Senaste nytt Forums Övriga Off Topic PUK-kod

  • PUK-kod

    Publicerad av styret på 12 april, 2006 vid 17:01

    vad fan gör man när mobilen kräver puk-koden. den jäveln hade skitit sej i fickan så nu vet ifan vad jag ska göra.

    orkar inte köpa ny heller. köpte ny i december. råkade sabba den nere i SA så köpte en ny till men har tappat bort laddaren och svenska laddare funkar inte till den så nu sitter jag på den jag ahde innan december som numera är låst. damn

    nordgren svarade 18 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • _alexander

    Medlem
    12 april, 2006 vid 19:06
    styret wrote:
    vad fan gör man när mobilen kräver puk-koden. den jäveln hade skitit sej i fickan så nu vet ifan vad jag ska göra.

    orkar inte köpa ny heller. köpte ny i december. råkade sabba den nere i SA så köpte en ny till men har tappat bort laddaren och svenska laddare funkar inte till den så nu sitter jag på den jag ahde innan december som numera är låst. damn
    man hör av sig till operatören så löser dom det, good luck

  • fastforward

    Medlem
    12 april, 2006 vid 20:21

    PUK står på dina första avtalspapper från mobilopratören.

  • styret

    Medlem
    13 april, 2006 vid 06:31

    okej. ska se, hoppas jag ahr dom kvar. har haft samma simkort sen 99. tack för hjälpen

  • nordgren

    Medlem
    13 april, 2006 vid 09:34

    Hum, varför fungerar inte en svensk laddare tilll den du köpta i SA? Borde inte vara nagon skillnad i spänningen som ska ga in i telefonen, sa med en svensk laddare sa slipper du bara adapter… Sa är det vanligtvis iaf när jag köpt elektronik utomlands, skaffar man en svensk laddare sa slipper man transformera ev spänningsskillnad osv. (mobilladdaren transformerar ju fran 110/230V till den spänning som telefonen behöver) Vet inte om det är det som är felet men har du kollat upp det?

    Annars om det är nagot annat sa är det ju att kontakta din operatör som gäller om du inte hittar dina papper.

  • fastforward

    Medlem
    13 april, 2006 vid 09:40

    Det är väl skillnader i frekvensen som gör att man inte kan använda elektriska apparater var som helst i världen?

  • styret

    Medlem
    13 april, 2006 vid 10:32

    du tror inte jag har testat eller nordgren?
    testat flera olika svenska laddare men ingen har funkat. varför vet jag inte.
    den lilla runda hanen har känts lite lite för liten så jag får upp medelandet “not charging”. hur om helst så spelar inte det nån roll. puk-koden ligger ju på simkortet iallafall så det är ju kortet som är låst kom jag på. ska se om farsan kan leta fram operatörspapprena.

  • nordgren

    Medlem
    13 april, 2006 vid 12:12

    Spånade bara lite för att hjälpa… men…

  • surfridern

    Medlem
    18 april, 2006 vid 23:30

    i usa har de 60 hz och i sverige 50 hz. det som är skillnaden teoretiskt sett är att du faktiskt får lite mindre effektförlust med 60 hz. knappt mätbart. sen om du likriktar det i en mobiltelefonladdare så gör det ingen skillnad. däremot om du kör en transformator som är avsedd att gå på 230 volt på 115 volt så får du ju bara ut halva spänningen…

  • styret

    Medlem
    19 april, 2006 vid 06:09

    fast nu var det Sydafrika. dom har samma spänning och frekvens som oss i sverige.

  • nordgren

    Medlem
    19 april, 2006 vid 12:09

    Jo men alla apparater som har en transformerande (extern) strömförsörjning som mobiltelefoner etc så sker ju det redan utanför apparaten, och därför tycker man att det borde fungera.
    Visst om man köper något hejkonbejkonmärke så kanske de gör någon knepig konstruktion eftersom de inte har en utvecklad internationell marknad, och därmed bygger allt i samma fabriker mm. (jaja nu yrar jag kanske).

    Jag köpte tex en N64 i US när den kom, och väl i sverige så köpte jag en svensk strömsladd för att slippa transformatorn och det fungerade utan problem, just för att det är en transformator redan i strömsladden som skickar in 6V eller vad det är i enheten. Borde det inte normalt vara samma sak i tex mobiltelefoner? Själv ser jag ingen vits med att ett företag skulle göra på annat sätt, men det är ju så kalrt upp till enskillt företag. 😉 Men att ha olika konstruktioner på strömenheten i olika länder om man har en inbyggd transformator i strömsladden vore ju ologiskt enligt mig.

    PS. Ska ju tilläggas också att jag inte är ett ess på elapparatur!

  • styret

    Medlem
    19 april, 2006 vid 13:03

    kan milt säja att det här är inte den absolut senaste mobben från nokia… har typ inte ens sett den i sverige innan. men den medföljande laddaren funkar i sverige och är återfunnen på tjejens farsas kontor. långt ner i en låda.

    det var för övrigt inte meningen att låta vresig förut nordgren.

  • nordgren

    Medlem
    19 april, 2006 vid 17:36

    Okej, det är ju schysst att du säger det iaf. Ville ju bara ge några reflektioner.

    Surfa på.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic PUK-kod

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.