Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Rekordmånga deltar i Kona VM i Travemunde.

Taggad: 

  • Rekordmånga deltar i Kona VM i Travemunde.

    Publicerad av joachim_larsson på 9 augusti, 2008 vid 16:51

    Rekordmånga deltar i Kona VM i Travemunde.

    Det är kul att intresset för Kona ONE är så stort, vi avser att komma hem med en och annan medalj,, vi har med oss 8 st juniorer och detta måste ses som rekord på många år inom windsurfingklasserna.

    Detta ser bra ut för vårt egna VM på hemmaplan i Sverige 2009, Motala och Varamon.

    1. Joachim Larsson
    2. Ulf Antonsson
    3. Björn Holm
    4. Thomas Persson
    5. Rikard Almqvist (prel)
    6. Björn Jareblad
    7. Johan Hoffstedt
    8. Ludvig Abrahamsson (junior)
    9. Kajsa Larsson (junior)
    10. Fanny Bauman (junior) (prel)
    11. Adam Holm (junior)
    12.Jonathan Wallin (junior)
    13.Andreas Knop (junior)
    14.Niklas Göthberg (junior)
    15.Benjamin Åsberg (junior)

    Ribbåt med coach medtages…

    //KonaJocke http://www.konanordic.com

    andersbq svarade 15 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • surfslusken

    Medlem
    9 augusti, 2008 vid 19:03

    Du pastorn, kan du skaka fram en sån där Konabåt som ja kan låna så kan ja tänka mej att delta i regattan. Har seglat allt från ZEF o Mirror jolle till C55 båt nu på senaste.

  • andersbq

    Medlem
    10 augusti, 2008 vid 19:14

    Är nr 4 självaste Tomas Persson från Halmstad (son till Åke) eller är det någon annan?

  • gammel-ippa

    Medlem
    11 augusti, 2008 vid 14:44

    Kona skulle va kul att prova , Be Rickard ringa mig.

  • joachim_larsson

    Medlem
    12 augusti, 2008 vid 07:24

    @surfslusken 488639 wrote:

    Du pastorn, kan du skaka fram en sån där Konabåt som ja kan låna så kan ja tänka mej att delta i regattan. Har seglat allt från ZEF o Mirror jolle till C55 båt nu på senaste.

    Inga problen, du kan åka med Ulf Antonsson som drar på torsdag morgon, du kan hyra på plats…

    kolla in….http://www.konanordic.com/Event.aspx?eId=8ca6f7967bbed69&ePi=0

    //Pastorn…

  • joachim_larsson

    Medlem
    12 augusti, 2008 vid 07:26

    @andersbq 488844 wrote:

    Är nr 4 självaste Tomas Persson från Halmstad (son till Åke) eller är det någon annan?

    Det stämmer, Thomas P som kört Världscupen och konstruerar SIMMERSAILS….

    //Jocke http://www.konanordic.com

  • joachim_larsson

    Medlem
    12 augusti, 2008 vid 07:30

    @”gammel” ippa 489050 wrote:

    Kona skulle va kul att prova , Be Rickard ringa mig.

    Ska så ske….du har några fler på plats i Nyköping…Andreas Källros och Patrik Steninge..nummer till Patrik se här…http://www.konanordic.com/WebPage.aspx?id=55

    Han har ett gäng brädor och så kan man ju alltid vara med och köra Sörmlandscupen, Stockholmscupen, Sjövikscupen eller Kona Cup 2008.
    Näst tillfälle i Motala 24:e Aug, nästa 31 Aug Västerås då vi drar igång VLT-brädan igen.

    //Jocke http://www.konanordic.com

  • swe-514

    Medlem
    12 augusti, 2008 vid 09:45

    @”gammel” ippa 489050 wrote:

    Kona skulle va kul att prova , Be Rickard ringa mig.

    Kul! Är i Finland, kommer hem 17/8 (Skippar VM pga familjeskäl – Tyvärr 😉 )
    Jag hör av mig då.

    MVH
    Rikard

    P.s Glädjande att Sverige ställer upp med så många. Återstår att se om “Surfslusken” hakar på å raggar upp ett antal (?) “Konor” i Travemunde……P.s

  • andersbq

    Medlem
    12 augusti, 2008 vid 11:47

    @Joachim_Larsson 489266 wrote:

    Det stämmer, Thomas P som kört Världscupen och konstruerar SIMMERSAILS….

    //Jocke http://www.konanordic.com

    Coolt, han var min stora idol i början av 80-talet.
    (Men jag tror inte han stoppat in ett “h” i sitt förnamn, ens som 46-åring)

  • swe-514

    Medlem
    12 augusti, 2008 vid 19:40

    Det var en mäktig känsla, faktiskt pirrigt, när första starten gick i Borstrahusen (Nordic week 2008) och självaste Tomas Persson låg i lovart, bredvid mig, nere vid babordsbojen.
    Han (och Patrik Torell) var även min(a) idol(er). Men största idolen var Johan Sahlén – han var ju ändå TBWA:re!

    Tomas var sig lik (In shape;-)).
    Vindsurfing (i alla dess former) är verkligen ett LIVSELIXIR!

    /Rikard (Havstenssundsfrälst)

  • andersbq

    Medlem
    16 augusti, 2008 vid 19:07

    Jadu Rikard, en sak är iallafall säker, ni som kör Kona stavar iallafall kass på andras namn…! Kan du inte fråga Tomas nästa gång du ser honom, om han vet något om Patrik Troell. Han finns iallafall inte folkbokförd i Sverige längre… Och nästa gång jag är upp hos uppe i stugan så hoppas jag att jag har lite mer tid att prova din och Joachims brädor…

  • joachim_larsson

    Medlem
    19 augusti, 2008 vid 06:36

    @SWE 514 489618 wrote:

    Det var en mäktig känsla, faktiskt pirrigt, när första starten gick i Borstrahusen (Nordic week 2008) och självaste Tomas Persson låg i lovart, bredvid mig, nere vid babordsbojen.
    Han (och Patrik Torell) var även min(a) idol(er). Men största idolen var Johan Sahlén – han var ju ändå TBWA:re!

    Tomas var sig lik (In shape;-)).
    Vindsurfing (i alla dess former) är verkligen ett LIVSELIXIR!

    /Rikard (Havstenssundsfrälst)

    Thomas P still going strong…

  • swe-514

    Medlem
    20 augusti, 2008 vid 12:44

    @andersbq 491225 wrote:

    Jadu Rikard, en sak är iallafall säker, ni som kör Kona stavar iallafall kass på andras namn…! Kan du inte fråga Tomas nästa gång du ser honom, om han vet något om Patrik Troell. Han finns iallafall inte folkbokförd i Sverige längre… Och nästa gång jag är upp hos uppe i stugan så hoppas jag att jag har lite mer tid att prova din och Joachims brädor…

    Sorry, blandade bort mig med Magnus T, fd GKSS “Stock” OS-brädseglaren, även det en nice gentleman.

    Tomas berättade att Patrik numer är bosatt i Tyskland och driver eget företag, som har någon stor koncern som huvudkund (Glömt namnet)
    Kom aldrig in på familje och hobbylivet, men det får jag ta en annan gång – eller varför inte du? 😉

    Skulle vara kul att träffas.(Dock inget mer H-sund denna sommar 🙁 )

    MVH
    Rikard

  • andersbq

    Medlem
    26 augusti, 2008 vid 06:58

    Jag snackade med pastorn i lördags, så kanske vi ses på VM nästa år. Det hade ju varit kul att tvåla till er återfallgubbs lite!

  • joachim_larsson

    Medlem
    26 augusti, 2008 vid 07:20

    @andersbq 493927 wrote:

    Jag snackade med pastorn i lördags, så kanske vi ses på VM nästa år. Det hade ju varit kul att tvåla till er återfallgubbs lite!

    Vi antar utmaningen…..i klassen fungerar ju alla kategorier och det vore kul om vi kunde få igång en bra och bred klass som fostrar många nya surfare till alla andra klasser…eller vad tycker du?

    //Pastorn…….. http://www.konanordic.com

  • andersbq

    Medlem
    26 augusti, 2008 vid 19:04

    Det blir bra, vv sätt ihop ett prisvärt paket med hyra en Kona med stort segel över VM samt krydda till det med en övningshelg i Havstensund med trimtips från dig & Rikard i vår. (Boendet i Havstensund behöver du inte tänka på, inte heller kvällsdrycken!)

    PS Jag förutsätter att man får pumpa.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Rekordmånga deltar i Kona VM i Travemunde.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.