Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Roadtrip till Stockholm

  • Roadtrip till Stockholm

    Publicerad av jester på 2 mars, 2008 vid 13:25

    Japp, efter att ha fått besked om att mina segel dykit upp i Stockholm i början av veckan så bestämde jag och Pugge ganska snabbt att vi skulle upp o hämta våra segel på plats. Sagt o gjort så satte vi oss i varsinn bil, och möttes upp i Norrköping. Vädret var inget vidare med snö och regn om vartannat. Men vi kom fram utan några missöden. Väl där fick vi se våra segel i verkligheten för första gången, och jag blev helt klart positivt överraskad över hur bra seglen såg ut.

    Bifogar en bild här, och för den intresserade finns lite fler bilder på http://www.kinnas.com/aero

    jester svarade 16 år, 2 månader sedan 13 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • tobhed

    Medlem
    2 mars, 2008 vid 13:52

    Tycker det ser lite rosa ut faktiskt… =)

  • getwet

    Medlem
    2 mars, 2008 vid 13:57

    @tobhed 448763 wrote:

    Tycker det ser lite rosa ut faktiskt… =)

    Hahaha!

    Hängde tvätt i morse och fick direkt en association till min frus väldigt små string i rosa……Snyggt på henne kanske:wink:

  • Knatte

    Gäst
    2 mars, 2008 vid 14:36

    Seglerna såg ju helt klart bra ut:wink: Nu gäller det väl att testa dessa ute på vattnet och se om det är lika grymma även där…:smile:

  • jester

    Medlem
    2 mars, 2008 vid 16:07

    Hahaha!! Där fick jag äta upp mitt gamla uttalande… 😀 *gulp*

  • _frippe_

    Medlem
    2 mars, 2008 vid 17:44

    Har Surfbutiken flyttat? Det där ser inte ut som garaget där dom hållit hus tidigare.

  • jester

    Medlem
    2 mars, 2008 vid 18:11

    Det stämmer. Ny lokal som skall ha premiär i april. Richard o co jobbade på med inredningen när vi dök upp.

  • swe-496

    Medlem
    2 mars, 2008 vid 18:20

    Nice med en ny butik..

  • carrera

    Medlem
    3 mars, 2008 vid 09:36

    Bland det snyggaste jag sett på länge!!! SÅ trött på mina Warp 2006! Mer färg åt surfarna!!! Hoppas de levererar lika bra som de ser ut…Upp till bevis nu Jesper!!!

  • Oregistrerad

    Gäst
    3 mars, 2008 vid 10:11

    De här aero seglena, vad är det som skiljer dessa från 07 an? Hittar inte mkt info på i-net…har ni speedare koll på det? På vilket sätt är de bättre än 07orna? (Sydda växelvis med lattorna och att de är sydda efter sdm istället för rdm får jag fram men inte mer. )
    /O

  • pugge

    Medlem
    3 mars, 2008 vid 10:41
    Oregistrerad;448986 wrote:
    De här aero seglena, vad är det som skiljer dessa från 07 an? Hittar inte mkt info på i-net…har ni speedare koll på det? På vilket sätt är de bättre än 07orna? (Sydda växelvis med lattorna och att de är sydda efter sdm istället för rdm får jag fram men inte mer. )
    /O

    Har inte testat detta märke innan men tydligen så skiljer i princip allt! Helt nytt segel som är sytt på segelmakeri bland andra stora märken.
    Ser mkt välsytt ut med fina förstärkningar på utsatta ställen. Inte så platt och konstigt som vissa tyckte med 07orna. Riggen kändes mkt lätt i händerna vid provriggning. Tänkte göra Jester sällskap med röda segel men dessa fanns inte i så stor upplaga tydligen så det blev vita för mig som är kanonfina.

    Så nu väntar bara test på vattnet! Återkommer med lite info då.

  • jester

    Medlem
    3 mars, 2008 vid 10:55

    Det är precis som Pugge säger. 07 syddes lokalt i Italien, skulle jag gissa. Såg ut som rena prototyper (saknade info om storlek, mastlängd, osv), och hade en del svaga bitar rent hållfasthetsmässigt.

    Masterna är faktiskt SDS, precis som North. Dom är såpass lika i konstruktionen (om man bortser från den vita färgen), så jag nästan misstänker att det är samma mast. Och det är ju bra då NS-masterna verkar hålla bra.

    Återkommer som sagt när prylarna är testade. Skulle dock gissa att det blir vinter nu när man fått sina segel..

  • Knatte

    Gäst
    3 mars, 2008 vid 11:10

    Återkommer som sagt när prylarna är testade. Skulle dock gissa att det blir vinter nu när man fått sina segel..

    Kan nästan lova mera vinter framöver Jester:laugh: Jag bytte till mina sommerdäck i lördags och sådana saker slår ju nästan aldrig fel…..

  • glader

    Medlem
    3 mars, 2008 vid 20:05

    Väldigt vackra segel och buken i 5.8an ser härlig ut! Men gick inte du och väntade på svarta segel Jester?

  • jester

    Medlem
    3 mars, 2008 vid 21:04

    Visade sig vara lite mera rött i mastfickan än förväntat (klokt nog).

  • kinetic

    Medlem
    3 mars, 2008 vid 22:36

    Fina färger på det röda seglet…Ser ut som om de har sneglat en hel del på Severnes färg-koncept, dvs färgglada segel 😀

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Roadtrip till Stockholm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.