Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Per Svanberg Dominerar!!

Taggad: 

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 augusti, 2002 vid 11:34

    Andra dagen var det langdistans pa agendan, banan var 15 sjõmil. Ca 200 pers pa startlinjen. Aven detta dominerade Per Svanberg SWE 16 pa Starboard 186-X och Gaastra Nitro3 12.5 i vindar mellan 3-8 m/s… tiden blev 41 min.
    Mycket bra seglat Per!!!

    Jona Ljungström SWE 876 imponerade stort med grym speed i sin 12,5:a och knep andra platsen med en betryggande ledning före 3:an LAT 13, Ansis Dale, som leder Baltic Cup totalt.

    Jimmy Hellberg S-15 slutade pa en sjunde plats i detta race pa Fanatic Falcon 100, Neil Pryde RS 12.5…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 augusti, 2002 vid 10:29

    Deltog några av de vassa danskarna som dominerade på NM? Eljest…grymt bra rejsat gubbar!!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 augusti, 2002 vid 09:52
  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 augusti, 2002 vid 09:55

    …och andra sköna bilder kan ni kolla in på http://www.surf.ee/cup2002/

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 augusti, 2002 vid 15:10

    Egonoijigt av er att segla så bra. Grattis!

  • mbjorke

    Medlem
    9 augusti, 2002 vid 05:49

    Grattis får man väl säga. Men det verkar som att esterna har myglat bort svenskarnas resultat.

    Se själva på:
    http://www.surf.ee/cup2002/NP_Baltic_Cup_2002_results.xls

    Kanske jag är blind, men enda icke-öststatare jag ser i resultatlistan är en finne. Heja Finland säger jag.

    /marcus från Åland, som piskade Per, Jona och Jimmy över Ålands hav ifjol med One Design.

  • mbjorke

    Medlem
    9 augusti, 2002 vid 06:15

    Äh fan, jag är ju lite dum. Nu såg jag att resultatlistan innehöll flera flikar. Sorry.

    /marcus

  • swe-16

    Medlem
    9 augusti, 2002 vid 07:30

    OK Excel kanske inte är din starka sida, men segla kan du i alla fall 🙂
    Kommer du till Gävle imorgon? Grymma arrangemang!
    mvh
    Per

  • mbjorke

    Medlem
    9 augusti, 2002 vid 11:54

    Nästa år kanske. Jag och dom andra ålännningarna som var med i tävlingen över Ålands hav planerar att börja köra Formula, och då ska vi kan komma och spöa er svenskar.

    Har du några tips på vad man skall köpa, eller kanske vad man inte ska köpa?

    /marcus

  • swe-16

    Medlem
    12 augusti, 2002 vid 10:35

    Det mesta som finns på marknaden idag är helt OK om man är ny inom formula. Köper du ett år g:a prylar finns det sannolikt en hel del saker du kan lära dig på banan innan du kan börja skylla på att det är din utrustning som sinkar dig.

    Skall du ändå köpa “värstingprylar” så är det Neil Pryde och Gaastra som gäller på segelfronten och Fanatic och Starboard som gäller på brädfronten. Deboichet och Curtis gör de bästa fenorna. C3 är också en mycket bra fena, men mig veterligen är det bara Richardsson (SWE30) som lyckats få tag på en sådan.

    Allt ovanstående material finns sannorlikt till försäljning nästa år på begagnat marknaden, då det som av en händelse är dessa prylar som de flesta seglar på i cupen.

    mvh
    Per

  • mbjorke

    Medlem
    12 augusti, 2002 vid 11:08

    Ok! Tack för tipset. Jag har märkt att det är mycket Starboard och Fanatic i år.

    Vi är 3-4 killar här som är sugna på att börja tävla igen. Vi har ju bara tävlat med Mistral One Design förut så tanken på att vi alla skulle ha likadana grejor tilltalar oss, eftersom det blir lättare att jämföra sig med varandra.

    Vi är i valet och kvalet mellan att köpa nytt och begagnat. Vi har blivit erbjudna att köpa Mistral Devil och Gaastra till ett special-pris av den finska leverantören. Jag såg att dansken vann NM på den men läste också att det var för att den är lite mera hårdvindsformula. Eftersom jag tror vi har lite bättre vindförhållanden än er i Stockholmsområdet så tror jag den skulle passa oss bra här, men å andra sidna kanske man blir för mycket efter i lättvind?

  • swe-16

    Medlem
    12 augusti, 2002 vid 11:13

    Låter som en alldeles utmärkt kombination….finns nog som sagt en hel del ni kan lära er inom Formula innan prylarna håller er tillbaka.

    Dvs mitt råd blir att köpa begagnat….annars blir det snabbt väldigt dyrt…om ni inte har ett super 40-50% off pris av finnen förstås.

    Micah Buzianis seglar ju Devil och gick ju riktigt bra i lättvindsracen i Leba…Devil funkar nog i lättvind också.
    mvh
    Per

  • jon-tornwall

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 07:24

    Heja Åland.

    Kom med på Fm i Yyteri i år. Där kan man säkert köpa grejjer direkt efter tävling. Mänga säljer dem nämligen genast. Jag skulle inte heller köpa nytt första året i början blir det alltid kastfall å annat tråkigt. Om man då har ny bräda å värdet på den skjunker efter första gången med 40 % -> frown.gif

    Om man vill börja med Formula så skulle jag rekomdera 11m2 segel å bräda från 2001->. Man klarar sig galant med ett segel i början å då är det 11 som gäller. från 3m/s->10m/s nemo problemo

  • mbjorke

    Medlem
    14 augusti, 2002 vid 09:57

    Tjena Jon! Vad kör du med för grejor? Det är Peter, Sören och jag som funderar. När är FM och var?

    /marcus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Per Svanberg Dominerar!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.