Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Phuket – Thailand

  • Phuket – Thailand

    Publicerad av tommye på 15 december, 2009 vid 20:52

    Hallå!
    Jag tänkte höra om någon vart och kitat i Phuket nån gång? Skulle vara nice att få några spot tips!? Drar dit i slutet av januari och blir där i två veckor och tänkte försöka få in så många kitedagar som möjligt!

    tommye svarade 14 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • maramas

    Medlem
    16 december, 2009 vid 07:58
    tommye;592389 wrote:
    Hallå!
    Jag tänkte höra om någon vart och kitat i Phuket nån gång? Skulle vara nice att få några spot tips!? Drar dit i slutet av januari och blir där i två veckor och tänkte försöka få in så många kitedagar som möjligt!

    Jag pratade med en polare som bor där nere och har Kite:at lite grann. Hans svar:

    Den delen av året kitar dom i Chalong och Rawai. Friendship beach ligger vår skola den säsongen. Mellan chalong och rawai.”

    Jag vet att det också brukar krävas rätt stora drakar där nere. Från 13m2 och uppåt brukar han säga. Det skall gå att hyra utrustning på skolan som ligger på Friendship beach.

    /R

  • maramas

    Medlem
    16 december, 2009 vid 07:59

    Jag skall också ner samma ungefär samtidigt, osäker på om jag hinner Kite.a något.. jag ska bara vara där en vecka och den är mer eller mindre fullbokad redan. Men vi kanske ses?

  • tommye

    Medlem
    16 december, 2009 vid 22:54

    Nice att veta att det finns en beach där nere med skola iallafall! Jag kommer ha med mig en 12a och en 10,5a så jag får förhoppningsvis in några dagar iallafall 🙂

    Ja du hittar mig på friendship beach om du får lite tid över, kommer nog försöka hänga där varje morgon för att se hur vinden är, jag kommer bo i karon så det är ca 20 minuter med moppe ifrån chalong! Dra iväg ett mail om du får kiteabstinens. tommyeriksson@live.se

    Annars ha en jäkla bra semester!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Phuket – Thailand

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.