma. 1 och snart 2 år. Det tar sin tid, dessutom är min bräda trasig fortfarande. Hade det inte varit för ovanstående så hade jag varit med i Karlstad, vet att det är fler här i Stockholm i samma sits med småbarn.

  • surfan

    Medlem
    4 juni, 2012 vid 20:16

    var är Mamman ?

  • the_novice

    Medlem
    4 juni, 2012 vid 21:38

    Javisst går det bra med prylar ifrån 2007, det var inget fel på dem grejorna. Den breda mastfickan hade då kommit på seglen och det gör en hel del, jmf med vad som fanns ett par år tidigare. Brädorna var bra -07 och de funkar framförallt i lite högre vindar än de allra lägsta, där de senaste årens brädor kan ha en fördel.

  • tor

    Medlem
    4 juni, 2012 vid 22:09

    Resultat finns nu på http://www.windsurf.se och vindsurfingförbundets hemsida.

    Onwater
    /Tor

  • klang

    Medlem
    5 juni, 2012 vid 13:44

    Stort tack Tor, Anders, Per, OnWater, och alla funktionärer. Det var riktigt roligt, hoppas vi får möjlighet att komma tillbaka snart igen (även om vi var rätt trötta när vi kom hem till skåne…)

    Speciellt tack för vattenskotertransporten… ännu en bom får vandra vidare i kolfiberparadiset…

    Jag uppmanar alla som är småsugna att börja tävla att inte tveka…det går snabbt att komma in i gänget och sammanhållningen är super, det kvittar hur duktig man är… alla vill att de skall komma fler till tävlingarna. Dessutom får proffsen vila lite längre mellan heaten… :-).

    Det var väl bara jag som är nybörjare just nu… tror jag… Därför skulle det såklart vara extra kul för mig om det kom någon annan som inte har full koll som man kan jaga på banan. När ny bom är på plats blir det till att träna laylines och pumpa… samt att inte simma så mycket… Behöver fixa till djupare slörar också… jaja…

    Ser fram emot att hänga me lite längre än till första slörmärket… shit va häftigt när alla låg på slör…

  • seeberg

    Medlem
    6 juni, 2012 vid 20:17

    Verkar ha varit bra vindar i Kalrstad, kuloch läsa!
    Det funkar bra med grejer tidigare än 2007, jag kör på en bräda från 2006- SB160 som jag fortfarande tycker är finfin o min klara favorit när det blåser lite mer. Problemet många ggr är väl att det är svårt att hitta hela saker på beg markn.

    Precis som Lökken säger så är fenan viktigare. Lite som en LP skivspelare med en dålig nål – source in source first – alltså fenan! Om nån minns vad LP är för nåt :), sedan kommer tonarmen, dvs masten, sedan upphängningen, dvs bommen, bräda o segel …nu blev jag nostalgisk måste sätta på en skiva med Oleta Adams…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing OnWater SWT Formula 2-3 juni

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.