Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RDM-förlängare Kol, Alu?

  • RDM-förlängare Kol, Alu?

    Publicerad av splifboy på 23 mars, 2006 vid 10:55

    Många RDM förlängare är riktigt tunga, ffa aluminium varianterna. Om man vill ha en lätt förlängare på ca 30 cm antar jag att man är förpassad till kol diton. hur är det med hållbarheten på dessa? Någon som satt sig in i vilken förlängare som är lättast, billigast, bäst? Ser som vanlig ut som Chinook har en bra produkt.

    Mvh, Splifboy

    splifboy svarade 18 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • flash

    Medlem
    23 mars, 2006 vid 11:23

    Yo, Splifboy!

    Satt själv med samma frågor för cirka 1 år sedan och efter grundliga efterforskningar kom jag fram till att Chinook var det självklara valet när det kom till förhållandet pris-kvalitet-funktion. Köpte med andra ord en sådan kolpinne och är supernöjd. Bäst av allt är de stora nedhalsrullarna som gör riggningen mkt angenäm. Det är inget att fundera på, de e ba å köp!
    Självklart så kan man ju dega upp det dubbla och skaffa sig en kelapro, spara några gram och sedan vara den hippaste i viken, men det vinner du inget på här i Halmstad. Alla vet redan vilken trevlig mjukis du är här!
    Så mitt råd blir att köpa en exklusiv “svennelängare” à la Chinook och är du sugen på pin-systemet har de nu en grym helgjuten pinne som dock plussar på lite på viktkontot mot den klassiska push-pinnen!

    / Halmstadsurfarn

  • splifboy

    Medlem
    24 mars, 2006 vid 10:52
    Flash wrote:
    Yo, Splifboy!

    Satt själv med samma frågor för cirka 1 år sedan och efter grundliga efterforskningar kom jag fram till att Chinook var det självklara valet när det kom till förhållandet pris-kvalitet-funktion. Köpte med andra ord en sådan kolpinne och är supernöjd. Bäst av allt är de stora nedhalsrullarna som gör riggningen mkt angenäm. Det är inget att fundera på, de e ba å köp!
    Självklart så kan man ju dega upp det dubbla och skaffa sig en kelapro, spara några gram och sedan vara den hippaste i viken, men det vinner du inget på här i Halmstad. Alla vet redan vilken trevlig mjukis du är här!
    Så mitt råd blir att köpa en exklusiv “svennelängare” à la Chinook och är du sugen på pin-systemet har de nu en grym helgjuten pinne som dock plussar på lite på viktkontot mot den klassiska push-pinnen!

    / Halmstadsurfarn

    Ok, inget att tveka på alltså.

    Mvh,

    Splifboy

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RDM-förlängare Kol, Alu?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.