Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing priser på kites- too high

  • haze

    Medlem
    2 juni, 2011 vid 11:06

    Marginaler på kites är då bättre än marginalerna på skidor då jag säljer ett litet skidmärke och då är marginalerna inte stora. Det är volym man gör pengar på. Och nej det går inte att pressa marginalerna mer från dist. till åf….. Men där har internethandel spelat stor roll och de flesta överlever på mjukvara istället för hårdvara om man inte säljer mängder som sagt.

  • jakobb

    Medlem
    2 juni, 2011 vid 16:40

    ryktet går att de på kiteboardingzone.se gör några sjuka summor på sin försäljning. en fågel viskade i mitt öra att de lägger på 10 000% på inköpspriset

  • skanepaul

    Medlem
    2 juni, 2011 vid 18:27

    Jo, hade vi fått in större volymer hade man nog kunnat pressat nån hundrig till det är jag övertygad om.

    Så se till att få fler att kita! 🙂

  • tobbelindholm

    Medlem
    2 juni, 2011 vid 19:31

    Funderar du på king of watersports så var inte orolig alls! de är grym service! ja skicka tillbaka en kite för ja fick en svinful färg fast ja sa till om en annan och de var inga problem alls! har köpt alla mina kites därifrån! finns väl ingen anledning att handla grejer för flera tusen mer bara för att de är från sverige! går skiten sönder så är de ju samma vilkår iallafall.

    tjejen köpte en cabrinha convert 9 med bom i vintras och fick betala 5800 med frakt. kolla köp & sälj här och se va de kostar beg.

  • tomw

    Medlem
    2 juni, 2011 vid 21:05

    Intressant diskussion.

    Jag förstår problemet. Vad har lokala försäljare att erbjuda?

    Lokala försäljare har bara en fördel- dem kan demo kiten. Och det är detta som är mycket värt. Problemet är att värdet av möjlighet att testa hänger på att man ska testa många olika märken av kites innan man köper.
    Alla försäljare har begränsad urval och verker vara knuten till ett fåtal brand…

    Paul har lånat ut en Park 14 till mig- Kanon! jag kan testa den, men om jag tycker inte om det, hur ska jag då gynna honom om han inte erbjuder en ett annat brand?

    Anders på LA surf erbjuda test, men bara SS. Om jag inte gillar en SS kite då?

    Min rekommendation skullle att ni retailers/dealers ordnar flera gemensamma demo days- inte en gång /år men 6ggr/år.

    Då kommer jag köper lokalt oftare.

    MVH Tom

  • pjoter

    Medlem
    2 juni, 2011 vid 21:43

    totally agree..

    Fortfarande kaos i flytten här men har som mål att köra ett antal demos iår tillsammans med andra försäljare.
    Klart bästa sättet att sälja kites då det ger riktigt nöjda kunder.

    Sen finns de ju andra fördelar att handla lokalt, som reklamationer tex. självklart funkar det att skicka till england å mecka men det tar klart längre tid och är dyrare än att ringa eller stega in till den lokala butiken så fixar dom det på plats. är det mitt i höststormarna kan den tiden sabba många goa dagar på vattnet. Samma med reservdelar å liknande.

  • skanepaul

    Medlem
    3 juni, 2011 vid 05:54

    Men tillbaks till KoW lite, Naish priserna var ju t.o.m. dyrare!?

  • tobbelindholm

    Medlem
    3 juni, 2011 vid 08:15

    tar en och en halv vecka att skicka fram och tillbaka till uk. dom pengarna man sparar är helt klart värt att köra med den gamla kiten i en vecka till!

  • acemattias

    Medlem
    3 juni, 2011 vid 17:33
    SkånePaul;657806 wrote:
    Men tillbaks till KoW lite, Naish priserna var ju t.o.m. dyrare!?

    Taskigt för den som är insnöad på Naish och har KoW som local dealer.

  • skotten

    Medlem
    3 juni, 2011 vid 17:53
  • perl

    Medlem
    12 juni, 2011 vid 18:11
    skotten;657851 wrote:

    Lägg på 3000 spänn på en bom, sen frakt på det så….

    Scheissie billig, får mig att tänka på Meida Markt!
    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=Ci03xf1Jo64&feature=player_embedded”]YouTube – ‪Peter Antoine & Plutten – Media Markt Sommar 2010‬‏[/ame]

    /Per

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing priser på kites- too high

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.