Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing plaströr till en kicker eller slider?

  • psychonauten

    Medlem
    22 mars, 2007 vid 11:55

    avloppsrör och pvcrör är ruggigt dyra. ett tips är att köpa ett billigare alternativ, veckat plasttak. det håller inte lika bra och om det spricker måste man byta hela, men de tkostar knappt en tiondel av vad det kostar med rör.

  • unhooked

    Medlem
    22 mars, 2007 vid 11:59

    @ollefax 371615 wrote:

    var köper man det? vilken storlek ska det vara? vad köstar de?

    PVC tubes är det man ska ha, storleken beror på vad du ska ha den till. en slider kan det funka fint med 2 tjockare, 3,4 små är iof att föredra. vart man köper??? man baxar från närmaste bygge 😛 plexy ska också funka utmärkt enligt dres senaste byggprojekt

    381893431_55c857c113.jpg

    drebacklip.jpg

    weld4.jpg

    mer info finns att hitta på the one n’ only wakestyleforum http://www.kitescoop.com

    vart sja ni bygga kickern å slidern? kanske kommer å inviger 😛

  • jbi

    Medlem
    22 mars, 2007 vid 12:26

    @ollefax 371615 wrote:

    var köper man det? vilken storlek ska det vara? vad köstar de?

    Har du tänkt o bygga på “rätt” ställe kan jag sponsra med mtrl.
    JB

  • ollefax

    Medlem
    22 mars, 2007 vid 12:49

    Jo plexi ser ju najs ut. men det ser ut att kosta en fem hundring/m2

    Vet inte vart jag skulle ha den. Men det skulle vara kul att ha när det blåser lite mindre eller när man kör wake (har ju ingen 2 tons båt som drar upp svall…)

    såndäringa tak plast blir nog svår att böja om man ska ha den som kicker? eller?

    JB – har du plast rör?

    kanske frigoli om den ska ut en bit där den måste flyta? Blir de bra om de flyter eller måste de stå?

  • wakenils

    Medlem
    22 mars, 2007 vid 15:31

    När de lägger ut konstgräs blir det feta pvcrör över, plockade ihop 80meter rör här innan jul men fick inte tag i någon som ville frakta iväg och förvara dem tills det blev byggväder så det projektet gick tyvärr i stöpet, riktigt materialslöseri… Men förhoppningsvis fick nån annan användning för rören.

    Så håll ögonen öppna för nya konstgräsplaner…

  • walle

    Medlem
    22 mars, 2007 vid 16:41

    @ollefax 371645 wrote:

    Jo plexi ser ju najs ut. men det ser ut att kosta en fem hundring/m2

    Vet inte vart jag skulle ha den. Men det skulle vara kul att ha när det blåser lite mindre eller när man kör wake (har ju ingen 2 tons båt som drar upp svall…)

    såndäringa tak plast blir nog svår att böja om man ska ha den som kicker? eller?

    JB – har du plast rör?

    kanske frigoli om den ska ut en bit där den måste flyta? Blir de bra om de flyter eller måste de stå?

    kolla med markägaren på secret cow!

    Jag har ett halvfärdigt bygge, ben som e höj/sänkbara och 6m slider fast det e helt i rostfritt… det e klart på en dag.

    Men jag har ju inga bra spots att ha det på…

  • vogon-jeltz

    Medlem
    22 mars, 2007 vid 19:00

    Jag jobbar som elektriker och vi andvänder oss av “VP” rör . Som är tillverkade av pvc. Finns dimmentioner från 10 – 50 mm och i 3 meters längden. Så om du går förbi något bygge ta en titt där och snacka men nån elektriker. Vi brukar inte vara snåla med matrial som går att skriva upp i ackordet 🙂

  • walle

    Medlem
    22 mars, 2007 vid 19:39

    @Vogon Jeltz 371723 wrote:

    Jag jobbar som elektriker och vi andvänder oss av “VP” rör . Som är tillverkade av pvc. Finns dimmentioner från 10 – 50 mm och i 3 meters längden. Så om du går förbi något bygge ta en titt där och snacka men nån elektriker. Vi brukar inte vara snåla med matrial som går att skriva upp i ackordet 🙂

    “vp” rör e på tok för klena…

  • luuddee

    Medlem
    22 mars, 2007 vid 21:38

    kör sån slang man gör vattenledningar av.. svart slang med blåa ränder på .. blir bra till både slider och kicker men visst det går ju åt några meter.

  • vogon-jeltz

    Medlem
    23 mars, 2007 vid 15:16

    @walle 371733 wrote:

    “vp” rör e på tok för klena…

    fyll skiten med betong då !?

  • jockster

    Medlem
    23 mars, 2007 vid 17:58

    @Vogon Jeltz 371898 wrote:

    fyll skiten med betong då !?

    Blir säkert jävligt kul att bära ut på plats i vattnet 😉

  • vogon-jeltz

    Medlem
    23 mars, 2007 vid 18:00

    @jockster 371932 wrote:

    Blir säkert jävligt kul att bära ut på plats i vattnet 😉

    fyll på betongen i vattnet DÅ förihelvete :).

    Ok dålig ideé

  • walle

    Medlem
    23 mars, 2007 vid 20:02

    de rören ludde snackar om, “PEM” slang, är kanon! speciellt till kicker.
    369,00:- för 25meter på K-rauta 32mm, 25mm är billigare men i smalaste laget.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing plaströr till en kicker eller slider?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.