Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Restips juli

  • dilbert

    Medlem
    19 juni, 2009 vid 10:41
    skånesurfaren;554171 wrote:
    Behöver tips på bra resmål för barnfamilj.
    Vind +10m/s. Är Pozo att glömma med småbarn?
    Hur är Fuerteventura? Tror medelhavet blir för varmt.

    Åk till Bahia Feliz med Fritidsresor och hyr en bil så bor du bra och har nära till Pozo och Vargas.

    /Johan

  • skanesurfaren

    Medlem
    24 juni, 2009 vid 20:49

    Tack Johan för tips!
    Vi har ev. ändrat planerna till höstlovet. Funkar pozo då också eller finns något bättre. Ska ju även ha en glad familj med små barn. Är nyfiken på Fuerteventura. Vet du eller någon annan om vindarna är bra då.

  • claes6

    Medlem
    25 juni, 2009 vid 09:30

    Vet inte när höstlovet är exakt, men det brukar vara i november, va’? Har varit på Fuerteventura över jul ett år och då var det grymt bra. Corralejo på norra delen och ffa Flagbeach. Kan tänka mig att fru & barn kan ligga & gona sig på stranden medan du surfar. Har även hört att södra delen med Sotavento ska vara bra. Men enligt ägaren på centret på Flagbeach är det dött på kvällarna där nere. Mest tyskar och all-inclusive-hotell, medan det i Corralejo är mycket engelsmän och mer liv.

  • mikaels

    Medlem
    2 juli, 2009 vid 14:12

    Corralejo är kanon, fast det är en bit till Flag Beach från själva staden, är barnen små blir det taxi/buss varje dag…staden är mysig, bitvis geniun (inte bara turisfällor/hotell)
    Jag var där när min dotter var i tioårsåldern.

    Baghia Feliz gillade jag också, smidigt med stort hotellområde, restauranger etc samt Mistral Center på plats. Där var jag några år tidigare, passar nog bättre när man har små barn än Corralejo, men det är mer av ‘all-inclusive’-stuket…

  • rosen

    Medlem
    2 juli, 2009 vid 16:10

    Bahia Feliz är grymt för småbarn (0-8 iaf), dock suger centret där för hängivna surfare. (se en massa andra trådar om Claus attityd)

    Fanns en “speedspot” där det seglade en massa folk i en bukt 5min norr om Pozo. Frånlandsvind på västligt, men grunt och inget som stör vinden el skapar vågor. Mistral centret kör ibland high wind excursions dit.

    Så Bahia till familjen, chop för den inte så kräsne hos mistral, grymma vågor pozo, speed/plattvatten ovanför samt tror det finns en massa till bra spots om man har bil och lite koll.

  • skanesurfaren

    Medlem
    3 juli, 2009 vid 18:37

    Hej!

    Tack för alla svar! Om man summerar svaren känns det som att Bahia Feliz verkar bra för familjen och att det finns möjlighet att köra till någon spot. Men två frågor kvarstår: hur är vinden under slutet oktober (höstlov) på Pozo respektive Fuerteventura och finns det något barnvänligt ställe på Fuerteventura?

  • skanesurfaren

    Medlem
    8 juli, 2009 vid 14:50

    Tack för era svar!
    Nu har vi bokat Bahia Feliz 29/7 -5/8. Är det någon som ska dit då?
    Kanske man kan köra några repor på Pozo eller annat lämpligt.
    Är det någon som har koll på var det är lämpligast att hyra bräda och bil? Bör man ta extra försäkring för prylarna och i så fall av uthyraren?
    Brukar det ingå personligt utrustning typ dräkt, sele, väst och hjälm eller ska man packa med detta?

    :confused2:

  • dilbert

    Medlem
    11 juli, 2009 vid 14:35
    skånesurfaren;557851 wrote:
    Tack för era svar!
    Nu har vi bokat Bahia Feliz 29/7 -5/8. Är det någon som ska dit då?
    Kanske man kan köra några repor på Pozo eller annat lämpligt.
    Är det någon som har koll på var det är lämpligast att hyra bräda och bil? Bör man ta extra försäkring för prylarna och i så fall av uthyraren?
    Brukar det ingå personligt utrustning typ dräkt, sele, väst och hjälm eller ska man packa med detta?

    :confused2:

    Jag åker till San Augustin i år 22/7-5/8 med Ving. Har tidigare åkt till Bahia Feliz 2 ggr med Fritidsresor. Vill prova något annat i år.
    Jag tar med alla prylar på planet för 750:-.
    Jag hyr en enkel bil med takräcke av cutre.com hela perioden med hämtning och lämning på flygplatsen. Du kan säkert hyra surfprylar av dem också. Maila och kolla.
    Hör av dig när du ska surfa!

    /Johan, 070-2601050

  • skanesurfaren

    Medlem
    14 juli, 2009 vid 20:18

    Hej Johan!

    Jag hör av mig när det blir dags för surfing!
    Ska kolla upp ditt tips för brädhyra.
    Vet du om man brukar hyra där man kör eller tar med sig på bilen? Som jag förstått så har vi mistral center precis vid Bahia Feliz.
    Fredrik, 070-675 56 98

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Restips juli

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.