Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing På jakt….ny bräda

  • På jakt….ny bräda

    Publicerad av oscar på 28 september, 2013 vid 08:23

    Är så sugen på en JP Single Thruster 106 2012 eller 13. Men har svårt att hitta ngn på nätet. Ingen som sett ngn?

    Ett alternativ är Goya Quad 104….

    bicless svarade 10 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    28 september, 2013 vid 10:58

    Quatro LS Thruster 102? Har sett det.

    Ser JPn o Goyan som ganska olika, va eru ute efter?

  • oscar

    Medlem
    29 september, 2013 vid 06:36

    Jadu om jag det egentligen visste…efter den här säsongen (surfat 4 ggr) så är jag väl mest sugen på en ny MTB…

    Sålde min stora freestyle för ngn månad sen då jag vill ha ngt mer allround. Tänkte först en Kode 103 då den fått bra kritik för sina freestyleegenskaper (trots allt kul att slänga av en spock 540 ibland). Men så såg jag Jp single thruster 106 och tänkte att den nog är rätt lik kode men lite bättre i vågor. Men så säger ju de flesta tester att Goya quad är grymt allround men det är säkert många som testat och kan ge lite omdömen?

    Lutar nog mest åt en Kode 103 egentligen…eller kanske en JP FSW 111….

  • dr-masse

    Medlem
    29 september, 2013 vid 07:54

    Ouch, 4 gånger. Ja ordinerar en helgresa till Danmark med Linboysen innan det är för sent! :santa:

    Vill du fortsätta slänga av freestyle då och då så tror i alla fall jag att quad är det sämsta alternativet. Visst, allt funkar, men en bräda som du kan köra singelfena, och då en ganska freestyleorienterad sak, tror i alla fall jag kommer vara roligare. Iofs skulle man kanske kunna slänga i ett par stubbiga twin-fenor i en snabb quad…

    Jag har kört JP ST 83 för ett par år sedan, så det har väl hänt någe, men jag gillade den. Skön, lättseglad och kul på både platt och våg. Fast det är nog bra om du bestämmer vad som är viktigast – att den skall vara bra på vågen eller kunna funka för freestyle. Är ju rätt olika egenskaper.

    Själv har jag valt en bräda med fem boxar för liknande behov… love it!

  • aggrosurf

    Medlem
    29 september, 2013 vid 13:59

    några bilder från 2 olika världar. man kan se tydligt varför det är svårt att göra en bräda som är bra på freestyle och i vågor…
    quatron är på 110 liter och freestylen är 101.

  • aggrosurf

    Medlem
    29 september, 2013 vid 14:23

    rocker från 1 meter till tailen på LS quad 12mm
    rocker på freestylen nästan 2mm
    tailen är 55mm tjock på quaden 160mm in
    tailen är 102mm på freestylen 160mm in ( mitt under fenan)

  • bicless

    Medlem
    29 september, 2013 vid 19:10

    Koden funkar ju som du skriver fint till freestyle så länge man inte skall köra det mest extrema. En vågis som annars är grym i sverige eftersom den klarar sunkiga vindar grymt bra är Starboard NuEvo men osäker på hur den är när det gäller freestyle.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing På jakt….ny bräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.