Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Restips till Grekland eller liknande ställe

  • Restips till Grekland eller liknande ställe

    Publicerad av larry på 28 april, 2009 vid 19:30

    Hej,

    Jag letar efter följande:

    -Plattvatten för freestyle.
    -Stabil vind med 5.4 segel eller mindre segel.
    -Boende nära där man surfar. Helst inom 100-200 meter.
    -Charterflyg (max 7h flygtid) och inte för blodigt lång resa från flygplatsen.
    -Så familjevänligt som möjligt.
    -Varmt.

    Vi har varit på Karpathos ett par gånger och för oss har det varit perfekt med boende i chickenbay, men det vore kul att testa ett nytt ställe.

    Tacksam på lite tips och idéer på resmål som skulle kunna passa. Behöver inte vara 100% match.

    MVH

    //Lars

    calle svarade 15 år sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • titan_linkan

    Medlem
    28 april, 2009 vid 20:02

    Skulle vilja säga Fuerteventura, Waikibeach. Mitt inne i Byn. Det är en strand där lite familjer ligger och solar, du kan säkert bo nära. Jag bodde på Flagbeach surfschool´s vandrarhem. http://www.flagbeach.com de har även hotell på sin sida.
    Waikiki beach ligger som i en bukt och rätt fint. jag är nybörjare och det var ej feta vågor för mig. Flagbeach som ligger precis utanför staden har dock feta vågor!

    Osäker om det heter waikibeach. Men krogen heter det och alla kallade det för det.

  • claes6

    Medlem
    29 april, 2009 vid 09:04

    Tjena Larry,

    jag ska nog snart kräva provision av Flisvos-gänget på Naxos, men kan inte låta bli att pusha för det eftersom det är grymt. Det det kan falla på för din del är kanske resan. Kör du charter är den lite jobbig. Har svarat Anders med lite tips på: [ame]http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=64930[/ame].

    Ska du åka höst/vinter/vår kan jag rekommendera Cap Verde. Var där i påsk, och även om det är mest känt för vågor har du en hel del plattvatten där också. Bor du t ex på Riu (all-in via Fritidsresor) har du lagunen söder om Punta Preta med bra vindar och plattvatten max 200 m från hotellrummet.

    Ska själv åka till Ixia på Rhodos i sommar och det lär ju vara bra plattvatten för freestyle. Det vittnar inte minst den här videon om: http://www.procenter-rhodos.com/index_en.html

    Ha de’

  • pjotor2007

    Medlem
    29 april, 2009 vid 14:53

    Hej Larry,

    Pasonisi på Rhodos uppfyller nog de flesta av dina önskemål…

  • larry

    Medlem
    30 april, 2009 vid 07:23

    Vi söker nått för en vecka i juli.

    Naxos verkar riktigt nice, men faller nog bort pga båttransfern från Santorini. Verkar lite för jobbigt för en vecka om man som jag vill ha med egna prylar. Vad tror ni?

    Prasonisi faller mig i smaken, men jag är osäker på om det är ett bra ställe för familj med barn på 2-6 år. Vad tror ni?

    Fuerte har både jag och min fru varit på, men min fru gick inte igång på det förslaget.

    Mer bra idéer?

  • larry

    Medlem
    30 april, 2009 vid 11:51

    Någon som varit på Kreta?
    “Koromous Bay” eller nått i den stilen lär det finns ett spot. Någon som vart där?. Kan det stämma in på min önskelista?
    //L

  • calle

    Medlem
    1 maj, 2009 vid 00:51
    LARRY;543701 wrote:
    Prasonisi faller mig i smaken, men jag är osäker på om det är ett bra ställe för familj med barn på 2-6 år. Vad tror ni?

    Vi kan ta ett snack om Prassonissi när vi kommer hem, har inte tid att skriva om det nu, men jag och J var där när siri var ca: 1 år.
    Det fanns inte mycket att göra för familjen, väldigt långt bort från allt.
    Tror inte att J vill tillbaks dit……
    Vi ses, Calle

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Restips till Grekland eller liknande ställe

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.