Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pozo reser imorgon. beslutsångest. största segel?

  • Pozo reser imorgon. beslutsångest. största segel?

    Publicerad av xavier på 2 augusti, 2005 vid 16:10

    Någon som rekommenderar största segel att ta med om man reser till pozo imorgon? ‘

    vi tar redan med 3.7 4.4 5.0 samt två brädor. ska jag ta med 5.7? väger 95 kg och seglar på en 88 liters bräda.

    vi stannar i två veckor.

    tips? finns det något behov av 5.7? det ser ut som om det blåser upp till 15 m/s enligt vindmätaren på cutre.com varje dag. så behovet ser inte stort ut. men jag vet att jag kommer att gräma mig om jag lämnar det hemma.

    /P – känner mig nästan “vilse i pannkakan”

    xavier svarade 18 år, 9 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • jester

    Medlem
    2 augusti, 2005 vid 16:14

    Eftersom du verkar ha ätit din gröt ordentligt varje morgon, så tror jag inte att ett extra segel på 4 kg inte borde vara några problem o bära på… wink.gif

    Skulle ju vara surt o missa en dag pga lathet. OM du nu inte passerar viktgränser på flyget…

  • smurff

    Medlem
    2 augusti, 2005 vid 16:57

    Ta med det. kan väl va bra o ha om vinden droppar lite.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 augusti, 2005 vid 18:23

    Jag väger 90 kg och hade med mig 5,3 som största segel. Körde 4,0 – 4,5 varje dag under juli månad. Körde en 74 liters vågis.
    Om du ändå inte får betala extra för att plocka med dig seglet så är det väl bara att plocka med dig det. Hoppas ni får sjukt mkt vind, 88 liter låter stort! wink.gif

  • voodoo

    Medlem
    2 augusti, 2005 vid 19:21

    äsch blåser det 5.7 kan det vara skönt med lite vila smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 augusti, 2005 vid 20:09

    Strunta i fetseglet, du kommer inte behöva det. Skulle det mot förmodan vara dåligt med vind nån dag så kan du passa på att dricka kaffe och bara vara istället.

    Kör järnet!

    /Oscar W

  • naish

    Medlem
    2 augusti, 2005 vid 23:40

    jag va där i en månad. Körde 5,0 en gång.Annars var det pansardrag i 3,6. Du behöver alltså inte något större än 5,0.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 06:15

    Hade det varit juli hade jag sagt nej. Men 3 av gångerna jag varit där har jag rest ifrån mitten på augusti och stannat två veckor. Varje gång har jag använt 5.7. Så frågan är om början på augusti är säkrare. Ta med seglet du betalar väl ändå för grejerna.

  • bonasurf

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 06:16

    oj glömde logga in. Kolla länken för några bra 5.7 dagar i pozo.

  • pataba

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 06:51

    Jag håller med de flesta andra. Råkar det blåsa lite mindre någon dag så är det bara skönt med lite vila. Jag lovar – du kommer att behöva det.
    Det låter som du har för stor bräda, kan blir jobbigt.

  • xavier

    Medlem
    23 augusti, 2005 vid 15:36

    med facit i hand så var det bra jag tog med 5.7 an. det blåste tveksamt i två veckor och vi fick bara seglat 10 av fjorton dagar och då ungefär 3 timmar i snitt. vinden var ganska klen, byig och vred hela tiden. inte optimalt ska sägas. körde mest 5.0 och 5.7.

    två dagar fick vi dock känna på 50 knop! wink.gif överriggad 3.7 och massa kändisar på vattnet, precis som det ska vara; systrarna Moreno, bröderna Jensen, Jonas Ceballo samt Dunkerbeck. sjukt höga backloops, en och annan clew-first backloop vid strandkanten och sena delayed forwards.

    det kan man leva på en bit in på hösten. men nästa år blir det nog en resa i juli istället.

    /P

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Pozo reser imorgon. beslutsångest. största segel?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.