Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rapport från Dahab

  • Rapport från Dahab

    Publicerad av proddan på 8 juni, 2010 vid 17:19

    Rapport från Dahab…

    Har varit här nere nu i fyra dagar, jävla gött ställe kitespotten helt kanon platt som aset och pung vind!! Lördag,söndag ca 25 egyptiska knop måndag 3 knop och 42 grader i skuggan !!! Idag så var det EPIC 35 knop från kl 06:00 till 15:00 sen ner till ca 20 knop.Sitter nu på en pub och ser över rödahavet blåser som fan!! så imorn blir det surf..

    Angående Lagunen så har jag kommit i rätt tid tydligen då tidvattnet fyller lagunen på morgonen och sen på kvällen blir det lite mindre vatten, men det går att köra utan problem eftersom du är typ den ända kitesurfaren här nere ( nu typ 5-6 pers) så det räcker o blir över 🙂

    Bonde 80euro två veckort inkl frukost…Billig öl o mat här nere i Dahab City en STOR Heiniken (60cl) 15kr mat runt 30kr 🙂 gött

    Testade min goprohd i söndags så jag smäller upp test filmen..ingen musik helt raw

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=pW45E-VIKgI”]YouTube- test1.wmv[/ame]

    mattijas svarade 13 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • kygen

    Medlem
    8 juni, 2010 vid 20:57

    Funderar lite på Egypten..funderar på El Gouna eller Dahab

    Fråga:
    1-Är det jobbiga försäljare där (typ som i Hurgarda)
    2-Hur djupt är det i lagunen? (Kan man förutspå nivån för tidvattnet)
    3-Finns det mycket skit i vattnet som man kan skada sig på(sjöborrar,maneter koraller mm)..

    Har du tips på boende funderar på ett hotell som heter Coralia Club såg det inkklusive resa för ca 9000:-

  • proddan

    Medlem
    8 juni, 2010 vid 21:48

    1.Hurghada är katastrof jämfört med Dahab.. Visst finns det folk som vill sälja massor saker men så lä’nge du ser nej tack så är det ok
    2.Harry nas har nått tidsvattenschema men det finns tillräckligt med vatten även vid low tide
    3. nån plastpåse kommer in i lagunen annars så är det renare än västkusten 🙂

    Du k an hyra lägenhet här för ca 2000 EGP per månade (2500-3000kr) med AC och full service

  • mattijas

    Medlem
    9 juni, 2010 vid 09:06

    tycker helt klart du skall bo inne i city, mkt resturanger nära till hands, billigare men framförallt tyckte jag bara de var massa bittra ryssar ute vid dahab lagunen, så orka hänga med dom hela dagarna. bättre o bara sticka ut när vinden kommer igång, jätte billigt o smidigt o ta taxi ut!

    lite lösa småstenar på lagunens botten, så när tiden sjunker kan brädan hugga i ibland. men finns osså en djupare del där de alltid finns vatten, men blir lite trångt om de e 10.tal kiteare ute!

    E de high tide så e de gott om plats

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Rapport från Dahab

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.