Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RDM förlängare +40cm?

  • ola-h

    Medlem
    4 mars, 2003 vid 12:50

    Normalt får man med adaptrar till deta när man köper masten. Det är en liten plastkon att sätta i botten på masten samt en slags distans att sätta längst upp på förlängaren.

    Jag tänkte inte på detta alternativ eftersom du frågade om en RDM-förlängare. Givetvis är en smal förlängare smidigare, men några jag känner kör med adaptersystemet och tycker det är helt OK.

  • lars_k

    Medlem
    4 mars, 2003 vid 12:59

    Man hittar oftast infon man behöver genom intesivt letande på nätet wink.gif
    Tänker man skinny-mast vill man ju ha skinny-förlängare, men det finns ju tydligen fungerande alternativ (förhoppningsvis…).
    Mkt intressant att läsa era åsikter om mastlängder och segel.

  • blueride

    Medlem
    4 mars, 2003 vid 15:12

    Tja, som viktnerd måste jag få babbla lite.

    Liberty skinny 50 cm, 572 gram
    Vanlig “tjockmast” Chinook alu 45 cm, 505 gram

    Har kört med Chinooken och skinny drygt två år nu och det funkar prima. Sen är det ju alltid kul med kol, och kanske lite smidigare med skinny förlängare än att hålla på med masten på insidan av förlängaren, men är det låg vikt man prioriterar är det ultimata ofta en tjock variant på en strippad aluförlängare, tunnare gods ger bättre viktsiffror.
    Chinooken är rätt robust (har haft min sen 94 nu..) men därmed oxå hyggligt tung. Strippade 45 cm alu-varianter väger ofta runt 375 gram, typ, och dom får man för en 5hundring.

    over and out/marcus

  • lars_k

    Medlem
    4 mars, 2003 vid 16:00

    Låter bra. Vad har du för mastlängd och luff på seglena? Dvs hur mycket förlänger du masten och hur långt sticker masten in i förlängaren?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 mars, 2003 vid 21:35

    Har kört med 45cm förlängning på 4m powerex som mest,och det funkar hur bra som helst. Normalt kör jag 10-25 cm förlängning beroende på segel/mast kombination.

    En av de lättaste skinny-standardförlängaren i kol är Nolimitz men den förlänger “bara” 30cm om jag minns rätt, väger typ 310g. Lika tung/lätt som en 30 cm strippad standard tjockmast-aluförlängare, men ser betydligt sexigare ut på soffbordet en kall januaridag..

    Vill man lyxa till det är DIY-titan-tuben att rekomendera. 210 gram, 45 cm, inclusive 2m nedhalslina. Blir inte heller särskiljt dyr, förutsatt att du kommer över rörbiten via kontakter…;-)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    12 mars, 2003 vid 10:50

    Såg att SP har 45cm kolförlängare till RDM-master för 699:-

  • lars_k

    Medlem
    12 mars, 2003 vid 11:39

    Såg det också. Ska testa först med en vanlig förlängare och köra in masten inuti. Funkar inte det bra blir det nog en sådan där kolförlängare från SP.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RDM förlängare +40cm?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.