Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Så här ser de ut…

Taggad: 

  • Så här ser de ut…

    Publicerad av seeberg på 27 april, 2010 vid 08:03

    …om det är någon som undrar…Z fins.

    Var ute igår o testade 2 st; Z0 s, Z2 s-. Betydligt mer lyft än jag någonsin har varit med om, trots relativt liten yta jämfört med andra fenor. Super mjuka. Upplevde aldrig tendens till spinout, väldigt bra grepp. Snabba. Jag behöver mer h på vattnet och bättre trim för att testa ordentligt, men första intrycket var bra iallafall, här finns helt klart potential.

    seeberg svarade 14 år sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • dustfighter

    Medlem
    27 april, 2010 vid 15:45

    Härligt! Äntligen någon som delar med sig om sina nya fenor.

    Vad är det för skillnad på modellerna Z0 och Z2?
    Finns det någon mer information, webbsida/pdf eller liknande om dessa fenor?

    Vilken bräda har du har du och vilka fenor har du kört innan?

  • seeberg

    Medlem
    27 april, 2010 vid 17:22

    Z0=70, Z2=72 cut 2. På bilden är den översta Z2, de båda andra Z0. Finns tyvärr ingen info att tillgå…vi snackar custom custom här, garagetillverkning av en kille i Estland som är flygplansingenjör och bara hobbyverksamhet ännu så länge…liksom Kashy…Man undrar ju varför ingen standardleverantör kan tillverka bra fenor till betydligt billigare priser..men men det är väl handpåläggning/tim som gör att det blir dyrt. Några på VM har kört dessa med gott resultat, Arnon D o Alberto M är testkörare, samt några till.

    Jag kör på Exocets nya BM. Kommer testa fenorna på min gamla 160 också, för o se om jag märker nån skillnad. O även jämföra med min gamla FRB7 och VMG70…

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Så här ser de ut…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.