Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Retro – retro…

  • surfslusken

    Medlem
    2 mars, 2010 vid 20:32
    RRD;600232 wrote:
    Ja då vet du ju också hur svårt det är att bedöma hur attraktiv en annonsplats är och vilket marknadsvärde den har och hur snabbt det förändras. Och att det första ett företag drar ner på i en nedgång är marknadsföring av konsumentprod och hur vag kopplingen är mellan reklamkostn o intäkter för en prodkategori.

    Hade ja ingen aning om! Men fortsätt gärna o bilda oss som bara inte kan förstå varför inte fler försörjer i den lukrativa branschen som windsurfblaske redaktörer här i sverige??

  • bicless

    Medlem
    2 mars, 2010 vid 21:04

    De som vill läsa om vindsurf får ju sitt behov mättat endå på webben eller i de utländska tidningarna så finns nog inte samma förutsättningar att dra runt en Svensk vindsurfingblaska idag som på 80-talet. Men jag tror förutsättningarna långsamt bli bättre för varje år nu eftersom sporten växer.

    Man kan ju fundera på varför en superliten sport i Sverige som vågsurf har egen blaska här. Känns som det är ren entusiasm och volontärarbete som får den att överleva.

  • stinger

    Medlem
    3 mars, 2010 vid 09:23

    Vågsurf o kite är ju väldigt coolt nu, vindsurf är numera Stig-Helmer…

    (enligt icke-vindsurfare förstås)

  • gegga

    Medlem
    3 mars, 2010 vid 19:32

    shyssta blaskor!
    Bara att skanna i dom rackarna!!!
    Varför kan inte “nån” skanna in varenda tryckt svensk surfblaska eller utlänsk för den delen som pdf och lägga ut?
    Det finns ju redan en Spotify och Voddler för ljud och film media tydligen nåt för böcker också tror jag? (inte för att jag läst många).
    Nåt motsvarande för tryckta surf blaskor saknas!
    Har dessutom hört rykten om att det var lite nude i tryckt surfreklam typ 80 ,kanske bara falska rykten? Nån insatt i det ämnet??

  • surfslusken

    Medlem
    3 mars, 2010 vid 20:02
    gegga;600377 wrote:
    shyssta blaskor!
    Bara att skanna i dom rackarna!!!
    Varför kan inte “nån” skanna in varenda tryckt svensk surfblaska eller utlänsk för den delen som pdf och lägga ut?
    Det finns ju redan en Spotify och Voddler för ljud och film media tydligen nåt för böcker också tror jag? (inte för att jag läst många).
    Nåt motsvarande för tryckta surf blaskor saknas!
    Har dessutom hört rykten om att det var lite nude i tryckt surfreklam typ 80 ,kanske bara falska rykten? Nån insatt i det ämnet??

    Ja! Så kan jag skanna in min svenska kulturskatt bestående av kompletta årgångar av både FIB-Aktuellt och Lektyr som sträcker sej från sent 70-tal början på 90-talet.
    De som slår en mest när man bläddrar sej igenom årtiondena är hur mkt senare kvinnors kroppsbehåring tycks inträda. Hmm..eller kan de va så att de är tidigare håravfall pga diverse miljögifter, växthuseffekt o sånt?

  • oaxen

    Medlem
    4 mars, 2010 vid 09:30
    Bicless;600244 wrote:
    De som vill läsa om vindsurf får ju sitt behov mättat endå på webben eller i de utländska tidningarna så finns nog inte samma förutsättningar att dra runt en Svensk vindsurfingblaska idag som på 80-talet. Men jag tror förutsättningarna långsamt bli bättre för varje år nu eftersom sporten växer.

    Man kan ju fundera på varför en superliten sport i Sverige som vågsurf har egen blaska här. Känns som det är ren entusiasm och volontärarbete som får den att överleva.

    Det är ännu större utbud på vågsurfsidan. De har dessutom TVÅ tryckta tidningar i Sverige!

  • mat

    Medlem
    7 mars, 2010 vid 12:44
    Oåxen;600165 wrote:
    Någon kan väl rätta mig om jag har fel. MEN, om man kan dra runt en våg-/kitesurf-tidning i Sverige kan man lätt dra runt en vindsurfing-dito.
    Jag är ganska säker på att vindsurfingmarknaden omsätter mer än våg- och kitesurfingen tillsammans, i alla fall om vi ser till hårdvarornas omsättningsnivå.

    Det det hänger på är att man gör som Mr Turries och fixar mycket(“allt”?) på egen hand samt mallar formen ganska hårt så att tidningen blir så billig som möjligt att producera.

    Vad som behövs är alltså vindsurfingens svar på Mr Turrie. Närmast till hands ligger väl Gurra och Fredrik på Kulingvarning. Fast jag tycker de sköter sig rätt bra som det är.

    haha! inget lätt jobb att göra maget kan Mr. Turries 😉 säga!

    i alla fall, som jag skrev tidigare här på vindsurf konfen, publicerar vi gärna om vindsurfing i NSM när vi får bra Skandinaviskt material skickat till redaktionen (som vi gjorde med 4 sidor i tidigare NSM #7)

    Annars kan säga att Nordic Surfers Mag #8 är på G! 😉 mer info på http://www.nordicsurfersmag.se

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Retro – retro…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.