Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing problem med LF straps och pads!!!

  • problem med LF straps och pads!!!

    Publicerad av henke15 på 4 juli, 2007 vid 17:23

    köpte mig en ny LF drop LTD 132 från 06 idag, gick hem glad och skulle montera ihop brädan… har problem som fan med att skruvarna e för korta när jag skall skruva på stroparna och paddsen på brädan, speciellt när man sätter på hälremmen, skall den fästas under den svarta plattan eller vart annars? någon som har liknaden problem? handtaget hade också för långa skruvar och en av padsens plattor var spruckna så e inte speciellt glad..

    jonaish svarade 16 år, 10 månader sedan 14 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • walle

    Medlem
    4 juli, 2007 vid 18:10

    brukar alltid vara så att du får byta skruvar om du ska ha extragrejjor på, ex: hälremmen…, eftersom skruvarna är anpassade efter enbart stroppar…

    Så e det på de flesta tillverkare iaf, har inte nån LF bräda men antar att det e så på dom också?

    Skruvar hittar du på järnaffär/marina eller sportaffär som säljer vattensportprylar.

  • yeeah

    Medlem
    4 juli, 2007 vid 19:24

    fast är det inte så att häremmarna kommer som standard om man köper pads och stroppar? då borde ju skruvarna vara rätt.. visserligen inte ett jättreproblem att lösa men ändå jäkligt störigt.

  • neven

    Medlem
    4 juli, 2007 vid 19:48

    Samma problem här med skruvarna. Har inte löst det än, men tänkte att med lite våld så kanske det går.

    Sen skaffade jag 06 escalades också och skruvhålen i plattan är precis lite fel så att det inte riktigt går att skruva på på brädan, så antagligen får jag borra upp plattan på bindningarna lite för att det skall gå…

  • jonaish

    Medlem
    4 juli, 2007 vid 19:52

    Det finns en bra film från LF, där de visar hur man ska montera stroppar och pads…

  • langens_kite

    Medlem
    4 juli, 2007 vid 21:25

    Om du köper nya skruvar ,köp med insex betydligt enklare än stjärna att få rätt i gängan

  • jezaja

    Medlem
    5 juli, 2007 vid 09:01

    @LANGENS_KITE 394663 wrote:

    Om du köper nya skruvar ,köp med insex betydligt enklare än stjärna att få rätt i gängan

    Smart! Annars är sådana vridgrejer man har på wakeboards jävligt smidigt också, lätt att kasta av bindningar utan mejslar och grejer. Någon som vet om man kan köpa sådana lösa nånstans?

  • tote

    Medlem
    5 juli, 2007 vid 09:12

    @henke15 394580 wrote:

    köpte mig en ny LF drop LTD 132 från 06 idag, gick hem glad och skulle montera ihop brädan… har problem som fan med att skruvarna e för korta när jag skall skruva på stroparna och paddsen på brädan, speciellt när man sätter på hälremmen, skall den fästas under den svarta plattan eller vart annars? någon som har liknaden problem? handtaget hade också för långa skruvar och en av padsens plattor var spruckna så e inte speciellt glad..

    Hade samma problem förra året (LF Luxury strapkit) men det går om man bara vill. Ett tips är att dra isär strapen i 2 delar och fästa skruven med strapen vänd 180 grader felvänd. Sen vrider du strapen rätt och skruvar i skruven helt samt sätter ihop strapen igen. Remmen sätter du mellan plattan och strapen.
    Skruvarna till handtaget är bara att såga av…:crazy: .
    Om du väl får på skiten så är det den bästa bindning du kan tänka dig :laugh: .
    Kör med North nu och den bindningen var om möjligt ännu jävligare att få dit!!! :tongue:

  • psychonauten

    Medlem
    5 juli, 2007 vid 09:21

    @Tote 394734 wrote:

    Hade samma problem förra året (LF Luxury strapkit) men det går om man bara vill. Ett tips är att dra isär strapen i 2 delar och fästa skruven med strapen vänd 180 grader felvänd. Sen vrider du strapen rätt och skruvar i skruven helt samt sätter ihop strapen igen. Remmen sätter du mellan plattan och strapen.
    Skruvarna till handtaget är bara att såga av…:crazy: .
    Om du väl får på skiten så är det den bästa bindning du kan tänka dig :laugh: .
    Kör med North nu och den bindningen var om möjligt ännu jävligare att få dit!!! :tongue:

    Japp om man kollar på intruktionsvideon först så lyckas man, men det är tajt. Se till att du inte drar sönder gängorna i brädan med de millimetergängade skruvar som du fick med också (Jag fick det i alla fall, fråga mig inte varför)…
    Att köpa längre skreuvar funkar inte för då kan du inte dra åt dom tillräckligt.

  • psychonauten

    Medlem
    5 juli, 2007 vid 09:25

    @walle 394600 wrote:

    brukar alltid vara så att du får byta skruvar om du ska ha extragrejjor på, ex: hälremmen…, eftersom skruvarna är anpassade efter enbart stroppar…

    det e bara att pressa lite extra . skruva ihop allt Utan hälremmen först å låt det sitta ett dygn, ta bord det så har det blivit lite hoptryckt, å sen dit med hälremmen.

  • henkeman70

    Medlem
    5 juli, 2007 vid 09:43

    @Tote 394734 wrote:

    Hade samma problem förra året (LF Luxury strapkit) men det går om man bara vill. Ett tips är att dra isär strapen i 2 delar och fästa skruven med strapen vänd 180 grader felvänd. Sen vrider du strapen rätt och skruvar i skruven helt samt sätter ihop strapen igen. Remmen sätter du mellan plattan och strapen.
    Skruvarna till handtaget är bara att såga av…:crazy: .
    Om du väl får på skiten så är det den bästa bindning du kan tänka dig :laugh:

    Mina grabhandle skruvar var 1 cm för långa i mitt LF bräd/bindningpack. Fick en liten hjärnblödning när jag insåg att de gett mig fel skruv.

    Funkar smisk att göra 2 delars 180 graders trick. Kör på det.

    Men det är värt mödan med LF. Prylarna är riktigt goa under fötterna!

  • henkeman70

    Medlem
    5 juli, 2007 vid 09:43

    @henkeman70 394752 wrote:

    @Tote 394734 wrote:

    Hade samma problem förra året (LF Luxury strapkit) men det går om man bara vill. Ett tips är att dra isär strapen i 2 delar och fästa skruven med strapen vänd 180 grader felvänd. Sen vrider du strapen rätt och skruvar i skruven helt samt sätter ihop strapen igen. Remmen sätter du mellan plattan och strapen.
    Skruvarna till handtaget är bara att såga av…:crazy: .
    Om du väl får på skiten så är det den bästa bindning du kan tänka dig :laugh:

    Mina grabhandle skruvar var 1 cm för långa i mitt LF bräd/bindningpack. Fick en liten hjärnblödning när jag insåg att de gett mig fel skruv.

    Funkar smisk att göra 2 delars 180 graders trick som Tompa säger ovan. Kör på det.

    Men det är värt mödan med LF. Prylarna är riktigt goa under fötterna!

  • nic

    Medlem
    5 juli, 2007 vid 10:34

    @henke15 394580 wrote:

    köpte mig en ny LF drop LTD 132 från 06 idag, gick hem glad och skulle montera ihop brädan… har problem som fan med att skruvarna e för korta när jag skall skruva på stroparna och paddsen på brädan, speciellt när man sätter på hälremmen, skall den fästas under den svarta plattan eller vart annars? någon som har liknaden problem? handtaget hade också för långa skruvar och en av padsens plattor var spruckna så e inte speciellt glad..

    Vänta med att sätta på strapsen tills du står på stranden och det blåser, då kommer det funka 😉

    nic
    (hade samma problem förra året, mycket våld hjälper)

  • jonaish

    Medlem
    5 juli, 2007 vid 14:40

    @Tote 394734 wrote:

    Hade samma problem förra året (LF Luxury strapkit) men det går om man bara vill. Ett tips är att dra isär strapen i 2 delar och fästa skruven med strapen vänd 180 grader felvänd. Sen vrider du strapen rätt och skruvar i skruven helt samt sätter ihop strapen igen. Remmen sätter du mellan plattan och strapen.

    Yäss, så gör dom på intruktionsvideon och så ska man göra!

  • henke15

    Medlem
    5 juli, 2007 vid 15:11

    haha verkar som det här e ett slående problem, helt sjukt om jag får säga mitt att ett å stort företag inte kan fixa till det bättre… höll på att slita itu prylarna igår men fick på de med våld i alla fall efter ett tag.. skall testa det med att dela strapen när jag fixat den sönderiga plattan..

  • neven

    Medlem
    5 juli, 2007 vid 18:48

    japp, det funkade bra att dela på strapen och skruva fast en halva i taget även om det krävdes en del våld. Nu måste jag bara skaffa en stöddig borrmaskin för att kunna få på bindningarna också. Det var inte riktigt så enkelt som jag tänkte mig att byta fram och tillbaka mellan straps och bindningar…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing problem med LF straps och pads!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.