Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing OS påminner mig om varför jag är vindsurfare

  • willyskipper

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 04:43

    @dr Masse 491858 wrote:

    Nu skall man nog inte jämföra mitt jobb med Sannas “jobb”. Ähum.

    Men om du får välja – Robby Naish eller Sanna Kallurs jobb? 😉

    Okej, jag ger mig!

    Johan

  • blabussen

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 05:11

    sluta med lagsport och börja med windsurfing är nog mitt bästa beslut så här långt..

  • charlieb

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 05:58

    Masse, du är en jävel på att hitta bra infallsvinklar och starta bra trådar.

    Jag läste en artikel för många år sedan i Funsport (fortsättningen på gamla Surfsport), där sa någon, ” De som håller på med sport som innehåller stora mått av frihet ser dem som tävlar som några som inte fattat vad det handlar om”

    C

  • glader

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 06:22

    Underbar tråd och tankar dr Masse!

    Vill bara komplettera med att sporter inte per definition är upplevelse- eller resultatsporter. För två år sedan köpte jag en GPS. Min upplevelsesport blev plötsligt en reultatsport. Vad som borde vara fantastiska surfdagar blev ofta besvikelser. Jag åkte till tråkiga spots för att få bättre tider. Nu är jag tillbaka till upplevelsen i fokus och kör endast undantagsvis med GPS för att trimma in mig lite. Samma sak med utförsåkning. Har roligare med det nu som avslappnad familjeåkare än jag hade som tävlande ungdom, men även här: det är inte sportens natur som avgör utan min inställning och mitt utövande.

  • oscar

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 06:59

    @dr Masse 491858 wrote:

    Nu skall man nog inte jämföra mitt jobb med Sannas “jobb”. Ähum.

    Men om du får välja – Robby Naish eller Sanna Kallurs jobb? 😉

    Men Robby har fått slita för att ta sig dit han är idag…hur kul tror du han egentligen hade på nån regnig tävling nere i Sylt eller Scheweningen? Det var ju genom det han skaffade sig ett namn och kan leva som han gör idag…

  • dragenrof

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 07:46
    Ian;491769 wrote:
    tror det är samma sak. holm sa det när han handlade bananer o cola att han får en sån grym kick av att hoppa över pinnen. festlig typ

    Ja alla går vi igång på olika saker…

  • oldschool

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 07:49

    @Oscar 491909 wrote:

    Men Robby har fått slita för att ta sig dit han är idag…hur kul tror du han egentligen hade på nån regnig tävling nere i Sylt eller Scheweningen? Det var ju genom det han skaffade sig ett namn och kan leva som han gör idag…

    Men han hade nog inte helt tråkigt när han cruisade runt i Kailua som världsmästare i yngre tonåren.

  • svennebanan

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 07:51
  • svenne

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 07:53
    Oscar;491909 wrote:
    Men Robby har fått slita för att ta sig dit han är idag…hur kul tror du han egentligen hade på nån regnig tävling nere i Sylt eller Scheweningen? Det var ju genom det han skaffade sig ett namn och kan leva som han gör idag…

    För att använda Masses retorik:
    Rippa vågor i regn, eller träna starter i… …regn?

  • jester

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 08:09
    Svenne;491940 wrote:
    För att använda Masses retorik:
    Rippa vågor i regn, eller träna starter i… …regn?

    Lättare o träna friidrott inomhus än vindsurfing…. 😀

  • blabussen

    Medlem
    21 augusti, 2008 vid 04:58

    @Oscar 491909 wrote:

    Men Robby har fått slita för att ta sig dit han är idag…hur kul tror du han egentligen hade på nån regnig tävling nere i Sylt eller Scheweningen? Det var ju genom det han skaffade sig ett namn och kan leva som han gör idag…

    Det bör vara lite roligare att surfa Sylt i regn än vad det är att surfa spöregn i sverige.. men här är det fullt med surfare oavsett regn eller sol.. men det kanske bor en lite solsurfare i dig Oscar 😉

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing OS påminner mig om varför jag är vindsurfare

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.