Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots OSLAGBART Kite-res tips!!!

  • OSLAGBART Kite-res tips!!!

    Publicerad av kitebiten på 14 oktober, 2010 vid 22:47

    Nyss hem kommen från min bästa kite resa någonsin!:grin:
    Var med polaren i Hurghada för att lära mig kitesurfa, och han för att fila lite på trick skillsen.
    Hittade ett företag där som tog med en på kitesafari till de riktiga guldkornen. Med båt ca: 2 timmar från Marinan.
    Schyssta priser, verkligen valuta för pengarna!!!
    Lärde mig snabbt upp på brädan:cool2: och polaren var hel imponerad över att få coaching från egyptens chamipon inom kitesurfing :tongue:

    Vill verkligen rekommendera det här för andra vilsna själar som letar efter bra sufing spots!!
    Ni hittar dem på hemsidan: Surfvibes.com
    Sidan är på engelska men gick även bra att maila på svenska, då dom hade en svensk översättare.

    supermankite svarade 13 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • emilll

    Medlem
    15 oktober, 2010 vid 17:40

    låter lovande..:D ska dit i januari i två veckor!

  • tobbekite

    Medlem
    16 oktober, 2010 vid 18:52

    ett tips på ämnet är också http://www.tornadosurf.com/

    jag och ett par polare var iväg förra veckan och åkte ut med deras båt hela veckan.
    personalen var alltid hjälpsamma och schyssta. ingick lunchbuffé på båten varje dag. rescue boat om något gick fel. pumpade kites med lufttuber på båten. vi hade prylarna på centret hela veckan, så slapp släpa på allt. upplägget gjorde att man kunde fokusera på det viktiga dvs surfandet 🙂
    vi bodde på Alibaba i Safaga, kostade 15euro per natt inkl frukost och 3-rätters på kvällen. fint hotell med bra service och kvällsmaten var grym. frukosten var sådär, inte direkt svensk hotellstandard på den men den dög.

    Så kombinationen Alibaba + tornado surf har du en veckas surf inkl all mat för typ 2300kr, grymt prisvärt!

  • tobbekite

    Medlem
    16 oktober, 2010 vid 18:54

    en annan fördel med Safaga jämfört med Hurghada är att det är mindre turister.
    mer avslappnat, billigare och nästan inga jobbiga försäljare. tror jag hörde en säljare ropa på mig på hela veckan i Safaga. När jag var i Hurghada var det konstant tjat utanför varje butik och lite till.

  • kitebiten

    Medlem
    17 oktober, 2010 vid 16:51

    @ Emill

    Ska du på dagstur eller övernattning?
    Garanterar att du inte blir besviken :p
    Skönaste killarna som jobbade där, känndes mer som gamla polare än instruktörer… roliga middagar och fester 🙂
    plus att du får se så mycket annant än om du bara hänger med turister!!

  • emilll

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 05:39

    Jag ska inte på själva båtresan utan ska vara i Hurghada och surfa, eller El gouna rättare sagt! Finns det dagsturer så är det mycket möjligt att jag tar en dock! Verkar riktigt fett!

  • kitebiten

    Medlem
    18 oktober, 2010 vid 08:44

    Yes, fanns både dagsturer och längre om man vil det 🙂 går säker att deala till sig nån lösning med taxi upphämtning, tur tiderna m.m.
    Det är liksom det som är charmen med egypten 😛 att allt offtast går att ordna som man vill, bara man hör av sig på ett trevligt sätt brukar dom alltid va tillmötesgående och villja hjälpa till så att du ska få det så bra som möjligt, ett tips bara 😛

  • supermankite

    Medlem
    26 oktober, 2010 vid 18:50

    Kanske också ska dit i vinter 🙂

    Vart bokade du Tobbe?
    Hur brukar vinden vara?
    Vilka storlekar på kites behöver man?

  • tobbekite

    Medlem
    28 oktober, 2010 vid 20:29
    Supermankite;637372 wrote:
    Kanske också ska dit i vinter 🙂

    Vart bokade du Tobbe?
    Hur brukar vinden vara?
    Vilka storlekar på kites behöver man?

    Flyg bokade vi själva, blev via fritidsresor eftersom de var billigast.

    Resten (boende + båten) bokade vi via tornado surf. De är väldigt hjälpsamma och har bättre koll på vinden under olika perioder därnere än vad jag har, så maila och kolla vad de rekomenderar.
    Under den perioden jag var därnere hade jag klarat mig med enbart min 10:a, men det kan säkert variera mellan olika perioder.

  • supermankite

    Medlem
    8 november, 2010 vid 22:52
    TobbeKite;637656 wrote:
    Flyg bokade vi själva, blev via fritidsresor eftersom de var billigast.

    Resten (boende + båten) bokade vi via tornado surf. De är väldigt hjälpsamma och har bättre koll på vinden under olika perioder därnere än vad jag har, så maila och kolla vad de rekomenderar.
    Under den perioden jag var därnere hade jag klarat mig med enbart min 10:a, men det kan säkert variera mellan olika perioder.

    Okej det ska jag. Tack för tipset om tornado surf verkar riktigt bra.
    Ska försöka hitta en billig sista minuten i december tänkte vi…

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots OSLAGBART Kite-res tips!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.