Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Planeringsstadiet!!!!

  • Planeringsstadiet!!!!

    Publicerad av jonte_r på 14 juli, 2008 vid 01:55

    Tjo, jag och tjejen tänkte dra iväg på vindsurfsemester tillsammans strax efter nyår. Har lite svårt att bestämma mig, funderar på Isla Margarita, Costa Rica, Jeri eller Domenikanska. Snälla om någon har bra tips så ge mig!!!. Tjejen vindsurfar oxså.
    Viket funkar best denna tiden runt den4 Januari?!?!

    Best Regards Jonas

    mahi svarade 15 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • bigblue

    Medlem
    15 juli, 2008 vid 08:10

    Sett ur vindsynpunkt så är Jeri lite osäkrare på andra sidan nyåret än vad det är på hösten. Cabarete har sin bästa säsong under vår sommar. Isla Margerita däremot vore perfekt – ur vindsynpunkt i alla fall.
    Andra platser som brukar ha bra vind under januari är Pozo på Gran Canaria, Kap Verde och Kapstaden.
    Vindstatistik från flera av de destinationer du är intresserad av finner du på http://www.club-mistral.com

  • jonte_r

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 13:28

    Sweet!
    Låter lockande, har du varit själv på Isla Margarita, hur kan man hitta billigt boende för 2 veckor?
    Värt och ta med sig egna prylar?

  • bigblue

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 19:06

    Nope, har inte varit där. Men det finns flera trådar i forumet som kan guida dig vidare.

  • lajvarn

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 12:20

    @Jonte_R 482352 wrote:

    Tjo, jag och tjejen tänkte dra iväg på vindsurfsemester tillsammans strax efter nyår. Har lite svårt att bestämma mig, funderar på Isla Margarita, Costa Rica, Jeri eller Domenikanska. Snälla om någon har bra tips så ge mig!!!. Tjejen vindsurfar oxså.
    Viket funkar best denna tiden runt den4 Januari?!?!

    Best Regards Jonas

    Kom med en utförlig reseutvärdering sen! Håller på att lära min tjej att vindsurfa nu och skulle va skoj att åka på en sådan semester nån gång.

    /Love

  • basse

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 15:00

    Får man föreslå Sydafrika? Valutan är riktigt billig och man levde redan tidigare som en kung/drottning där.

  • jonte_r

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 15:54

    Funkar Sydafrika vid december januari?!

    Vilken by åker man till och vart hittar man boende.

    Ps. Finns det bra innanrev utan hajar?

  • basse

    Medlem
    19 juli, 2008 vid 19:19

    Sök i forumet så hittar du massor. Kapstaden är stället. Plattvatten finns i sjön där man blir medlem. Annars finns det vågställen för alla nivåer. Dec-januari är högsäsong för vindsurf…..

  • mangs

    Medlem
    23 juli, 2008 vid 08:50

    Var på Isla nu i vintras med tjejen, och kan definitivt rekommendera ett besök dit. Riktigt bra med vind varje dag, relativt nybörjarvänligt, bortsett från alla tyskar som övar strandstart längst in då som stundtals utgjorde lite av en fara…, och helskön stämning. Hade bokat boende innan, men det verkar inte direkt vara några problem att boka på plats.

    Kan dock tänka mig att det kan vara svårare runt jul och nyår, och antagligen dyrare. Men sök på internet bara så finns det en del att välja på.

    Funderade också på hur jag skulle göra, ta med egna grejer eller hyra, men det slutade med att jag hyrde istället. Kändes jäkligt bökigt att frakta med sig grejerna, och blev inte sådär jättemkt dyrare att hyra. Sen finns det ju en hel massa att välja på också. Var där i 2v, skulle jag stannat längre hade jag nog tagit med mig eget, men annars var det nog bättre att hyra.

    I jämförelse med Jeri, som jag var i januari för att par år sen, känns Isla något lugnare surfmässigt, och säkrare med vinden vid den årstiden. Jag hade dock vind varje dag jag var där. Sen tycker jag nog det var roligare surf i Jeri, dock ganska mycket mer krävande. Hyrde utrustning även där, resonerade likadant där, skulle jag stannat längre hade jag nog tagit med mig, men upp till 2v då kändes det lika bra att hyra.

    Samma gäller för övrigt med Pozo, bra surf, mycket vind, men rejält krävande och ganska tuffa förhållanden stundtals.

    Lycka till iaf

  • jonte_r

    Medlem
    27 juli, 2008 vid 00:06

    Tack så mycket Mange!

    Ja det är alltd så om man ska ta med det eller inte. Föresten det var inte du Mange som var nere på Guadeloupe i vintras?!?!?!

  • mahi

    Medlem
    27 juli, 2008 vid 11:38
    Jonte_R;485180 wrote:
    Tack så mycket Mange!

    Ja det är alltd så om man ska ta med det eller inte. Föresten det var inte du Mange som var nere på Guadeloupe i vintras?!?!?!

    Hej Jonte,

    Det var jag som var nere på Guadeloupe i vintras.
    Är ni i Lysekil i sommar eller blev det ngt annat?

    Maila mig på m_hillman01@email.com så etablerar vi kontakt via mail.
    Har sumpat bort dina uppgifter.

    /Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Planeringsstadiet!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.