Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resö, Råssö, Långekärr, Raftötången Bohuslän?

  • Resö, Råssö, Långekärr, Raftötången Bohuslän?

    Publicerad av jalla på 25 juni, 2008 vid 09:29

    Någon som ska va där nu på sommaren? Ska själv upp och alltid kul med lite fler surfare. Seglade mellan Galtö och Långekärr midsommarhelgen själv och blir lite tråkigt i längden. Såg dock några kämpades utanför Resö. Finns några bra ställe mellan Resö och Råssö men inte så kul att segla själv…….

    thundal svarade 15 år, 10 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • mangs

    Medlem
    26 juni, 2008 vid 17:21

    Tjenare

    Jag ska upp till resö nu och vara där ett par veckor antagligen, funderat på om jag ska ta med grejerna överhuvudtaget, eftersom jag inte känner till några schyssta ställen, men det kanske är värt det ändå. Var är det som bäst att köra på Resö då?

    Är du där hela sommaren eller?

  • andersbq

    Medlem
    26 juni, 2008 vid 17:26

    Jag är uppvuxen där (havstensund/västbacken/raftö/mjölkeröd) på somrarna och det är lika kass överallt, stanna i Halland istället!

  • joschen

    Medlem
    26 juni, 2008 vid 21:08

    Är i strömstad stora delar utav somrarna..brukar utgå från tjärnö och surfa mellan rossö och saltö. Alltså vända vid Saltös södra ände.. brukar vara några stycken där och köra när det blåser på..

  • thundal

    Medlem
    27 juni, 2008 vid 04:47

    Jag brukar köra lite freestyle mellan kobbar och skär på Resö.
    Har sommarhus på västra sidan precis söder om campingen.
    Riggar på tomten och bär ner grejerna till det som Resö “locals” kallar Malmqvists Brygga och lägger i där. Är det bra segling? Nä, men det duger för freestyle. Vågor har jag letat efter med ljus och lykta men har vid det här laget gett upp. Åker söderut för vågsegling.

    Tyvärr blir det nog inte mkt segling för mig dom kommande månaderna.
    Jag skadade knät i lördags (segling på nämnt ställe). Närman sig 40 borde man nog inte hålla på med freestyle.

    /Stefan

  • joachim_larsson

    Medlem
    27 juni, 2008 vid 06:15

    Vet inte vad ni snackar om ut i Torgrimmen och kör fullplaning, det var där Kona Pastorn blev frälst, Stora vågor och tystnad. Skämt åt sidan.
    Vi är ett gäng som kör vid Havstensund och i Sanäsfjorden, men vi kan ju klart kryssa iväg på våra Kona ONE-brädor. Vi är hela familjer med barn och vuxna som kör. Senare i sommar kör vi race från Fjällbacka till TanumStrand vi återupptar Krabbracet som blir Kona KrabbRaiden…

    Kanske syns i sommar//Jocke http://www.konanordic.com

  • oscar

    Medlem
    27 juni, 2008 vid 06:44

    Shit vad folk som kör på Resö. Har stuga på Galtö och har väl bara någon gång haft sällskap när det blåser. Brukar kryssa ut genom Galtösund på SV och spetta över till Råssö. Tyvärr mest dyningar så blir inte så mkt hopp. Kim på gamla Bunk surf pratade väl om västra råssö vid badstranden vid kuling.

    Finns en del trådar om Resö med omnejd, gör ett sök….

  • larry

    Medlem
    27 juni, 2008 vid 06:54
    Thundal;478107 wrote:
    Tyvärr blir det nog inte mkt segling för mig dom kommande månaderna.
    Jag skadade knät i lördags (segling på nämnt ställe). Närman sig 40 borde man nog inte hålla på med freestyle.

    /Stefan

    Aj. Hur illa är det Stefan?
    Tur man är långt från 40 fortfarande.

    //L

  • jalla

    Medlem
    27 juni, 2008 vid 08:28

    @andersbq 478015 wrote:

    Jag är uppvuxen där (havstensund/västbacken/raftö/mjölkeröd) på somrarna och det är lika kass överallt, stanna i Halland istället!

    Ja du Anders klart att det är bättre i Halland där jag själv bor men visst funkar det även runt Resö!
    Slalom, Freestyle och vid kuling även hopp på sina ställe 🙂
    Jag är uppe några veckor och bränner mellan öerna om det blåser mellan galtö och resö och vid västlig kuling kan det bli rätt bra mellan resö och Rossö.
    See ya!

  • mangs

    Medlem
    27 juni, 2008 vid 08:31

    Haft lite planer på att packa ner grejerna i båten och köra utomskärs, typ ut till Svangen, för att surfa lite där omkring. Då kan man få rätt ordentliga vågor, mest dyningar i och för sig, men troligtvis väldigt jämn vind. Förhoppningsvis i alla fall. Gått och lurat på¨detta ett tag, men faller i regel på att jag oftast kör själv däruppe. Lite lurigt att ge sig ut ensam där…

    Annars har jag kört nån gång vid oljeskär typ, verkar funka ganska ok, även om som ovan nämnt vågor lyser med sin frånvaro mest överallt vad det verkar som.

  • jalla

    Medlem
    27 juni, 2008 vid 08:31

    @Mangs 478014 wrote:

    Tjenare

    Jag ska upp till resö nu och vara där ett par veckor antagligen, funderat på om jag ska ta med grejerna överhuvudtaget, eftersom jag inte känner till några schyssta ställen, men det kanske är värt det ändå. Var är det som bäst att köra på Resö då?

    Är du där hela sommaren eller?

    Klart du ska ta med dig grejorna! har också lurat på svangen men lite lurigt att komma ut. Rekomendera dock stark att gå i väster om reslö camping på väst (se bifogad karta i tidigare inlägg)

  • stinger

    Medlem
    27 juni, 2008 vid 10:21

    Är det Råssö utanför Strömstad så finns ju det här stället inom räckhåll (om man gillar vågor).

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=58733

  • thundal

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 15:28

    Vet inte riktigt. Ska träffa träffa sjukgymnast i veckan.
    Läkaren säker att jag får räkna med 3-4 mån!!
    Hoppas läget är under kontroll.
    Hälsa Lina, Felix och Alva. (fick jag namnen rätt?)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Resö, Råssö, Långekärr, Raftötången Bohuslän?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.