Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Resesällskap Brasilien November

  • Resesällskap Brasilien November

    Publicerad av oskara på 5 augusti, 2007 vid 22:36

    Hej
    Köpte precis biljett till Brasilien i november.

    Är det någon som är där/vill hänga på dit och dela lägenhet och hyrbil??
    Jag tänkte mig Combuco/Jerricoccoara och däromkring.

    Jag: snäll, spontan 27årig man, bor i norska fjällen, gillar fjällpromenader och fåglar (när jag inte kitar).
    Du: skön snubbe/snubba som vill hänga i gäng i brasilien och ha det gött…

    Hör av dig om du skal dit!

    oskar (at) haukeliseter.no
    004741346151

    -Oskar

    virena svarade 16 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • roland

    Medlem
    6 augusti, 2007 vid 10:36

    Kommer att vara där då!

  • eddie

    Medlem
    6 augusti, 2007 vid 15:04

    Jag åker ner i slutet på aug, stannar i 5v.
    Håll ögonen öppna efter mitt resereportage… så slipper du göra mina misstag *ler*

  • vicky

    Medlem
    6 augusti, 2007 vid 20:42

    Jag kommer i slutet av augusti och stannar. Vi syns i en by därnere.

  • samhansson

    Medlem
    6 augusti, 2007 vid 21:00

    är där från lucia till nyår

  • koolina

    Medlem
    16 augusti, 2007 vid 23:23

    Jag är där från slutet av oktober till mitten november. Ses!

  • christian12345

    Medlem
    17 augusti, 2007 vid 11:44

    Kommer till Cumbuco 30 November och stannar till och med 13 Januari. Vi är tre som reser ihop, så det borde finnas en extra plats i vår bil om någon vill följa med och åka runt och leta laguner.

    Christian

  • virena

    Medlem
    18 augusti, 2007 vid 05:52

    Skall oxå till brasseland:laugh:. Åker 3e okt till Rio för att klättra lite och sen till chipada diamantina för lite mer klättring. Från början mitten av nov till 30 januari e det surf som gäller. Vet dock inte riktigt hur sydligt på kusten jag kommer att starta. Letar gärna laguner och kul spots om vi skulle råka springa på varandra.

    Virena

  • eddie

    Medlem
    18 augusti, 2007 vid 06:11

    @christian12345 406377 wrote:

    Kommer till Cumbuco 30 November och stannar till och med 13 Januari. Vi är tre som reser ihop, så det borde finnas en extra plats i vår bil om någon vill följa med och åka runt och leta laguner.

    Christian

    Å fan… ni skall köra dit?

  • christian12345

    Medlem
    18 augusti, 2007 vid 08:09
    Eddie;406561 wrote:
    Å fan… ni skall köra dit?

    Hehe. Nej, vi åker med lite olika flyg. Grejen är den att man måste nästan hyra bil och om man är fyra om att hyra bil i stället för att vara tre, så sparar man ungefär tusen spänn vardera. Det blir många brasilian steaks och caipirinhas för de pengarna 😉

    Men jag håller med om att det vore tufft att köra dit… Vet inte om det är lättast att satsa på Berings sund eller om man bara ska vänta på att tunneln till Grönland blir klar.

    Christian

  • eddie

    Medlem
    18 augusti, 2007 vid 09:26

    Har du varit där innan?
    Jag flyger till Fortaleza på tisdag. Hade hoppats att man hade klarat sig utan bil. Tänkte stanna 3-7 dgr på varje ställe för att sedan leta mig vidare.

  • christian12345

    Medlem
    18 augusti, 2007 vid 09:49
    Eddie;406605 wrote:
    Har du varit där innan?[..]

    Nej, men jag har hört mig för med flera som har.

    Eddie;406605 wrote:
    [..]Jag flyger till Fortaleza på tisdag. Hade hoppats att man hade klarat sig utan bil[..]

    Det tror jag också att du kan. De har ‘shuttles’ som kör ut till de närliggande lagunerna och det har inte blivit högsäsong ännu. För oss som är där omkring slutet av November till Januari under högsäsongen är det andra bullar eftersom alla de närbeliggna lagunerna är proppfulla så att man måste åka ett par mil för att hitta en gles eller rent av tom lagun.

    Christian

  • nic

    Medlem
    18 augusti, 2007 vid 10:19

    @Eddie 406605 wrote:

    Har du varit där innan?
    Jag flyger till Fortaleza på tisdag. Hade hoppats att man hade klarat sig utan bil. Tänkte stanna 3-7 dgr på varje ställe för att sedan leta mig vidare.

    Tänk på att bussarna utgår från Fortaleza så om du är i cumbuco så måste du tillbaka till F för att ta dig till Paracuru / Jericoacoara etc.
    Eller så hittar du någon local med beachbuggy som kör dig längs stranden.
    Jag hitta en kille i centrum som både körde mig å pumpa mina kites … och käka up min reskassa. Saco Lao kallades han.

    Till första lagunen i Cumbuco gör du en skön downvinder.

    nic

  • roland

    Medlem
    18 augusti, 2007 vid 10:32

    @Virena 406558 wrote:

    Skall oxå till brasseland:laugh:. Åker 3e okt till Rio för att klättra lite och sen till chipada diamantina för lite mer klättring. Från början mitten av nov till 30 januari e det surf som gäller. Vet dock inte riktigt hur sydligt på kusten jag kommer att starta. Letar gärna laguner och kul spots om vi skulle råka springa på varandra.

    Virena

    Det e ju mer vind säkert innan byt så du surfar först! Om du inte gillar stora kites!

  • eddie

    Medlem
    18 augusti, 2007 vid 11:24
    nic;406619 wrote:
    Tänk på att bussarna utgår från Fortaleza så om du är i cumbuco så måste du tillbaka till F för att ta dig till Paracuru / Jericoacoara etc.
    Eller så hittar du någon local med beachbuggy som kör dig längs stranden.
    Jag hitta en kille i centrum som både körde mig å pumpa mina kites … och käka up min reskassa. Saco Lao kallades han.

    Till första lagunen i Cumbuco gör du en skön downvinder.

    nic

    Tack för tipset…. men ja, jag hade nog tänkt att ragga upp någon lokal snubbe (eller snubba)
    Kanske en “Julianna” med långa ben, snygg rumpa i string, egen beachbuggy och en rik farsa som försörjer oss…. så levde vi lyckliga i alla våra dar.
    Ja, så får det bli.

    *myser*

  • virena

    Medlem
    19 augusti, 2007 vid 19:57

    @Roland 406623 wrote:

    Det e ju mer vind säkert innan byt så du surfar först! Om du inte gillar stora kites!

    Jag vet, men tror inte jag pallar att klättra i 40-45 grader, vilket inte är ovanligt i Rio runt januari. Tänkte ett tag avsluta med lite klättring i Bahia tills jag insåg hur satans stort det där landet är, så jag får ta det “på vägen” upp till surfet och hoppas på hårda vindar trots allt i januari. För jag gillar inte stora kites:smile:

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Resesällskap Brasilien November

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.