Senaste nytt Forums Vågsurfing Östra mexico, yucatan

  • Östra mexico, yucatan

    Publicerad av frasselinho på 4 september, 2007 vid 09:21

    Jag och tjejen är lite sugna på att åka till mexico i vinter,
    själv är jag grymt sugen på västkusten (puerto e, zipolite osv,
    vet att västkusten ska va grym…
    ), men det verkar bli andra sidan, yucatan.
    är det nån som har ngr erfarenheter ang. surf därifrån.

    jag är TOTAL nybörjare, har stått ett par ggr på Bali, that’s it, så jag antar att man inte behöver de cleanste vågorna, dock kan det va bra ifall de överhuvudtaget hyr ut grejor, alternativt har nån skola
    ställen vi tänkt besöka e – tulum, isla de mujeres, kanske cozumel. absolut INTE playa del carmen, cancun eller andra ghetton..

    tacksam för svar

    Frasselinho

    serotonin svarade 16 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • serotonin

    Medlem
    4 september, 2007 vid 17:49

    Jag har varit på de ställena. Folk “här” säger att det går att surfa där men enligt mig är det inget ställe att satsa på om du ändå åker till Mexico… det är inte rättvist mot landet att surfa där när du och din flickvän kan ta en buss/flyg till Oaxaca och göra den sidan som är ett annat Mexico…. Puerto måste upplevas om man åker till Mexico för att uppleva surf.. visserligen är vintern inte den bästa tiden för surf där men den stranden är speciell och du kommer att vara helt kört på surf sen…….

  • frasselinho

    Medlem
    5 september, 2007 vid 06:15

    Nu ser det ut som det blir västsidan trots allt, jippi!!!
    vet nån hur det är där i Feb, som sagt är total nybörjare..
    vindsurfar dock sjukt mkt i sverige…

    finns det mkt skolor, uthyrning runt escondido, mazunte, zipolite?!
    kan man ha otur att det är helt platt i februari?!
    hur brukar vädret va?!

    tacksam för svar

    frasselinho

  • serotonin

    Medlem
    5 september, 2007 vid 15:31

    Det finns surfskola i Puerto http://www.centralsurfshop.com/ de ligger vid Zicatela stranden som är “it”. Den stranden som är mer för nybörjare är Carrizalillo och playa Marinero. Har ni tid åk till Barra de la cruz också ett stort ställe.

  • red_dragon

    Medlem
    7 september, 2007 vid 12:43

    Jag funderar oxå på Mexico till vintern…. träffade en jänkare i Costa rica i vintras som var helt såld på Escondido och området runt omkring.
    Tänkte sticka dit i januari isf.

  • adamzki

    Medlem
    13 september, 2007 vid 15:12

    Jag går i samma tankar men läste precis detta på wannasurf “Mexico has a population of around 100 million people. Some areas may be dangerous for travellers especially aroud Puerto Escondido. Don’t travel alone and don’t be flashy with your new Rolex” hur närvös ska man vara. Hur är annars locals där nere? verkar annars inte vara några problem att hitta surf där nere.

  • serotonin

    Medlem
    13 september, 2007 vid 20:32

    Det är mycket fattigt i Mexico det får inte glömmas. Rån förekommer. Var observant på vad som händer bakom din rygg och runt omkring dig (men överdriv inte). Att driva runt efter mörkters inbrott är ingen bra ide om man vill slippa tråkigheter. Att bära dyra smycken är heller ingen bra ide och om ni skulle bli rånade gör för guds skuld inget motstånd bara att ge. Jag brukar alltid ha lite kontanter gömt så man har råd med taxi till hotell rummet…. hade nytta av det förra resan då jag råkade ut för tråkigheter.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Östra mexico, yucatan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.