Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Portugal Alvor

  • Portugal Alvor

    Publicerad av t_h_s på 26 maj, 2013 vid 16:35

    Svårt att bestämma vart det ska bära hän i juni för mig och flickvännen…
    Nu är det Portugal och Alvor som toppar listan. Någon som har en aning om hur det skulle kunna vara i lagunen i juni? Eller finns något bättre alternativ? (Jag sitter just och hovrar med fingret över bokaknappen…)
    Vindsäkert?
    Crowded?
    För kallt för shorty?
    För mycket vind för 50kg flickvän och 7m2? (Hon är inte nybörjare.)
    Var bor man helst? Jag antar att man behöver bil…

    nadine-noire svarade 10 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • t_h_s

    Medlem
    28 maj, 2013 vid 06:16

    Det blev iaf en flygresa bokad till Faro 11/6-22/6. Känns som om fokus blir på Alvor men det vore ju trevligt att kunna vara lite flexibel och köra dit man vill. Någon som vet om det är svårt att hitta skapligt boende på plats i juni? man blir ju ganska låst om man bokar hemifrån.

  • nadine-noire

    Medlem
    2 juni, 2013 vid 17:07

    Hej
    Jag och min pojkvän ska till Portimao 15/6. Just nu ser inte prognosen så bra ut men hörde att det brukar blåsa bra där. Vi tar 12m2, 10m2 och 6m2 och hoppas att det räcker. Hörde att man behöver minst short om man ska kita i havet fast på lagoon det är lite varmare. SOm jag vet det går utan bil men det är ganska jobbigt. Vi hyr ut bilet att kunna bli flexibel och köra dit där finns bäst prognosen. Vi skulle väll kunna träffas på plats på en öl eller nåt.

  • t_h_s

    Medlem
    3 juni, 2013 vid 10:48

    Som sagt ser det kasst ut denna vecka (18 grader i luften dessutom). Jag tror dock att det kommer vind när värmen vänder upp igen och det ser den ut att göra nästa vecka. Jag snackade med kitecentrat i Alvor om tempen och de rekommenderade något mer än bara shorty, även i lagunen, men de brukar ju vara lite frusna där nere 🙂 Vi kör också bil. Bokar bara första natten. Tänkte också vara lite flexibla om inte spoten passar.
    Vi ses i Lagunen!

    /Thomas

  • nadine-noire

    Medlem
    3 juni, 2013 vid 18:32

    Och vi hoppades på lycra 🙁 Vi tar nog vara vanliga våtdräcktar med tror jag. Vi får hoppas på nåt bra vind då.
    Vi ses!

    Katarina

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Portugal Alvor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.