Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Råd och tips!!

  • Råd och tips!!

    Publicerad av gambler på 10 mars, 2005 vid 15:30

    hejsan allihopa!!
    jag har inte hållt på så värst länge med windsurfing, och är mer eller mindre själv lärd, men gillar det. nu är det dock så att jag genom skolan ska göra ett filmprojekt, och mina planer är att gör en instruktions video för windsurfing, asså en riktig basic en. läste genom dom tipsen som finns på denna sidan, mycket bra. men jag hade uppskattat om jag kunde få fler tips, typ vad som var svårast/jobbigast i början och så.
    jag tackar för alla tips.

    mvh Magnus

    edgedaniel svarade 19 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • manno

    Medlem
    10 mars, 2005 vid 16:48

    Viktigast är att få tag på rätt grejer, rigga dem rätt och att va på rätt plats/tid. Sen hur man ska gå till väga när man surfar är av mindre betydelse, det upptäcker man själv rätt fort. Har man dock missat någon av ovanstående punkter så kan det ta en evighet att lära sig (i know)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 mars, 2005 vid 17:05

    japp, det gäller framför allt att vara lite envis. har man sedan bara kommit över den första tröskeln, dvs. kan hålla sig kvar på brädan och surfa en hyfsad bit utan att trilla av med hygglig fart, så är man fast (jag iaf smile.gif). för att inte tala om efter den första planingen! sen håller jag med om att en av de svårare grejorna är just att lyckas vara på rätt plats vid rätt tid, dvs. när det blåser så det passar just dig smile.gif. och sedan att välja rätt segel till den vind som blåser just då…

  • Knatte

    Gäst
    10 mars, 2005 vid 18:26

    Svårast är nog att få lära sig på rätt sorts prylar..
    Har man bara/får låna “gammal junk” (smala brädor, tunga segel osv.) så blir det svårare och det är nog väldigt lätt att tappa sugen frown.gif

    Så rätt windsurfing prylar att lära sig på. Gärna någon som är pedagogisk som lär ut och en stor portion tålamod tongue.gif

  • mattap

    Medlem
    11 mars, 2005 vid 09:27

    problemen man ställs inför segelmässigt som nybörjare är:

    Nivå 1
    1) Dra rigg
    2) slag

    Nivå 2
    3) beach start
    4) Komma i fotstropparna
    5) Lära sig segla med sele ikrokad

    Nivå 3
    6) gipp
    7) vattenstart

  • tiki

    Medlem
    11 mars, 2005 vid 12:20

    Du kan alltid flukta på instruktionsfilmen som ligger under “övrigt” på en av våra hemsidor [url=”http://www.starboard.se.”]www.starboard.se.[/url] Kanske kan den ge dig några uppslag.

    Hälsn. Jonas

    http://www.onwater.se
    http://www.severne.se

  • gambler

    Medlem
    11 mars, 2005 vid 15:21

    man tackar så mycket för alla tips och råd. fortsätt gärna komma med råd och tips. hade uppskattat om man fick mer tips på moment om hur man kan underlätta tex, strandstar resptive vatten start eller andra hinder. är inpad över vad folk har koll här, sjukt bra sidor. man kan bara tacka och ta emot

    tackar än en gång

    Magnus

  • s_136

    Medlem
    15 mars, 2005 vid 20:28

    Hittade en grym site med riktigt bra instruktioner allt ifrån stroppinställning till Volcans och mer lär komma, allt eftersom de publiceras i Windsurf (senaste numret var en spock-special med alla tips…) kolla in

    http://www.guycribb.com/page0076v01.htm

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 mars, 2005 vid 21:33

    Ser kanon ut! Man tackar!

    /Niklas

  • edgedaniel

    Medlem
    16 mars, 2005 vid 09:42

    Svar till:


    problemen man ställs inför segelmässigt som nybörjare är:

    Nivå 1
    1) Dra rigg
    2) slag

    Nivå 2
    3) beach start
    4) Komma i fotstropparna
    5) Lära sig segla med sele ikrokad

    Nivå 3
    6) gipp
    7) vattenstart

    [/ QUOTE ]

    Hehe, gjorde nogra precis tvärt om, började med Vattenstart, Fotstroppar, Seles, Palna, Gipp…

    Nu på gamla dar har jag börjat nöta slag och dra rigg, de dagar som brisen inte fått mej att plana…

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Råd och tips!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.