Senaste nytt Forums Övriga Off Topic (OT) Är ni medvetna om detta???

  • pepa

    Medlem
    27 december, 2009 vid 07:58

    Medvetna om att de har en hemsida från 90-talet? Ja det var hemskt!

  • yann

    Medlem
    27 december, 2009 vid 09:38

    Men va faaaaan. Du har just slösat bort 30 sekunder av mitt liv.

  • kitelife

    Medlem
    27 december, 2009 vid 10:44

    ja men förlåt då… :confused2: jag tycker det är intressant, och det är snart dags. Vad är 20 år mot Mayas “the long count”

    Hög tid och börja fundera på åtgärd…

  • imported_thorbjorn

    Medlem
    27 december, 2009 vid 12:51

    Maya kalendern finns att köpa här från 2010 till 2012-12-21

    http://www.tzolkin.se/index.htm

  • yann

    Medlem
    27 december, 2009 vid 14:01

    No hard feelings Pan men du kan ju inte på allvar mena att jorden kommer att gå under? Hur skulle det gå? Min favorit är nog den gigantiska järn-9an 🙂 http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/December_21,_2012#Primary_Method_of_Destruction

  • yann

    Medlem
    27 december, 2009 vid 14:03

    …eller…

    samuel l. Mothafuckin’ jackson wrote:
    the core of the earth just suddenly explodes for no good goddamn reason other than it being mothafuckin’ dec 21, 2012.

    😉

  • kitelife

    Medlem
    27 december, 2009 vid 16:13
    Yann;593374 wrote:
    No hard feelings Pan men du kan ju inte på allvar mena att jorden kommer att gå under? Hur skulle det gå? Min favorit är nog den gigantiska järn-9an 🙂 http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/December_21,_2012#Primary_Method_of_Destruction

    Jag tror på fullt allvar att det kommer hända något det datumet (eller runt omkring iaf) . . . Det måste vara nått speciellt när alla planeterna ställer sig på rad så, sen är den “planet X” oxå en konstig tanke, det har bara hänt en gång tidigare och det var då vi (eller indianerna) kom till/eller försvann ? min favorit är att polariteten på polerna ändras och all elektronik slutar fungera ! det händer juuh på solen och andra planeter så varför inte här? Dom där solstormarna är oxå skrämmande.

    Mycket vetenskapliga fakta om detta och precist vad som kommer och hända, fysiskt… Tror dock verkligen inte på sånt religöst dravvel med gud himmlen osv.

  • sourra

    Medlem
    27 december, 2009 vid 18:10

    På med foliehattarna!

  • blackadder

    Medlem
    27 december, 2009 vid 19:22
    wiki… wrote:
    … and not to forget the Hopi people, who accurately predicted both the rise and fall of the dinosaurs…

    Wooooo! Retrodicted?

  • cortex

    Medlem
    27 december, 2009 vid 20:50

    Den här var klockren:

    “The Y2K bug finally gets it’s shit together twelve years later.”

    He he he.

    /Kaj

  • acemattias

    Medlem
    28 december, 2009 vid 01:10

    Hadde jag varigt Maya sa hadde jag ocksa forr eller senare trottnat pa att gora snurriga kalendrar for hundratals ar frammat.

    Sjalv vet jag fran saker kalla att jorden gar under tidigare, det kommer ske i premiarprogrammet 2010 av Babben & co, da Babben skrattar sa at sig sjalv att hon exploderar och skapar ett svart hal.

  • pjoter

    Medlem
    28 december, 2009 vid 07:15

    Jag håller med pan, nåt spännande kommer hända då.

  • imported_thorbjorn

    Medlem
    28 december, 2009 vid 16:44
    KiteLife;593354 wrote:
    ja men förlåt då… :confused2: jag tycker det är intressant, och det är snart dags. Vad är 20 år mot Mayas “the long count”

    Hög tid och börja fundera på åtgärd…

    Det var inte maya indianerna som tog fram the long count utan det var omleckerna som fans innan.

  • calle_b

    Medlem
    26 januari, 2010 vid 08:48

    Enligt “sanningen” (dvs Illustrerad Vetenskap, december tror jag) fortsätter Maya-kalendern även efter 2012.

    Det som dock är riktigt intressant är just solens aktivitet under denna period. Solen förväntas då nå lite av en peak i aktivitet. Vi är just nu inne i en otroligt lugn period av aktivitet på solen, faktiskt ovanligt lågt antal solfläckar etc. Lugnet före stormen?
    Nja, ingen domedagsprofetia här inte, men – skulle solen få starka utbrott, vilket är troligt (men inte säkert) kan några av utbrotten skada elförsörjning, etc osv. (vilket har hänt tidigare)

    Förhoppningsvis kanske man kan få ledigt en vecka på jobbet pga strömavbrott? 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic (OT) Är ni medvetna om detta???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.