Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing PWA Turkmenistan…

  • PWA Turkmenistan…

    Publicerad av dr-masse på 1 juli, 2014 vid 07:09

    Jahapp, så har PWA i sin smått desperata jakt på pengar hittat ett nytt spot att köra tävlingar på. Jag är verkligen, verkligen för nya spots och förstår att det inte är lätt att hitta nya sponsorer och ställen, men… Turkmenistan?

    Vad tycker vi om det här? Själv anser jag att det är ett högst diskutabelt beslut att lägga de första internationella tävlingarna i ett land som år efter år konstant rankats bland de absolut sämsta när det gäller pressfrihet och mänskliga rättigheter.

    Blir faktiskt smått besviken när min favoritsport används för att putsa upp fasaden till ett mycket tveksamt politiskt styre. Och vill lägga till att jag inte har något emot landet som sådant eller dess folk, såklart.

    http://en.rsf.org/press-freedom-index-2013,1054.html
    http://www.hrw.org/europecentral-asia/turkmenistan

    Turkmenistan remains one of the world’s most repressive countries. The country is virtually closed to independent scrutiny, media and religious freedoms are subject to draconian restrictions, and human rights defenders and other activists face the constant threat of government reprisal. The government continues to use imprisonment as a tool for political retaliation. The release of several political prisoners and the adoption of some new laws that some have hailed as “reform,” have barely dented this stark reality.

    macedu svarade 9 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • sailortrash

    Medlem
    1 juli, 2014 vid 09:27

    som om Turkiet är mkt bättre..

    men det var ett jäkla udda ställe…hur många locals ställer upp?

    om noll, måste jag säga att det känns lite kolonialt, typ som regattorna i västindien där lokalbefolkningen lever på att tvätta båtarna som miljonärerna tävlar en vecka om året på…

  • levieux

    Medlem
    1 juli, 2014 vid 09:53

    Vad blir nästa steg? En etapp i Nordkorea?

  • styret

    Medlem
    1 juli, 2014 vid 10:01

    Turkiet är ju inget drömland direkt men att jämföra dom med Turkmenistan är väl lite väl…
    Även om det ser bättre ut nu än med den förre presidenten så håller ju den nye på att bli precis lika galen.

    Jag håller med Masse, helt jävla sjukt men det verkar ju vara poppis för tillfället. Att lägga mästerskap och tävlingar i diktaturer med förespeglingen att det skulle öppna upp landet och öka välståndet.
    I Kina vräkte man fattiga för att bygga arenor. I Ryssland mer eller mindre stal man mark från markägare. Vitryssland vägrade systemkritiker visum trots löften om att öppna upp för alla med biljett. Hur rent och snyggt fotbolls-VM kommer bli i Qatar kan vi ju bara mardrömma om.

    Helt jävla sjukt beslut av en redan rätt tveksam organisation.

  • sailortrash

    Medlem
    1 juli, 2014 vid 19:17

    bojkott…men jag missar ändå alltid sändningarna..

  • henryk

    Medlem
    5 juli, 2014 vid 05:28

    Fast å andra sidan, jag visste knappt att Turkmenistan fanns, så då kan man ju säga att tack var PWA och denna tråd så är åtminstone en persom lite mer medveten om landets existens, var det ligger, dess historia och regim. Vad nu en turkmenier har för nytta av det, men man vet ju aldrig 🙂

  • macedu

    Medlem
    5 juli, 2014 vid 07:01

    Kommande fotbolls VM!?? OS som hölls…..Hockey VM. kanske kan vi se det som att några av oss surfare just då blivit mer medveten om Turkmenistan…jag visste inte något innan utan att det var ett speciellt namn på ett Land……
    Mao så har vi blivit mer medvetna. då dr masse tog upp detta! Bra gjort!
    Efter en Quick google så hittade jag bara “Livets Ord” som vill ha bidrag för bibeleskola där, ngn som jobbar underjordiskt från Moskva….
    Så vad är en bomkörning för oss i dagens elände…..

    /mac

  • henryk

    Medlem
    5 juli, 2014 vid 07:13

    Säger inte att det är rätt eller fel, bara ett uppriktigt konstaterande… Sen är det ju alltid ett hett debattämne, vad gynnar egentligen befolkningen i ett visst fall ?
    Förutsättningar är ju också helt olika från fall till fall…
    Hur googlar du – wikipedia funkar, inte hundra pålitligt men rätt så bra ändå 🙂

    -Nu är det dags för bomkörning till Fituna !

  • macedu

    Medlem
    6 juli, 2014 vid 20:23

    jag googlar nog inte som jag borde……….. “bomgoogle” skulle man kunna säga…..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing PWA Turkmenistan…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.