Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Resultat F2 Speed Challenge 2008

  • swe-496

    Medlem
    8 oktober, 2008 vid 16:04

    @Surferboy 506402 wrote:

    Då vi sa ja till ISWC var vi samtidigt tvungna att hålla oss till ISWC’s regelverk vilket säger:

    1 RULES
    1.1 The 2005/2008 ISAF Racing Rules of Sailing and App. B – Windsurfing Competition Rules
    1.2 Those Rules changed and complemented through the ISWC Championship Rulebook 2008
    1.3 The Notice of Race
    1.4 These Sailing Instructions (SIs)
    1.5 The WSSRC rules, if applicable
    1.6 The prescriptions of the national authority do not apply

    Som du ser i punkt 1.6 så gäller alltså inte de vanliga svenska tävlingsreglerna utan det är ISAF’s i punkt 1.1 som är regelverket att följa. Jag har inte lusläst dessa regler för att se vad som sägs om protester. Regress är dock en typ av protest men där tävlingskommittén fattar beslutet som sedan gäller oavsett vad de tävlanden tycker om beslutet. jag ser inte något problem med denna regel då den funkar alldeles utmärkt i världscupen för Speed. Där har det ändå varit en hel del tjafs i varje tävling. Fråga Daniel och Markus…

    Då är jag med på noterna Gustav. Ber om ursäkt lite också, hade inte lusläst ISAF´s regler riktigt.

  • surferboy

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 06:19

    Du behöver inte be om ursäkt! Det är roligt att någon faktiskt kommenterar detaljerna kring tävlingen. Då har inte jag och Lasse gjort jobbet i onödan. 🙂

    @SWE 496 506568 wrote:

    Då är jag med på noterna Gustav. Ber om ursäkt lite också, hade inte lusläst ISAF´s regler riktigt.

  • benke-2

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 06:36

    Bra jobbat på SVF-sidan
    Att den borttagna 2 sekundersklassen uppstod så fort en North-seglare leder.
    Nästa år kanske en North-seglare kommer “först i WC” så att SVF kan skriva nån notis.

  • andersbq

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 06:44

    @benke. 506716 wrote:

    Bra jobbat på SVF-sidan
    Att den borttagna 2 sekundersklassen uppstod så fort en North-seglare leder.
    Nästa år kanske en North-seglare kommer “först i WC” så att SVF kan skriva nån notis.

    Du har onekligen en poäng i denna kommentar!

  • jester

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 06:48

    Pusha för average istället!! Är totalt ointressant med toppfart.. Speciellt som information från GP3S är inklistrad, och där är det 5*10s average som gäller och inget annat.

  • surferboy

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 06:50

    För alla oss invigda ja! Men om någon reporter läser så är jag inte säker på att det är en fördel. Men jag kan ju ha fel?

    @Jester 506718 wrote:

    Pusha för average istället!! Är totalt ointressant med toppfart.. Speciellt som information från GP3S är inklistrad, och där är det 5*10s average som gäller och inget annat.

  • hanko

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 06:52
  • surferboy

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 07:00

    Hade det varit någon annan som tagit rekordet hade jag fortfarande skrivit. Markus är i North-teamet men samtidigt vinner han ju allt så självklart skriver jag då om honom. Nu när du har rätt GPS så är det ju bara ut och ta rekordet så lovar jag att skriva om dig.

    @benke. 506716 wrote:

    Bra jobbat på SVF-sidan
    Att den borttagna 2 sekundersklassen uppstod så fort en North-seglare leder.
    Nästa år kanske en North-seglare kommer “först i WC” så att SVF kan skriva nån notis.

  • surferboy

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 07:33

    Jag skulle vilja tillägga att om ni saknar någon viktigt nyhet på SVF’s hemsida så skulle jag bli mycket tacksam om ni mailade mig eller någon i styrelsen. Om inte jag reagerar så brukar alltid Dala vara snabb på att lägga upp info på SVF’s hemsida. Och Benke – tack för att du tar upp detta!

    @benke. 506716 wrote:

    Bra jobbat på SVF-sidan
    Att den borttagna 2 sekundersklassen uppstod så fort en North-seglare leder.
    Nästa år kanske en North-seglare kommer “först i WC” så att SVF kan skriva nån notis.

  • p-malmkvist

    Medlem
    9 oktober, 2008 vid 07:34
    Surferboy;506722 wrote:
    Hade det varit någon annan som tagit rekordet hade jag fortfarande skrivit. Markus är i North-teamet men samtidigt vinner han ju allt så självklart skriver jag då om honom. Nu när du har rätt GPS så är det ju bara ut och ta rekordet så lovar jag att skriva om dig.

    Eller hur!!! Markus är en ubergrym seglare inget att orda om där, är forfarande tokimpad efter Haga i helgen. Men att säga att han vinner allt..:smirk:

    Tycker inte det är respektfullt varken mot Benke(15 plats i worldcup) 2:a på den enda speedtävlingen med speedvindar, nämligen på Haga, samt Borgelind 1:a på Haga samt rensade totalt i west cup med en speed/windstatistik som andra kan drömma om..

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Resultat F2 Speed Challenge 2008

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.