Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Revolution mot handtag… Men glimten i ögat.

  • skotten

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 18:14

    hahaha I dunno man… I have heard stories of people loosing their board in habo….

  • mania

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 21:24

    Jag lindar tagg-tråd runt mitt handtag. Tror jag uppfattas mer hardcore då.

  • _sofia_

    Medlem
    24 oktober, 2008 vid 21:50
    nordstedt;511167 wrote:
    Åter till ämnet. Var fäster ni som kör utan handtag brädans flytväst? Jag kan då inte hitta nåt annat ställe att sätta den på :confused2:

    Fan en sån ska jag skaffa tack för idé, är ju så jäkla nojig på att tappa brädan ah int hitta den :laugh:

  • kicken

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 09:01
    bohm;510122 wrote:
    Hur ska man då kunna göra boardoffs?

    Finns ett grepp man kan klistra på på ena kanten av brädan, det är samt tillåtet att ha med i tävlingar. Normalt i pkra tror jag inte att man ens får ha handtag på brädan.
    Gillar Len10’s citat : * if you put a handle on my board, you can as well take my name of the board.*

    Sj, har man inget emot handtag, ger mer stabilitet vid board-off’s
    och samt coola transsions.

    Everybody has there own oppinion, mate.

  • skanepaul

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 09:15

    @skejtar_henke 510118 wrote:

    Måste säga att vi kan inte ha det såhär. Brädsport med kärringhantag på brädan. Det funkar ju inte. Kanske vi ska skaffa stödhjul och blinkers med så att det blir riktigt praktiskt.

    Ärligt det är så fult. Har ni sett en snowbord eller skejtboard eller nått likande med ett handtag. Ni hör ju själva hur det låter och inte minst ser ut. Vi blir ju utskrattade av andra sporter. 😉
    Behöver jag säga att jag är allergisk mot handtag. Visst är man helt nybörjare kan man väl få ha det första veckan. Men sen ska det fan av…

    Det säger jag lite på skämt med allvar i tonen. heheh
    Nån mer som håller med?

    Har inte alls följt denna tråd utan citerar bara Henke och håller med till 100%!

    Av med handtagen om du inte är nybörjare för helvete!!

  • lina

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 09:21

    @Yann 510140 wrote:

    Ja det är skitfult med handtag men det är jäkligt praktiskt om man ska plocka upp en bräda för någon annan när den ligger långt uppvind. Finns det inget handtag så går det ju inte att hålla den och bommen samtidigt. Jag tror inte handtaget varken gör till eller från att vi blir utskrattade av andra sporter. Det bara är så.

    brädan under armen??? har jag gjort flera ggr

  • mackan

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 09:48

    @hengo 511176 wrote:

    dödsstraff på dessa 🙂 http://www.youtube.com/watch?v=UH-mPNFTSo0

    hahaha, palle det va den grejen jag försökte förklara för dig på stranden för några veckor sen

  • jenselias

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 10:59

    @Mackan 512076 wrote:

    hahaha, palle det va den grejen jag försökte förklara för dig på stranden för några veckor sen

    Faan va jobbigt det var sista gången jag var ute. Först visade det sig att min brädbladder va sönder, men det var i och för sig tur då jag glömt GoJoe-munstycket till pumpen i alla fall. Men sen när jag skulle launcha så klickade min TurboLauncher för första gången och väl i vattnet visade det sig att batterierna var slut i min annars så toastiga RipCurl – svinkallt. Sen, till råga på allt så var det lite dieselolja i vattnet precis där jag slammade och sen kunde jag nästan inte se något genom mina annars så sköna SeaSpecs. Tog av dem och fällde ner visiret på min rosa Gath men det var ju oxå alldeles kladdigt.

    Ja, vissa dagar är allt emot en! 😀

  • skotten

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 11:04

    HAHAHAHAHAAHAHA dude we gotta get drunk together. Aloha

  • jenselias

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 13:27

    @skotten 512109 wrote:

    HAHAHAHAHAAHAHA dude we gotta get drunk together. Aloha

    Vi får se, har lite dåligt med pluring för tillfället och öl är så dyrt. Det beror inte på den allmänna krisen, utan bara på att “gadget-kontot” har tömt mina resurser. 😉

  • skejtar_henke

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 17:31

    normalt i pkra tror jag inte att man ens får ha handtag på brädan.
    Gillar Len10’s citat : * if you put a handle on my board, you can as well take

    Kunde inte sagt det bättre själv.. Men sen så kör ju den pågen som en hel man med.. Så det förklarar ju saken… 😉

  • christian12345

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 17:39

    HAHAHA! Aloha 🙂

    Men jenselias, jag tror att de flesta elpumpar har GoJoe-munstycke och dessutom kunde du ju ha torkat av Gath-hjälmen med dina fingerlösa kite-handskar.

  • jenselias

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 23:26

    @christian12345 512221 wrote:

    HAHAHA! Aloha 🙂

    Men jenselias, jag tror att de flesta elpumpar har GoJoe-munstycke och dessutom kunde du ju ha torkat av Gath-hjälmen med dina fingerlösa kite-handskar.

    Ja men, eftersom det var mulet så in i H* och elpumpen bara går på solceller så gick ju inte det heller. Och jag är inte så dum att jag försöker pumpa upp något som läcker i alla fall. 😉

    Skämt åtsido så kör jag faktiskt med ett par gamla seglarhandskar som bara har neoprene på baksidan när det är lite småkyligt och det är rätt skönt timme nr 2. :blush:

    Sen vill jag bara tillägga att handtag inte är min grej. Varför ska man ha en rätt onödig grej till? Men det var nog inte förrän den här säsongen som jag skruvade bort dem.

    Vad gäller min lilla “prata” så var det bara vad jag kom på spontant på ca 5 minuter. Det finns ju en närmast oändlig brunn att ösa ur när det gäller tämligen onödiga tillbehör som oftast bara uppfinns ur målsättningen att tjäna snabba cash. Och det är verkligen inte unikt inom kite. Då är handtag och shorts på torrdräkten rätt betydelselösa och nästan nyttiga detaljer i sammanhanget.

    Annars vänder jag mig lite mot “stilfanatismen” och viljan att döma ut det ena å det andra. Ta till er “surfarmentaliteten”, slappna av, och låt var och en spöka ut sig och köra som den vill.

  • skejtar_henke

    Medlem
    28 oktober, 2008 vid 09:33

    Ok du har en poäng.. Alla får givetvis göra hur dom vill. Men jag kan väl få tycka att det är skitfult för det. Tvingar ingen och min högst privata åsikt. Chill men åsikt skulle man kunna säga.

    Om jag lät barsk eller nått så var det fel uppfattat..

  • jenselias

    Medlem
    28 oktober, 2008 vid 10:16

    @skejtar_henke 512400 wrote:

    Ok du har en poäng.. Alla får givetvis göra hur dom vill. Men jag kan väl få tycka att det är skitfult för det. Tvingar ingen och min högst privata åsikt. Chill men åsikt skulle man kunna säga.

    Om jag lät barsk eller nått så var det fel uppfattat..

    Tack!

    Klart alla har rätt (kanske även skyldighet) till en egen åsikt. Å den här tråden går ju under devisen “med glimten i ögat”, vilket tillåter ironin att flöda. Det jag menar är att man kan begränsa högljutt dissande annat än för grejer som faktiskt spelar roll. Typ som om det påverkar andras säkerhet eller någon som uppträder på ett sätt som riskerar tillgången till våra värdefulla spots.

    Det gör en till en markant trevligare människa och trevligare stämning om man håller sig till att kommentera det man uppskattar och filtrerar dissandet lite.

    Oj, det där blev djupt! Sorry 😉

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Revolution mot handtag… Men glimten i ögat.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.