Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing SABOTAGE MOT VW-BUSS I APELVIKEN IDAG! Någon som..

Taggad: 

  • SABOTAGE MOT VW-BUSS I APELVIKEN IDAG! Någon som..

    Publicerad av periskop på 11 augusti, 2013 vid 22:10

    Kom till Apelviken ca 16.00 idag (Aug 11) för att kita. Parkerade min silver VW-Buss -92:a på södra delen av mittparkeringen. Kitade till ca 20.00 då det var dags att dra. Väl ute på E6 mot Gbg i 100 knyck började buseen kräng å slå kraftigt i bakpartiet på min VW-Buss. Så jag tvingades stanna strax innan tunnel, mitt i värsta trafiken. Konstaterade på att någon lossnat alla 5 bultarna på bakre hjulet!?! Att lossna hjulet på en bil är en allvarligt handling som är förenat med livsfara! Rubriceras som Försök till misshandel och är åtalbart. Händelsen kommer polisanmälas, något som sett eller vet något om detta!? Hör gärna i så fall av er till mig
    —Kent Zeiron 0734-40 60 12

    rrd_z svarade 10 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • pjoter

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 09:06

    Läskigt!

    Vill inte vara otrevlig men är du säker på att det är sabotage? Har en polare som blivit omkörd av sitt egna hjul två ggr pga rent slarv och stress vid däckbyten.

    Har själv tappat et hjul en gång på motorväg. Då var det dock inte bultarna utan fälgen hade spruckit hela vägen runt centrum. Rätt otrevlig erfarenhet, som jag gärna inte gör om. Men det låter rätt mkt innan ett hjul är påväg av som säger att nu är det nog dags att gå ut å kolla över bilen.

  • ursuspolaris

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 09:27

    Ja, man vill ju inte vara sån, men om man ska sabba är det ju fasen så mycket enklare att keya en bil än att dra med sig ett flägkors och gå lös på hjulet…

  • kneepad

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 15:01

    @pjoter 714333 wrote:

    Vill inte vara otrevlig men är du säker på att det är sabotage?

    Precis. Tror nog också på “shit happens”. Svågern var på väg till besiktningen då hans bakhjul körde om honom…Hjulet försvann och han hittade inte igen det…
    Själv var jag på bilemester och i Frankrike blev det “dunka-dunka”. Hjulet på väg av och en hjulbult borta. Sedan dess drar jag med momentnyckel (speciellt på Al-fälgar). Efter det kör jag en sväng och efterdrar till rätt moment igen. En del bultar kan man behöva dra rätt mycket i den “efterdragningen”…:tongue:

  • svenne

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 16:45

    Periskops cross post har nog sin naturliga förklaring. Kan hända den bäste. 🙂

    hqdefault.jpg

  • rrd_z

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 17:15

    helt jävla otroligt att de någon ens får för sig att ens tänka tanken… men jag va hemma lite innan 5 och de va ganska mkt folk på surfparkeringen … parkerar vid olles lite lättare att ha barn o hund med sig då…. Menar man lossar inte 4-5 bultar bara så där o går vidare.. känns som om någon borde sett något , kanske inte reagerade just då men efter detta inlägget så borde ju någon registrerat något.. ?

    Sjukt att folk inte kan skilja på ditt och mitt,… Och en jävla tur att inget hände med dig !

  • rrd_z

    Medlem
    12 augusti, 2013 vid 17:17

    @kneepad 714357 wrote:

    Precis. Tror nog också på “shit happens”. Svågern var på väg till besiktningen då hans bakhjul körde om honom…Hjulet försvann och han hittade inte igen det…
    Själv var jag på bilemester och i Frankrike blev det “dunka-dunka”. Hjulet på väg av och en hjulbult borta. Sedan dess drar jag med momentnyckel (speciellt på Al-fälgar). Efter det kör jag en sväng och efterdrar till rätt moment igen. En del bultar kan man behöva dra rätt mycket i den “efterdragningen”…:tongue:

    Får verkligen hoppas att detta vis

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing SABOTAGE MOT VW-BUSS I APELVIKEN IDAG! Någon som..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.