Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Plus till skidsport och minus till Local Spirit!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 juli, 2003 vid 19:36

    en av våra klubbmedlemmar var o köpte just en pin och förlängare förra veckan och då hade försäljaren på Skidsport övertygat henne att hon måste applicera Loctite, och sålt på henne en förpackning.

    TWC

  • the_novice

    Medlem
    30 juli, 2003 vid 06:26

    Det var ju en väldigt kunnig försäljare, men hur ofta kommer hon att använda Loctiten i framtiden?
    Varför kan inte butiken lägga dit en droppe Loctite och dra åt innan dom säljer sakerna?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 juli, 2003 vid 06:44

    Jävla halvfabrikat!!!!!!

  • lars_k

    Medlem
    30 juli, 2003 vid 07:00

    Ja, fan vad dåligt. Först kränger de enligt dem själva en halvfärdig produkt, sen övertygar de kunden att köpa en hel förpackning loctite som de påpassligt har i sortimentet. Så tjänar de på loctiten också…
    Detta borde de göra i affären, gärna när kunden ser på. “Kolla nu gängar jag upp pin:en, droppar dit lite loctite och drar åt som fan. Detta håller det kan du lita på.”
    Och kunden går därifrån belåten och tänker; åh vad seriösa de var här. Här handlar jag fler gånger…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 juli, 2003 vid 07:07

    Det är nog värt att lägga lite stålar på
    mastförlängare och mastfot, säkerhetsdetalj.
    Nog viktigaste delen på utrustningen.
    Råkade ut i australien att jointen gick av
    fick ligga i vattnet ca 30 minuter och vänta
    på annan mastförlängare.
    Inte direkt roligt när det sker hajattacker där.

  • lars_k

    Medlem
    30 juli, 2003 vid 07:20

    Just det. Även om jag inte sett så mycket haj här så är det inget kul att försöka hålla i bräda och rigg med varsin näve. Hände mej i VBG en dag med bra vågor. Det jobbiga var att det kändes som riggen höll på att sjunka…det kanske den hade gjort också, vet ej.
    Så man får hålla koll på om gummit är slitet, pinnen är bra dragen etc. De små fångtamparna lär man inte kunna lita på om gummit går av heller…
    Men grejerna är fan så mycket bättre nu än för 10 år sen iaf. Alltid något. 😛

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 juli, 2003 vid 07:28

    Ja masten kan bli full med vatten så riggen sjunker
    om jointen går av.
    Dessutom kan ju även brädan bli stansad av mastfoten
    och behöva lagas på däck om någonting går sönder.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 juli, 2003 vid 07:48

    Finns det inte mastfötter där pinnen sitter fast och inte skruvas fast? Trodde att Localspirit hadde denna variant?

    Hur fungerar det att använda mastfot med den gamla typen av joint ( ser ut som en sån där gummi grej som man brukar hänga upp avgassystem med)? Sådana finns med säkerhetsbälte som ser ut att hålla för att segla in om man råkar ut för ett brott på gummijointen.

  • wsurfer

    Medlem
    30 juli, 2003 vid 09:05

    Mycket gnabb här nu. Tänkte säga att när min polare köpte mastfot på surfersworkshop så loctite:ade paddy skruven på plats när han köpte den. Sen att de lämnar 2 års full garanti på den gör ju inte saken sämre.
    Saxat från hemsidan:
    Vad sägs om tre år garanti på mastförlängare och två år på mastfötter och övriga produkter. Om någon av dina TRIPLE HARDWARE produkter skulle gå sönder innan garantitiden gått ut repareras denna om möjligt annars får du en ny.

    Det är vad jag kallar en seriös handlare.
    /Marcus

    Ps själv kör jag med BOGE joint så slipper man problem…

  • swe22

    Medlem
    30 juli, 2003 vid 09:28

    Under alla år jag jobbat på skidsport har jag alltid använt loctite när jag monterat en mastfot.

    mvh
    conny

  • anders_hoffman

    Medlem
    31 juli, 2003 vid 15:26

    Idag kom jag då äntligen till Skidsport, förklarade problemet och jag fick en ny joint. Han ville inte ens se kvittot… Så jag har nu fått mitt förtroende tillbaka för Skidsport, men jag är dock fortfarande tveksam till Local Spirit…

    /Anders

  • lars_k

    Medlem
    31 juli, 2003 vid 15:39

    Bra. det.
    NP, Local spirit, etc spelar ingen större roll. Det är i stort sett samma mastfot, och loctite behövs till alla. Hjälpte de dej med det denna gången då?

  • anders_hoffman

    Medlem
    31 juli, 2003 vid 16:13

    Kommenterade inget om att skruven blivit sned, eftersom jag drog åt pin:en utav bara h-vette och fyllde hela pin:en med Loctite, så han hade nog ändå inte fått upp den. Men jag fick som sagt en ny joint. På köpet fick jag även klämma lite på alla brädor där inne… riktigt skönt! laugh.gif

    /ANders

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Plus till skidsport och minus till Local Spirit!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.