Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Priser på surfprylar i Vietnam…? Ta med egna?

  • Priser på surfprylar i Vietnam…? Ta med egna?

    Publicerad av hstrom på 5 juni, 2007 vid 07:16

    Tja!

    Har fått en ny tjänst på jobbet och kommer att flytta till Vietnam. Vet någon vad surfprylar kostar där? Ska man sälja allt man har hemma och köpa nytt där? Eller ska man frakta över allting?

    Tacksam för tips.

    /Jonas

    badjanne svarade 16 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • hstrom

    Medlem
    12 juni, 2007 vid 07:45

    Har fått en ny fundering…. Just ju lutar det att jag inte tar med grejjerna. Hyr där nere istället när det finsn tid till surf.

    Men då är frågan.. Ska man sälja av allt nu när grejjerna är nya när det finns lite värde kvar i grejjerna… eller ska man bara låta dom ligga hemma? Kommer ju förmodligen vilja ha nytt när man kommer hem efter 3 år…

    Vad tror ni?

    /Jonas

  • bergelin

    Medlem
    12 juni, 2007 vid 10:53

    Tjena Jonas..

    Var i Vietnam ska du bo?

    // Erik

  • hstrom

    Medlem
    12 juni, 2007 vid 11:09

    Ska bo i Hochiminh city. Det sägs att det tar cirka 35-40 min att köra ut till (närmsta?) strand… Men vet inte om det är så bra att surfa där.
    Däremot ligger det ju ett stort surfcenter några timmar norrut. Samt fler i Nah Trang dit där det är ännu längre.

    Har du varit i Vietnam? Eller på väg dit?

    /Jonas

  • bergelin

    Medlem
    12 juni, 2007 vid 12:25

    Jag bodde i fyra månader där i höstas..

    Men jag bodde i Hanoi, där är det ingen idé att ha med grejer.. så jag undrade bara om du skulle bo där.

    Jag hade tagit med mina grejer om jag skulle bo i HCMC. Det är dyrt att hyra plus att (om du ska ha bil vilket jag gissar att du ska) finns bra förbindelser med kusten från HCMC.

    Vilket företag jobbar du på om jag får fråga? Ett extremt intressant land men 3 år är lång tid.. ;o)

    // Erik

  • hstrom

    Medlem
    12 juni, 2007 vid 12:56

    Jo, kommer ha bil med chaffis. Åker ner imorgon och stannar en vecka för att kolla allt runtomkring. Hoppas att det hinns med att kolla surfmöjligheter med.

    Jobbar för ett företag som tillverkar butiks och verkstadsinredning + lite andra saker. Mestadels i stål och plåt.

    Jo, 3 år är ett tag. Men jag har med mig tjejen ner. Och vi kommer att åka hem 4 veckor varje sommar. Och sen har vi 2 veckor ledigt i feb då vi oxå kan åka hem om vi vill det.
    Sen kan jag avbryta om vi skulle vantrivas men då kan dom inte garantera jobbet här hemma. Annars har jag jobb i sverige igen om 3 år om jag vill.

    Lägger in rapport senare om hur det verkar där nere….

    /Jonas

  • bergelin

    Medlem
    12 juni, 2007 vid 14:56

    Stort, då vet jag nog vilket företag du jobbar på. Var med största sannolikhet och intervjuade er chef i Vietnam i höstas.. :o)

    Hoppas att du får det grymt, ett skönt land..

    // E

  • badjanne

    Medlem
    12 juni, 2007 vid 17:15

    Hej
    Var i Vietnam vintern 2005 och bodde i Mui Ne.
    Jag tror det är det bästa stället om du vill hyra grejor.
    Såg ingen stans man kunde köpa men det finns säkert.
    Just nu har dom 120 Starboard brädor att hyra ut.
    Dom säger att “232 days over 12 knots wind 2006”
    Killen som äger stället är fransman och heter Pascal
    Se deras hemsida:
    http://www.windsurf-vietnam.com/windsurf.htm

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Priser på surfprylar i Vietnam…? Ta med egna?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.