Senaste nytt Forums Vågsurfing Östra mexico, yucatan

  • Östra mexico, yucatan

    Publicerad av frasselinho på 4 september, 2007 vid 09:21

    Jag och tjejen är lite sugna på att åka till mexico i vinter,
    själv är jag grymt sugen på västkusten (puerto e, zipolite osv,
    vet att västkusten ska va grym…
    ), men det verkar bli andra sidan, yucatan.
    är det nån som har ngr erfarenheter ang. surf därifrån.

    jag är TOTAL nybörjare, har stått ett par ggr på Bali, that’s it, så jag antar att man inte behöver de cleanste vågorna, dock kan det va bra ifall de överhuvudtaget hyr ut grejor, alternativt har nån skola
    ställen vi tänkt besöka e – tulum, isla de mujeres, kanske cozumel. absolut INTE playa del carmen, cancun eller andra ghetton..

    tacksam för svar

    Frasselinho

    serotonin svarade 16 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • serotonin

    Medlem
    4 september, 2007 vid 17:49

    Jag har varit på de ställena. Folk “här” säger att det går att surfa där men enligt mig är det inget ställe att satsa på om du ändå åker till Mexico… det är inte rättvist mot landet att surfa där när du och din flickvän kan ta en buss/flyg till Oaxaca och göra den sidan som är ett annat Mexico…. Puerto måste upplevas om man åker till Mexico för att uppleva surf.. visserligen är vintern inte den bästa tiden för surf där men den stranden är speciell och du kommer att vara helt kört på surf sen…….

  • frasselinho

    Medlem
    5 september, 2007 vid 06:15

    Nu ser det ut som det blir västsidan trots allt, jippi!!!
    vet nån hur det är där i Feb, som sagt är total nybörjare..
    vindsurfar dock sjukt mkt i sverige…

    finns det mkt skolor, uthyrning runt escondido, mazunte, zipolite?!
    kan man ha otur att det är helt platt i februari?!
    hur brukar vädret va?!

    tacksam för svar

    frasselinho

  • serotonin

    Medlem
    5 september, 2007 vid 15:31