Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing OS-Brädan på mässan

  • kamaaina

    Medlem
    18 mars, 2005 vid 02:04

    I manga andra seglingsklasser kan det finnas flera batbyggare (bradbyggare), dock ej Laser. Bara man haller matten, tror det hade varit baettre for konkurensen.
    /F

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 mars, 2005 vid 07:29

    Om att man skulle klara sig i 49er bara man kan tekniken till 90% och taktiken till 10% kan du glömma. I dagens läge är alla i toppen av 49er grymt bra taktiska seglare, i de flesta fall mycket meriterade seglare från andra klasser. För att klara sig i världen måste du behärska taktiken till 100% och tekniken till 100%. Det är följden av en OS klass.

  • teabag

    Medlem
    18 mars, 2005 vid 20:43

    Nä fy fan det där var inte vad jag hade tänkt mig. Sätt på en liten platta där bak och så har vi ett motorfäste också.
    Undrar hur mycket deg de gav i mutor till seglarkomitten för att få igenom en stagnation i utvecklingen ?

    Men Fanatic får ett tips utan konsultarvode – en något lite bredare Viper. Kanske något lite kortare. Fortfarande med centerbord som går att fälla upp och vips….Succé

    Glöm inte var ni läste det först….

    Nä låten är inte en originallåt jag tror det är en cover på en chuck berry. Men den guran.Den glädjen…..Det liret… Varje ton darrar av vällust…

  • teabag

    Medlem
    15 april, 2005 vid 20:25

    Ovetande tepåsar pratar mycket skit. Det vet ju typ alla.

    Vikten var ju med alla prylar på. Alla stroppar , med centerbord, inklusive mastskena, med långt akterspett. All inclusive som man brukar säga.

    Då är ju vikten inte mycket att snacka bajs om.

    Seglingsegenskaperna är enligt initierade källor helt enkelt suveräna. Snabb som en formula men med möjlighet att köra i ej planande vindar.

    Bra på kryssen och med ett superfett centerbord som gör att man pekar vart man vill kombinerat med möjlighet till långa akterspett (deep tuttle) gör att brädan blir exakt vad man vill göra den till – utom typ våg och hopp förståsss.

    Ett segel typ 8-10.5 beroende på vikt duger väl till alla typer av vindar och då är man väldigt nära min dröm…
    En bräda , ett segel , en mast , en bom , en fena … många timmar på vattnet och mycket kul.

  • jonasp

    Medlem
    16 april, 2005 vid 09:04

    ok det förklarar en del. många tillverkare ger ju vikten utan pads till o med.
    stroppar o fena e ju lätt att byta så de borde inte vara med men rätt så ofta låter man orginalpadsen va kvar på brädan o borde därför räknas in.

    att de tar med allt när de väger os-brädan är väl för att det är entyp o det går inte att byta sakerna och alltså ska den väga så mycket-eller får man byta fena mm.?jag har ingen koll på reglerna förresten…
    jag tycker designen verkar lite störd men det vore ändå kul att prova den. fast oftast har jag inga planer på att segla i vindar där jag inte planar, finns mkt bättre saker och göra då.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing OS-Brädan på mässan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.