Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Problem med ögonen

  • Problem med ögonen

    Publicerad av yfo på 29 april, 2008 vid 08:43

    Får problem med ögonen, solen, saltet, vinden.

    Skulle jag köra utan solglasögon en solig dag så skulle jag knappt kunna öppna ögonen för två dagar :/

    Någon som vet vart man kan köpa helförslutande glasögon, typ som simglasögon?

    blackadder svarade 16 år sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • vicky

    Medlem
    29 april, 2008 vid 08:48

    Kolla vad Sebastian och Alex speed killarna kör med. Dom kör med nå snowboard aktiga brillor när dom kör det borde ju funka bra.

    Annars är det bara att vänja sig, blir sådär i början och då och då.

  • yfo

    Medlem
    29 april, 2008 vid 08:56

    @Vicky 461762 wrote:

    Kolla vad Sebastian och Alex speed killarna kör med. Dom kör med nå snowboard aktiga brillor när dom kör det borde ju funka bra.

    Annars är det bara att vänja sig, blir sådär i början och då och då.

    Tack, men början vet jag inte =) 4e säsongen nu. Men jag vet att jag har fruktansvärt ljuskänsliga ögon efter att ha kollat upp dem.

    red:
    Vilka är speed killarna och vart hittar man dem?

  • larssa

    Medlem
    29 april, 2008 vid 09:04

    skaffa även ögondroppar på apoteket, lindrar obehaget efteråt

  • eddman

    Medlem
    29 april, 2008 vid 14:37

    jag o Hattfan kör med dessa: http://www.seaspecs.com/

    de funkar bra mot solen o sitter bra, enda nackdelen är att vattnet som stänker upp gör så att man ser rätt dåligt… jag beställde från nätet o slapp tull osv, blev inte mer än 260kr paret tror jag om man köpte två så fick man ett par extra.

    GLHF

    ed

  • vicky

    Medlem
    29 april, 2008 vid 15:47

    googla sebastian cattelan, han borde ha en hemsida och där står nog brillmärket.

  • rusiak

    Medlem
    29 april, 2008 vid 19:45

    @yfo 461761 wrote:

    Får problem med ögonen, solen, saltet, vinden.

    Skulle jag köra utan solglasögon en solig dag så skulle jag knappt kunna öppna ögonen för två dagar :/

    Någon som vet vart man kan köpa helförslutande glasögon, typ som simglasögon?

    Har nog oxå ganska rejält känsliga ögon, men beror nog mkt på kombinationen linser o saltvattenstänk. Har provat olika ögondroppar men de mesta är skit. Förutom Naphcon-A, vanliga allergidroppar. Mecket är väl att de är från Oz!

    //alex

  • farbrorfraz

    Medlem
    29 april, 2008 vid 20:00

    haha det stog “extreme” 25 gånger på http://www.seaspecs.com/html/specifications.html

    extrema glasögon..!

  • sourra

    Medlem
    29 april, 2008 vid 20:24

    @FarbrorFräz 461951 wrote:

    haha det stog “extreme” 25 gånger på http://www.seaspecs.com/html/specifications.html

    extrema glasögon..!

    De är extremt fula men extremt bra. Annars har Dirty Dog en schysst modell med polariserat glas som är gjord för vattensport men som samtidigt är schyssta som vanliga brillor.

  • blackadder

    Medlem
    30 april, 2008 vid 06:34

    @rusiak 461940 wrote:

    Har nog oxå ganska rejält känsliga ögon, men beror nog mkt på kombinationen linser o saltvattenstänk. Har provat olika ögondroppar men de mesta är skit. Förutom Naphcon-A, vanliga allergidroppar. Mecket är väl att de är från Oz!

    //alex

    Testa att byta linser. Det gjorde jag och har inte haft några problem sen dess. Sådana som man kan sova med ska man passa sig för, dom sitter för “tätt”. Dom jag har nu e några riktiga skogsarbetarlinser.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Problem med ögonen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.