Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Reunion ngt att åka till?

  • andersbq

    Medlem
    14 oktober, 2009 vid 18:22

    Fråga Johan Salén (Fd världscupsgelare, jorden-runt-kappseglare och numera formulagubbe) vad han tycker, vet att han var på den ön länge!

  • koa

    Medlem
    14 oktober, 2009 vid 18:26

    Ser fantastiskt ut!

  • ola-h

    Medlem
    14 oktober, 2009 vid 19:39

    Varning för sjöborrar bara – det verkar som många av de som seglade tävlingen var tämligen fullpiercade när de åkte därifrån.

  • mats_o

    Medlem
    15 oktober, 2009 vid 07:51

    Seglingen verkar ju löjligt bra, ön är säkert fantastisk att vara på, skulle gärna åka dit. Träffade dock ett par som varit där för nåt år sen (kommer inte ihåg deras namn) och de sa att själva isteget till w-surfspottet var så krångligt att det som w-surfdestination ur deras perspektiv sög. Inte så att man fick gå över några stenar utan snarare så att man fick hoppa i från en klippa, och sedan klättra upp med prylarna. Det är som sagt bara vad “jag hört” men ingen rök utan eld, kanske värt att kolla upp iallafall…

  • douglas-l

    Medlem
    15 oktober, 2009 vid 14:18

    ..ska man till dom breddgraderna kan ja rekommendera Mauritius…inre revet gubbe och yttre stooooort!! var där en vecka i juli, 4.2 varje dag..
    http://www.club-mistral.com/en/destinations/home/9/spotMovie

  • thundal

    Medlem
    15 oktober, 2009 vid 16:46
    Mats_O;583490 wrote:
    Seglingen verkar ju löjligt bra, ön är säkert fantastisk att vara på, skulle gärna åka dit. Träffade dock ett par som varit där för nåt år sen (kommer inte ihåg deras namn) och de sa att själva isteget till w-surfspottet var så krångligt att det som w-surfdestination ur deras perspektiv sög. Inte så att man fick gå över några stenar utan snarare så att man fick hoppa i från en klippa, och sedan klättra upp med prylarna. Det är som sagt bara vad “jag hört” men ingen rök utan eld, kanske värt att kolla upp iallafall…

    Ja, det där låter ju lite hårigt. Måste ta reda på mer om detta.
    Kanske detta är ett billigare alt till Maui om man vill ha vind, vågor, varmt vatten, shcysst ställe för barnen (hmmm dvs allt…)

  • larry

    Medlem
    15 oktober, 2009 vid 17:16
    Thundal;583593 wrote:
    Ja, det där låter ju lite hårigt. Måste ta reda på mer om detta.
    Kanske detta är ett billigare alt till Maui om man vill ha vind, vågor, varmt vatten, shcysst ställe för barnen (hmmm dvs allt…)

    Håll mig uppdaterad. Började också spana lite på Reunion efter jag sett klippen. Mauritius har jag också spanat på men får en känsla av att det är dyrt+att de bästa bryten kräver följebåt. Bryten på Reunion verkar ju onekligen ligga närmare land.

  • mag

    Medlem
    15 oktober, 2009 vid 18:17

    Ja, det stämmer med insteget. Revkanten hoppar man i från, det gäller att tajma seten. Och precis som Mauritius finaste vågor är det levande korallrev fulla med sjöborrar av vassaste sort. Skor hjälper inte så värst, jag vet av erfarenhet. Sen är det känt för en del haj. Men visst står det på min önskelista trots detta. Men det gäller nog att spara ihop en kraschbudget och extraprylar i lager först. Vackert i kubik och det finns mycket annat att göra, t ex cykla mtb, klättra, canyoning etc

    Båda öarna är rätt dyra om du inte hittar billigt boende på stan och käkar utanför de stora hotellen. Vilket iofs inte är så svårt i lågsäsong.
    /Magnus

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Reunion ngt att åka till?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.